Nieuwe microfoon voor mijn drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJordy
    • Nov 2009
    • 112

Nieuwe microfoon voor mijn drive-in

een goede avond,

ik heb een vraag voor mijn beginnende drive-in zoek ik een microfoon.
    ik wil hem kunnen gebruiken voor zang/spraak(meezingen)
    ik heb de volgende gevonden:
    *** Sennheiser e 815-S Zang / spraak microfoon - supernier, incl. schakelaar - J&H licht-geluid.nl / shop
    of
    DAP PL-08S, microfoon met aan/uit schakelaar en 6m kabel - J&H licht-geluid.nl / shop
    welke zouden jullie adviseren?

alvast bedankt.
    Last edited by DJordy; 28-06-10, 19:48.
    Mvg,

DJordy
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Denk je dat het handig is, een microfoon met schakelaar?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJordy
      • Nov 2009
      • 112

dat weet ik ook niet:P maar waarom is dat dan niet handig?
      Mvg,

DJordy

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Nou....omdat mensen aan wie je die microfoon meegeeft/uitreikt altijd aan dat knopje gaan zitten.
        Vervolgens weten ze niet meer hope vaak ze aan dat aan/uit knopje hebben staan pielen, staat het publiek klaar om te luisteren naar hun toespraak en...dan staat de mic niet aan.

Daarom dus

Heul lang geleje.....toen ik aan de hand van een ouwe rot mee mocht om plaatjes te leren draaien en een avond vol te draaien.... Die dj had ook graag een mic met aan/uit knoppie.
        Had z'n fader de hele avond open, pakte de mic en begon door plaatjes heen te babbelen, deed aan/afkondigingen van plaatjes.

Die dj kwam simpelweg een hand tekort om de fader van de muziekbron terug te halen en de mic vast te houden.

Dat is zo'n beetje de enige toepassing waarvan ik de meerwaarde inzie van zo'n aan/uit op de praatstaaf.

...Diezelfde collega komt met enige regelmaat nog langs voor een dj setje, dan moet ik steeds weer goed nadenken om hem een mic met switch mee te geven, standaard is het in onze dj sets al jaren niet meer.

Comment

• DJordy
          • Nov 2009
          • 112

heeft u dan nog ander advies?
          Mvg,

DJordy

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

als je even zoekt, zou je kunnen ontdekken dat bijna alle microfoons in 2 versies gemaakt worden...
            Weet niet of het bij deze modellen ook zo is, maar de kans is vrij groot

Comment

• DJordy
              • Nov 2009
              • 112

bedankt voor de reactie's

de dap is er in 2 versies, maar of de Sennheiser dat ook is dat weet ik niet want die kan ik niet vinden.
              maar wat is jullie ervaring met de dap microfoon?
              Mvg,

DJordy

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Meen dat sennheiser hun bedrade microfoons vaak verkoopt als bijv. 815 en 815S waarbij de 2e dan beschikt over een aan en uit knop.
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Leg een paar tientjes bij en je hebt een Shure SM58, ga je minder spijt van krijgen dan de DAP. Desnoods een Shure SM48, lijkt heel erg op de 58, maar ook een fractie goedkoper.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Ga gewoon voor die 815S van Sennheiser.
                    Ten eerste klinkt die microfoon niet verkeerd voor zijn geld.
                    Ten tweede is ook de handling noise heel goed gedempt.
                    Ten derde IS een schakelaar handig voor jezelf als DJ (en 't is een goeie: magnetische schakelaar)
                    Ten vierde kun je EVENTUEEL die schakelaar in de ON-stand blokkeren als je hem in de handen van iemand anders geeft.
                    Een SM58 is natuurlijk ook niet verkeerd maar kost wel bijna het dubbele...
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by moderator
                      Dat is zo'n beetje de enige toepassing waarvan ik de meerwaarde inzie van zo'n aan/uit op de praatstaaf.
                      Talkback, karaoke, presentatie (soms)... zijn best wel toepassingen voor te bedenken hoor
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

@renevanh: Al die toepassingen gaan beter met een mic zonder switch is mijn ervaring....simpelweg omdat gebruikers het verschil tussen aan en uit niet weten.

Comment

• kevinveerbeek

Hallo,

Ik zou gaan voor de Sennheiser, je kan dan later altijd nog een keuze maken want de schakelaar kan je gebruiken maar als je hem op aan zet e je draait het schroefje om dan kan hij niet meer na beneden daarom is er dus ook geen E815S zonder schakelaar.

@ moderator

Ik gebruik de schakelaar ook niet veel maar voor omroep installaties en talkback is het ideaal vooral voor talkback.

Comment

• RayM
                            • Jan 2006
                            • 742

Gewoon een SM 58 nemen, dan heb je een allround microfoon.
                            En ik zou hem ook zonder schakelaar nemen.
                            En vind je een nieuwe te duur dan zijn er genoeg gebruikte mics te koop.
                            Heerlijk die stilte

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Originally posted by RayM
                              En vind je een nieuwe te duur dan zijn er genoeg gebruikte mics te koop.
                              Let er dan wel op dat je geen kopie aangesmeerd krijgt.

Ik denk overigens dat de Sennheiser prima zal voldoen voor de betreffende toepassingen. De SM58 is natuurlijk de meest verkochte all-round mic, maar de Sennheiser kan de eisen van de TS ook aan.

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...