Goedkope draadloze mic's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Goedkope draadloze mic's

Heeft iemand ervaringen met goedkope draadloze setjes, a-la Sennheiser Freeport vocal, en zo ja, wat zijn die ervaringen?

Momenteel gebruiken we 2 Sennheiser EW G1 sets met 865 koppen, maar eigenlijk is dat onzin om ze voor drive-in toestanden te gebruiken, 1x per jaar zingt er misschien iemand door die weet wat hij doet, rest van de keren zijn het een stel lallende bruiloftgasten die dat ding niet goed vasthouden enz enz... en ze zijn al aardig op leeftijd...

Daarnaast weet je amper wat er met je mics gebeurt, ze worden meegesjouwd en is het hopen dat ze terugkomen...

Dus dachten we, dan knallen we die EW's in een losse case, kunnen we die meesleuren als ze echt nodig zijn en voor het bruiloftgelal maar wat goedkopere microfoontjes.

Maar is daar wat leuks in te krijgen?
    Kleine speurtocht levert me op dat je Sennheiser Freeport hebt, AKG, dB technologies, Audio technica, Shure, Samson en zelfs Behringer is tegenwoordig draadloos... En dan heb je ook nog dual setjes

Prijzen wisselen bij de enkele sets tussen de net-niet 100 euro en 200 euro.

Het merk waarbij de B vaak vervangen wordt door een T hoeft van mij niet zo nodig, ivm de nodige ervaringen hier of iemand moet mij tegenspreken, verder maakt het me allemaal niet zo gek veel uit, al is het hardstikke chinees.

Wat ik zoek is iets wat (eventueel met een omweg) in een 19" paneeltje in te bouwen is, werkt met 2 of meer stuks tegelijk zonder problemen, beetje degelijke kwaliteit en levensduur van batterijen en geen exotische batterijtoestanden, zover dat voorkomt. Liefst gewoon 9v of AA.

Wat ik begrepen heb is dat Sennheiser een 815 kopje op die Freeport heeft zitten en Shure een PG58... wat nou niet de beste zijn...

Reviews over dit spul zijn er niet bijster veel te vinden of ze zijn (ivm doelgroep) vrij positief (mijn eerste microfoontje, jeeeh wat issie goed!!11)
    Vitality Show
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Ik heb zelf 2x Sennheiser Freeport in gebruik en ben er voor de doeleinde die jij omschrijft (lallende gasten, spraak, eventueel stukje karaoke) wel tevreden over. Liever de Sennheiser 815 kop dan de PG58 wat echt een spraak-only kop is als je het mij vraagt.

Zang zijn ze wat minder geschikt voor. Het kan wel, maar de zender past zelf al best wat compressie toe. Prima voor spraak/lallen/karaoke, maar te veel voor tape-acts of een goede leadzanger.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• koentjes
      • Dec 2007
      • 333

freeportje werkt prima voor zn geld, werkt goed voor presentaties en jouw doeleinden...

als zangmic zou ik em inderdaad ook afraden, zo snel als iemand een keer uithaalt dan zit ie dicht... compressie is nou niet echt je van het....

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

Voor dat gelal volstaat een Shure setje ook prima, wij gebruiken hem vaak voor de DJ's in drive-inn.
        Als iemand van de organisatie van zo'n feest even wat wil zeggen makkelijk dat er geen draad aan vast zit ook.
        Nooit problemen mee gehad.

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 649

Denk dat de meeste setjes die je opnoemt prima voldoen. Let wel eventjes op rondzingen, de een is nl. wat gevoeliger als de andere hiervoor. Zeker als er gelalt wordt door mensen die geen notie hebben dat ze niet met de mic recht voor de FOH kunnen gaan staan (zelfs na een korte instructie), Niet lusiteren is schuifje terug.

Misschien een tip van mijn kant; Ik heb zelf nog een aantal Zeck Daisy snap-on's, gewoon op een sm-58 klikken en je probleem is opgelost (zowel voor spraak als zang)

Comment

• daveyb
            • Aug 2009
            • 150

Zolang je geen Behringer koopt is het best te doen, dB is opzich ook goed microfoontje, bromt niet etc. Met de behringer krijg je de gekste dingen, ik kon er zelfs de autodeur van me pa mee openmaken
            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Hier ook voor spraak en bruiloft gelal freeportjes, ook de beltpackjes zijn redelijk, alleen doen ze wat goedkoop aan door het plastic.

Ik heb er al enkele in wat cafe's geleverd, en allemaal tevreden (werkt met 9V), en er zit maar 1 knop op (nadeel aanzetten geeft 'plokje' over de PA!)
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• tha_dj
                • Jan 2004
                • 375

Wij hebben 2 stuks LD systems......voordeel is het grote aantal kanalen dat je tot de beschikking hebt, en als je in drukkere binnensteden komt is er altijd een vrij kanaaltje te vinden !
                your light !

Comment

• Roeltej
                  • May 2001
                  • 761

Denk dat het die Behringer wordt en dan eens over een parkeerplaatsje lopen... iemand nog een Tomtom nodig?

Vrees dat rondzingen bij alle mic's in deze prijsklasse relatief snel gebeurt, het zullen niet de beste koppen zijn... Maar zo'n bv AKG of LD-Systems, zit daar voor het geld niet een wat betere kop op?
                  Wat ik bij Sennheiser en Shure lees is dat hun goedkoopste dingetje daarop zit, nu zijn die voor veel gelal best goed, maar als er van de 'minder' bekende merken net wat beters te krijgen is voor hetzelfde geld...
                  Beetje zelfde idee als chinese kloon die minder is dan het origineel, maar wel weer beter kan zijn dan een merkproduct uit dezelfde prijsklasse...
                  Vitality Show

Comment

• koentjes
                    • Dec 2007
                    • 333

niet lullig bedoeld, maar waarom vraag je hier advies, geeft iedereen te kennen dat ze allemaal redelijk tot goed zijn, maar liever geen behringer....
                    en dan ga je tòch nog voor de beringer??

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by koentjes
                      niet lullig bedoeld, maar waarom vraag je hier advies, geeft iedereen te kennen dat ze allemaal redelijk tot goed zijn, maar liever geen behringer....
                      en dan ga je tòch nog voor de beringer??
                      Ik denk vooral dat dat komt omdat Behringer zich als merk geen goeie reputatie heeft opgebouwd, en het dus op menig forum (niet alleen hier) behoorlijk wordt afgezeken.

Stiekem maken ze alleen soms best leuke spullen. Niet alles is goed bruikbaar, maar menig PA-boer die met een Ultradrive op tour gaat. Maar zeggen dat je Behringer gebruikt is net alsof je zegt dat je in een Skoda rijdt: Het merk heeft een bagger-reputatie, maar pakt eigenlijk best goed uit als je weet wat je koopt.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

Dat is zeker zo met Behringer... en Dap ... en Showtec en andere chinezen, maar lees de rest van de zin eens, ding gebruiken om autos open te krijgen, kans lijkt me erg klein dat er serieus een behringer mic komt.
                        Vitality Show

Comment

• koentjes
                          • Dec 2007
                          • 333

oke sorry, my bad... ik zie dat ik over de tomtoms heb heen gelezen

mijn ervaring met behringer is hetzelfde als met skoda... daar wil ik niet eens dood naast gevonden worden

Comment

• FeestDJMax
                            • Jul 2010
                            • 17

Ik heb zelf de shure PG 24 - PG 58 draadloze handheld voor al het bruiloft gelal. Heb 'm inmiddels al 3 jaar en heb er nog altijd erg veel plezier van.

Als je 'm met een sm 58 gaat vergelijken hoor je het verschil wel. Maar voor als die abc tjes en andere langdradige stukjes op bruiloften is ie goed genoeg!!
                            ...Als 't maar hard gaat???

Comment

• Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

Even topic een trap geven:

Vandaag een setje LD Systems WS1000HHD2 in meubel gehangen, las er her en der wel positieve verhalen over. En vergeleken met de goedkope setjes van de 'A-Merken' krijg je gewoon een stuk meer.

Nu hebben we 2 draadloze mics in 1 1he behuizing, met de antennes ernaast, netjes xlrre uit, en frequenties stelt dat ding vanzelf in. Voordeel is ook dat ze AA's eten ipv 9v dingen en laten zien wat de batterijstatus is.

Set werd ook geleverd in een redelijk stevige plastic koffer, compleet met alle toebehoren en het ziet er vrij robuust uit allemaal.

Eerste klus waar ze gebruikt gaan worden is over enkele weken, hopelijk ben ik dan nog zo positief.
                              Last edited by Roeltej; 27-11-10, 20:58.
                              Vitality Show

Comment

Working...