Dynacord vs. Crown

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanFryslan
    • Mar 2010
    • 43

Dynacord vs. Crown

Volgende versterkers leveren beide (volgens de specs) 380W bij 8 Ohm:

- Dynacord S1200
    - Crown XLS602

De Crown is echter wel de helft goedkoper. Levert dit voor een 'Drive-in' toepassing noemenswaardig verschil qua klank (o.a. bijv. demping?)?
  • JanFryslan
    • Mar 2010
    • 43

Deze Crown versterkers van de XLS serie worden in China in mekaar gezet. Daar is de arbeid veel goedkoper, dus de kosten van een versterker ook. Een dynacord wordt in Duitsland gebouwd, en dat is daarom al duurder. Verder is de kwaliteit van componenten belangrijk, maar eerlijk gezegd denk ik dat Harman Kardon (waar Crown vandaan komt) en Dynacord hetzelfde materiaal gebruiken. Ik denk wel dat Dynacord versterkers "sneller" zijn. dwz als je Hifi geluid wil, dan dempt de versterker van ynacord minder. Vraag is dus waar je de versterker voor wilt gebruiken en ook hoe vaak.
    Last edited by moderator; 03-04-10, 15:23. Reason: Alleen de Koningin praat in 3e persoon enkelvoud

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by JanFryslan
      Reactie van iemand anders:

Verder is de kwaliteit van componenten belangrijk, maar eerlijk gezegd denk ik dat Harman Kardon (waar Crown vandaan komt) en Dynacord hetzelfde materiaal gebruiken. Ik denk wel dat Dynacord versterkers "sneller" zijn. dwz als je Hifi geluid wil, dan dempt de versterker van ynacord minder. Vraag is dus waar je de versterker voor wilt gebruiken en ook hoe vaak.
      Vind dit een klein beetje een flauwekul verhaal.... Ben dan ook zeer benieuwd waar je dit vandaan hebt.
      Ga gewoon luisteren naar beide versterkers, liefst op je eigen luidsprekers en naast elkaar en baseer daar je beslissing op.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Dynacord wordt in Duitsland ontwikkeld en in China gemaakt...

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Originally posted by salsa
          Dynacord wordt in Duitsland ontwikkeld en in China gemaakt...

Dave
          Kleine correctie, niet alles van dynacord wordt in china geproduceerd.
          Kan je zo niet vertellen wat wel en niet. Wat ik wel weet is dat de DSP244 in Duitsland gebouwd wordt en de DSP260 in china.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• JanFryslan
            • Mar 2010
            • 43

Oke, maar weet iemand ook of er verder noemenswaardige verschillen zijn tussen Dynacord en Crown versterkers?

Naast elkaar luisteren is inderdaad een goede optie, maar niet praktisch.

Dynacord heeft allemaal beveiligingen zoals limiters etc. en ingangen xlr kunnen doorgelust worden, maar zou het qua geluid veel uitmaken?

Crown heeft immers ook een goede reputatie qua versterkers?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Oke, maar weet iemand ook of er verder noemenswaardige verschillen zijn tussen Dynacord en Crown versterkers?

Dynacord heeft allemaal beveiligingen zoals limiters etc. en ingangen xlr kunnen doorgelust worden, maar zou het qua geluid veel uitmaken?

Iedere versterker heeft zijn eigen klank, of die klank jou aanstaat en of die past bij jouw speakers zul je toch echt zelf moeten proberen.
              Om jouw vraag beantwoord te krijgen zul je dus echt die AB vergelijking moeten doen.
              Lijkt me ook niet meer dan logisch dat de verkopende partijen hier niet aan mee zouden willen werken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Veel uitmaken? Hangt ervan af of je een geoefend oor hebt. En of je wat gewend bent.

Crown heeft inderdaad een goede reputatie, mede door haar Macrotech (...amcron) reeks. Feit is echter wel, dat de XLS een budgetlijn is. Net als de JRX voor JBL en de Force-I voor EV. Etc.
                IS het geluid dan gelijk slecht? Natuurlijk NIET. Maar, ze hebben wel consequenties moeten nemen om de prijs omlaag te halen. Dus verwacht niet hetzelfde geluid als de andere (duurdere-/kwalitatief betere-) producten van dat merk.
                Zo simpel is het eigenlijk.

De Dynacord (SL1200!) ken ik niet dus daar ga ik ook geen oordeel over geven. Maar ik ben wel benieuwd hoe je komt aan deze Dynacord en de Crown. Waarom deze twee? Ik bedoel; voor het geld van de Dynacord koop je ook een QSC PLX of een Crown XTI.
                Voor het geld van de XLS koop je echter.... heeeeel wat minder spul.

Mvg,

Teun
                Last edited by 4AC; 07-04-10, 08:52.
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• JanFryslan
                  • Mar 2010
                  • 43

Hallo 4AC,

Bedankt voor je reactie.

De S1200 is een oudere reeks, net zoals de CorusPro serie van Dynacord waar ik hem voor nodig ben:

2x Cp12-2, 150W RMS, 300W max, 8 Ohm, parallel geschakeld aan sub
                  2x CP15-1, 400W RMS, 800W max, 8 Ohm, interne passieve crossover

De XTI, zoals je aangeeft, heeft bijvoorbeeld een display; dat soort dingen hoeven om mij niet. QSC PLX had ik nog niet naar gekeken.

Echter wel specificaties op internet geraadpleegd en zodoende kwam ik bij genoemde exemplaren uit.

En vroeg me toen dus af wat het verschil tussen de ('dure') S1200 en de (goedkope) XLS 602 is, vanwege het feit dat ze beide 380W/kanaal leveren bij 8 Ohm.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

En vroeg me toen dus af wat het verschil tussen de ('dure') S1200 en de (goedkope) XLS 602 is, vanwege het feit dat ze beide 380W/kanaal leveren bij 8 Ohm.
                    Originally posted by MusicXtra
                    Iedere versterker heeft zijn eigen klank, of die klank jou aanstaat en of die past bij jouw speakers zul je toch echt zelf moeten proberen.
                    Om jouw vraag beantwoord te krijgen zul je dus echt die AB vergelijking moeten doen.
                    Lijkt me ook niet meer dan logisch dat de verkopende partijen hier niet aan mee zouden willen werken.

Het antwoord was er al voor je de vraag stelde...

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by 4AC
                      Crown heeft inderdaad een goede reputatie, mede door haar Amcron reeks.
                      Waarschijnlijk zul je de macrotech reeks bedoelen, Am cron staat voor American Crown en was vroeger de merknaam in een gedeelte van de wereld. Tegenwoordig hanteren ze overal als merknaam Crown, maar dat heb ik laatst ook al eens gemeld.

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by DJ Antoon
                        Waarschijnlijk zul je de macrotech reeks bedoelen, Am cron staat voor American Crown en was vroeger de merknaam in een gedeelte van de wereld. Tegenwoordig hanteren ze overal als merknaam Crown, maar dat heb ik laatst ook al eens gemeld.
                        Je hebt helemaal gelijk. Excuse moi.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...