Lichtset in kroeg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bommen
    • Nov 2009
    • 37

Lichtset in kroeg

[FONT=Verdana]Beste Forumbezoekers,

De laatste tijd ben ik druk aan het kijken hoe ik mijn lichtset kan updaten en vooral versimpelen.[/FONT][FONT=Verdana]
    Mijn huidige setup is als volgt:
    - 8x Showtec PAR56 shortcan
    - 2x JB-Systems The Winner II scanner
    - 2x spiegelbol met PAR36 pinspot erop gericht.
    - 1x Martin Magnum 550 rookmachine
    [/FONT][FONT=Verdana] - 2x Geni FL-1800/D mkII stroboscoo[/FONT][FONT=Verdana]p[/FONT][FONT=Verdana]
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]- 2x 36w blacklight TL.[/FONT]
    [FONT=Verdana] De scanners worden bediend door een Showtec Scanmaster II mkII en de pars, spiegelbollen/pinspots[/FONT], blacklight en strobes worden door een Behringer LC2412 bediend. De spiegelbollen, pinspots en blacklights zijn aangesloten via een Showtec Multiswitch 4. De pars via twee dimpacks.

Nu wil ik eigenlijk de pars vervangen door LED Pars ivm warmteontwikkeling, stroomverbruik en de variatie met kleuren. Het probleem waar ik tegenaan loop is het vinden van een lichttafel die mijn gehele set kan bedienen, het liefst zou ik namelijk naar 1 lichttafel toe gaan, dit versimpelt het enorm.

Ik zat aanvankelijk zelf te denken aan de Showtech Light Desk Pro 136, maar als ik de handleiding goed lees kunnen op de PAR sectie hiervan alleen maar conventionele pars worden aangesloten, dus zou deze niet goed geschikt zijn voor LED Pars.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Bart
    Last edited by bommen; 22-04-10, 13:30.
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Originally posted by bommen
    [FONT=Verdana]Beste Forumbezoekers,[/FONT]

[FONT=Verdana]De laatste tijd ben ik druk aan het kijken hoe ik mijn lichtset kan updaten en vooral versimpelen.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Mijn huidige setup is als volgt:[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 8x Showtec PAR56 shortcan[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 2x JB-Systems The Winner II scanner[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 2x spiegelbol met PAR36 pinspot erop gericht.[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 1x Martin Magnum 550 rookmachine[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 2x Geni FL-1800/D mkII stroboscoo[/FONT][FONT=Verdana]p[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 2x 36w blacklight TL.[/FONT]
    [FONT=Verdana]De scanners worden bediend door een Showtec Scanmaster II mkII en de pars, spiegelbollen/pinspots[/FONT], blacklight en strobes worden door een Behringer LC2412 bediend. De spiegelbollen, pinspots en blacklights zijn aangesloten via een Showtec Multiswitch 4. De pars via twee dimpacks.

Nu wil ik eigenlijk de pars vervangen door LED Pars ivm warmteontwikkeling, stroomverbruik en de variatie met kleuren. Het probleem waar ik tegenaan loop is het vinden van een lichttafel die mijn gehele set kan bedienen, het liefst zou ik namelijk naar 1 lichttafel toe gaan, dit versimpelt het enorm.

Ik zat aanvankelijk zelf te denken aan de Showtech Light Desk Pro 136, maar als ik de handleiding goed lees kunnen op de PAR sectie hiervan alleen maar conventionele pars worden aangesloten, dus zou deze niet goed geschikt zijn voor LED Pars.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Bart
    Volgens mij begrijp je niet goed hoe een ledpar werkt, de meeste hebben 4 tot 7 DMX kanalen nodig.

Dus dan kun je op het linker gedeelte van de pro 136 (intelligente kant) je ledparren kwijt, per 2 gepatcht (4 fixtures), 2 scans(1 of 2 fixtures), aan de rechter kant kun je je pinspotje met spiegelbol kwijt (1 ch) je strobe (2ch) en je blacklite (1 ch). als ik het goed heb is je rookdoos met remote (non-DMX)

Kan dus prima met dat tafeltje!
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Ik denk dat je jezelf het een stuk makkelijker maakt wanneer je de spiegelbol vervangt door een center effect als een efx-600..
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• rick1993
        • Nov 2007
        • 209

Originally posted by Whitefarmer
        Dus dan kun je op het linker gedeelte van de pro 136 (intelligente kant) je ledparren kwijt, per 2 gepatcht (4 fixtures), 2 scans(1 of 2 fixtures), aan de rechter kant kun je je pinspotje met spiegelbol kwijt (1 ch) je strobe (2ch) en je blacklite (1 ch). als ik het goed heb is je rookdoos met remote (non-DMX)

Kan dus prima met dat tafeltje!
        En dan kun je maar 1 chase tegelijk op het intelligente gedeelte afspelen . Dan kan hij beter z'n scanmastertje houden en alles daar op zetten, daar kun je dan namelijk precies hetzelfde mee...
        licht dat licht mij wel

Comment

• bommen
          • Nov 2009
          • 37

Originally posted by rick1993
          En dan kun je maar 1 chase tegelijk op het intelligente gedeelte afspelen . Dan kan hij beter z'n scanmastertje houden en alles daar op zetten, daar kun je dan namelijk precies hetzelfde mee...
          Wat vinden jullie van een DMX on PC oplossing? Of is dit voor zo'n toepassing niet erg geschikt?

Comment

• glennwestlander
            • Aug 2009
            • 91

vooral een dongle lijkt mij erg geschikt zoals bommen hieronder vermeld.
            voor een simpel dmx dongeltje ben je 100 euro kwijt en dan met freestyler als dmx software kom je denk ik een heel eind en het is lekker simpel!

je kunt er alles mee aansturen zowel dmx als dimmerpacks(dus oa parren)

denk dat dat het makkelijkst is voor je!

Comment

Working...