Vervangen laser cdspeler pioneer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Willem
    • Sep 2000
    • 142

Vervangen laser cdspeler pioneer

OKe mensen wie helpt even een laser vervangen in een pioneer 500s...lijkt me niet zo'n probleem; even verschillende vragen
    1 Waar kunnen we deze lasers krijgen; behalve bij pioneer want daar zijn ze niet te betalen.
    2 Is het verstandig ook het gehele loopwerk in een keer te vervangen?
    3 Afstellen; hoe doen we dat, ik kan wel met een scoop overweg..mare dat afstellen misschien heeft iemand advies
    4 Ik heb wel eens iets over een test cd gehoord voor het afstellen...zo ja waar krijgen we die dan?
    5 Opsturen naar pioneer is geen optie; veel te duur dus...voor dat geld kan ik mn zoveelste pioneer cdj100 's wel kopen!
    6 Deze vragen zijn eigenlijk ook wel van toepassing op 100s...maar ja ik denk dat dat bijna financieel niet interresant is...of toch wel???..wie helpt

Bijgewerkt door - geluidmoderator op 09/09/2002 23:36:08
  • Jeroen
    • Aug 2000
    • 1021

Gewoon een nieuwe speler kopen.... lijkt me een goed plan!

Groeten,
    Jeroen

<-= Klik voor de sites -=>
    Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Remco vd Werff
      • Apr 2001
      • 753

Nu het hier toch over vangen van lasers van cd-spelers gaat:

Heeft iemand een idee wat het kost om allebei de lasers uit een dubbele Denon (DN 2000F)te LATEN vervangen??

Alvast bedankt.

Groeten, Remco
      Groeten, Remco

Comment

• Willem
        • Sep 2000
        • 142

Nou een heel goed advies...... Aangezien ik genoeg nieuwe heb en deze via inruil heb gekregen en ik het zonde vind om die dingen weg te gooien ...kan ik met zulk soort opmerkingen niks!

Comment

• Willem
          • Sep 2000
          • 142

Denon ongeveer 600,- mare daar zit een sharp laser in...enne ik geloof dat ik wel ergen een goedkoop adresje heb voor een compleet nieuw loopwerk dat al is afgesteld!

Comment

• Willem
            • Sep 2000
            • 142

Met laser dus...is ie weer zo goed als nieuw...nou ja die knopjes enzo wil ook eens kapot natuurlijk....

Comment

• Remco vd Werff
              • Apr 2001
              • 753

Bedankt Willem,

Het is nu nog niet aan de orde hoor, maar misschien dat ik over een tijdje zo'n spelertje wil kopen, en dan is het dus toch wel redelijk duur om er gelijk nieuwe laserunits in te moeten zetten.

p.s. Die Fl.600,- die je noemt is voor beide dan dus, neem ik aan. En dan moet je het zelf doen, dus dat zijn alleen de kosten van de onderdelen?

Groeten, Remco
              Groeten, Remco

Comment

• Willem
                • Sep 2000
                • 142

fl 600,- is alleen de lasers..dan via penhold leverancier denon...krijg je ze wel 100% goed terug...mare het complete setje..loopwerk +laser heb ik ergens voor zon 125 ex gezien...plaats het wel zodra ik weer weet waar!

Comment

• Remco vd Werff
                  • Apr 2001
                  • 753

Oke Willem,

Maar even over dat vervangen. Je zegt, misschien is het voor de 100's van Pioneer niet waard, maar ik zie bij 2e hands dubbele Denon's erg vaak erbij staan: "net nieuwe laserunits" en een dubbele Denon is niet veel duurder dan 2 cdj100's. Zijn die lasers dan veel goedkoper voor de Denon's of veel makkelijker om te vangen, of.....??

Dus: Waar zit het verschil dan in??

Groeten, Remco
                  Groeten, Remco

Comment

• Willem
                    • Sep 2000
                    • 142

PIoneer is erg duur om te vervangen en inkoop kost zo'n pioneer cdj100 dus erg weinig..Laats had ik een waar een nieuw loopwerk en niewe laser inmoesten...650 ex....dus not...ik ben dus op zoek naar alternatieven...misschien zijn die lasers en loopwerken wel ergens anders te koop aswo ofozo misschien???? en ik wil graag weten hoe mansen die lasers exact afstellen...een beetje erbij draaien kan iedereen...maar er moet natuurlijk een betere manier zijn...kortom wie helpt????......en graag niet van die opmerkingen van nieuwe kopen....want meestal heb ik die mensen dus vaak net nieuwe verkocht en is het inruil!!!....en ja dat is misschien wel interresant om zelf nog te repareren....maar niet via pioneer in ieder geval...

Comment

• Remco vd Werff
                      • Apr 2001
                      • 753

Duidelijk Willem, bedankt.

Succes met de Pioneers dan maar......

Groeten, Remco
                      Groeten, Remco

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

600 piek voor het vervangen van een lasertje?? das nog al....volgens mij kunne we het bij ons voor de helft, en beter en sneller als bij penhold...en nog tussen 2 haakjes...volgens mij zit er in een denon een sony laser....

Olaf, Duffhuës Edit Company.
                        Oss.

details....push it..
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Willem
                          • Sep 2000
                          • 142

Als je nou een leuk prijsje kunt maken voor pioneer 500's...met 4 te beginnen...

Comment

• TvW
                            • Jan 2002
                            • 1

citaat:
                            OKe mensen wie helpt even een laser vervangen in een pioneer 500s...lijkt me niet zo'n probleem; even verschillende vragen
                            1 Waar kunnen we deze lasers krijgen; behalve bij pioneer want daar zijn ze niet te betalen.
                            2 Is het verstandig ook het gehele loopwerk in een keer te vervangen?
                            3 Afstellen; hoe doen we dat, ik kan wel met een scoop overweg..mare dat afstellen misschien heeft iemand advies
                            4 Ik heb wel eens iets over een test cd gehoord voor het afstellen...zo ja waar krijgen we die dan?
                            5 Opsturen naar pioneer is geen optie; veel te duur dus...voor dat geld kan ik mn zoveelste pioneer cdj100 's wel kopen!
                            6 Deze vragen zijn eigenlijk ook wel van toepassing op 100s...maar ja ik denk dat dat bijna financieel niet interresant is...of toch wel???..wie helpt

Willem,

Het vervangen en compleet inregelen, afstellen en smeren van de lasermodules voor een 500s kan voor rond de Fl.350,0 ex.btw.
                            Het bedrijf wat voor Pioneer Professional apparatuur repareerd is de firma ESM in Mijdrecht. Tel. 0297 286 989.
                            Bel eens op en vraag naar de Technische Dienst van Pioneer Porffesional apparatuur, dan krijg je een monteur aan de lijn die je op de cent nauwkaurig kan vertellen wat de kosten zijn voor de diverse reparaties...

Comment

• lichttechnicus Jeroen
                              • Nov 2001
                              • 11

ga naar RAF ermee

mail me for questions at:
                              lgvopleidingen@hotmail.com
                              mail me for questions at:
                              lgvopleidingen@hotmail.com

Comment

Working...