Geluidsinstallatie voor supportershome max. 150 personen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danny1900
    • Mar 2010
    • 5

Geluidsinstallatie voor supportershome max. 150 personen

Beste mensen,

Wij hebben bij onze sportvereniging een ruimte toegewezen gekregen waar we onze eigen supportershome van mogen maken.. Het is een prachtige ruimte geworden met een mooie bar erin alleen ontbreekt er nog een goede geluidsinstallatie! Het is een ruimte waar ongeveer 150 man in kan en er gaan stevige feestjes gegeven worden, dus een beetje installatie met power mag er wel komen!

Wie heeft voor mij de ideale samenstelling om hier een fantastisch supportershome van te maken waar we leuke feestjes kunnen organiseren? Het gaat hier niet alleen maar om house feesten maar ook weleens met zang..

mengpaneel ?
    versterker ?
    equalizer ?
    speakers ? (actief of passief)
    subwoofer?
    ... ?

Alvast bedankt!
  • Danny1900
    • Mar 2010
    • 5

budget ongeveer 2000 euro!

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by Danny1900
      Beste mensen,

Wij hebben bij onze sportvereniging een ruimte toegewezen gekregen waar we onze eigen supportershome van mogen maken.. Het is een prachtige ruimte geworden met een mooie bar erin alleen ontbreekt er nog een goede geluidsinstallatie! Het is een ruimte waar ongeveer 150 man in kan en er gaan stevige feestjes gegeven worden, dus een beetje installatie met power mag er wel komen!

Wie heeft voor mij de ideale samenstelling om hier een fantastisch supportershome van te maken waar we leuke feestjes kunnen organiseren? Het gaat hier niet alleen maar om house feesten maar ook weleens met zang..

mengpaneel ?
      versterker ?
      equalizer ?
      speakers ? (actief of passief)
      subwoofer?
      ... ?

Alvast bedankt!
      Dit allemaal met een budget van €2000,-.
      Wat meer informatie is wel wenselijk. Zoals met wat ga je het afspelen? Hoeveel kanaals moet je mixer dan zijn? Word het een DJ mixer of een PA mixer. Of hier weer een mix van?

Hoe is de ruimte in gedeeld. Lange, hoge ruimte, of juist een lage en meer kubus vormige ruimte?
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Danny1900
        • Mar 2010
        • 5

Een lid van ons heeft een mengpaneel en 2 draaitafel's, daar kunnen we onze feestjes op draaien. Verder is de ruimte vierkant, niet hoog en ongeveer 75 vierkante meter. Ik heb verder heel weinig verstand van geluidsinstallatie's dus vandaar mijn vraag.
        Last edited by Danny1900; 23-03-10, 00:22.

Comment

• Ahmed Al Dayri
          • Oct 2005
          • 354

Originally posted by Danny1900
          Een lid van ons heeft een mengpaneel en 2 draaitafel's, daar kunnen we onze feestjes op draaien. Verder is de ruimte vierkant, niet hoog en ongeveer 75 vierkante meter. Ik heb verder heel weinig verstand van geluidsinstallatie's dus vandaar mijn vraag.
          Dan ga je naar je lokale audioboer en vraag je op advies, of het liefste nog bij meerdere. Een beetje verkoper gaat wel met je mee na sluitingstijd om naar de ruimte te kijken om zodoende een beter advies te geven.

Gegarandeerd dat je anders een miskoop gaat doen, je zegt immers zelf dat je "heel weinig verstand hebt van geluidinstallaties"

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Lijkt me inderdaad dat het forum niet de juiste plaats is voor deze vraag.
            Voor meer info: verkoop@licht-geluid.nl of willekeurig welke andere pro audio aanbieder natuurlijk
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...