full range kasten gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • feestmuziek
    • Nov 2006
    • 48

full range kasten gezocht

Mensen,

Ik ben op zoek naar full range/top kasten kasten. Nu zijn die JBL JRX115 weer flink in de aanbieding bij een bepaalde aanbieder.

We hebben momenteel 2 JBL Mpro 255 sub kasten en 4 Bird Electronics 15" kasten. Aangestuurd door een systeemversterker van Palmer (2 x 700w @4ohm // 2 x 400w @4ohm). De 4 bird kasten zijn echter aan vervanging toe.

De toepassing is veelal bruiloften en kleinere schoolfeesten en verenigingsfeesten.

De keuze op 4 topkasten is eigenlijk vrij simpel. Voor de bruiloften is 1 topkast per kant voldoende en voor grotere feesten volstaan 2 kasten extra per kant.

Zouden jullie eventueel kiezen voor de JRX kasten of toch voor iets anders. Ook kijkend natuurlijk naar prijs/kwaliteit verhouding.

alvast bedankt.
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Zou in jouw geval dan voor de JRX 125 gaan !

Draai ook met 2 Mpro 255s en 2 JRX 125 als top erop, poremd leuk ( is ook meteen op hoogte ) kan hard ! en is betaalbaar. Maar moet wel een eq tussen.

Verders kan ik je melden dat de JRX serie dezelfde componenten bevat als de Mpro serie ( zelfde speakers en filters ) vandaar ook onze keus in het verleden.
    Konden de 2 JRX 125 kopen nieuw voor de prijs van 1 afgetrapte Mpro top, en de keus was snel gemaakt na op de site bij JBL te hebben gekeken naar specs en inhoud.
    your light !

Comment

• tukker
      • Feb 2010
      • 19

Ik vind dat tha dj gelijk heeft de jrx 125 klinken redelijk tot goed, beter dan de jrx 115 maar ook deze vind ik niet slecht.
      Ik weet niet precies wat de citronic ultima cx-3008 kosten deze heb ik ooit beluisterd en zijn ook zeker wat geluid betreft niet minder dan de jrx 115 vind ze zelf iets beter.
      Citronic heeft ook nog de cm serie deze heb ik ook maar kan niet zeggen dat ze beter klinken al heb ik ook niet het idee dat ze slechter zijn.
      Bij het zelfde merk ook de cr serie dit zijn kunstof luidsprekers deze klinker wel slechter.
      Ook nog eens een stel behringer beluisterd dacht de B1220 zaten ook in deze prijs klasse en deze vond ik ook slechter.
      citronic 2 keer 500 rms versterker
      citronic 2 keer 250 rms boxen
      visaton 2 keer subwoofer 200 rms

Comment

• hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

Ik zou niet gaan voor de JRX reeks van JBL, dan is de X serie van DAP beter(klinkt veel lekkerder), ga naar een winkel en luister gewoon naar verschillende speakers, concludeer welke beter is, en ga dan eens kijken naar de prijzen.

Comment

• feestmuziek
          • Nov 2006
          • 48

@tha_dj --> heb ook gedacht inderdaad aan die 125s maar die zijn voor bruiloften toch echt te groot. Op een bruiloft hoeft het allemaal niet groot te zijn. Voor de bruiloften ga ik gewoon voor een sub/sat systeempje met een paaltje er tussen.

@hardstyle --> Bedankt voor je tip, maar ik sla DAP toch even over. Ik geloof je meteen als je zegt dat die X serie beter is, maar het is de naam he (ik zal nu wellicht wat boze reacties krijgen, maar ja). Ik ben het verder wel met je eens over wat betreft het luisteren in de winkel. Geluid is toch iets persoonlijks, je vind het mooi of je vind het niet mooi. Heel simpel

feestmuziek

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Originally posted by feestmuziek
            Ik geloof je meteen als je zegt dat die X serie beter is, maar het is de naam he
            Kwestie van het merkje er af trekken... Bekende truck en wordt veel gedaan. Er wordt veel meer DAP verhuurd dan dat je in eerste instantie zou denken!
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• sntho0
              • Sep 2003
              • 196

Wij hebben een tijd geleden onze 2 JRX125'gers ingeruild voor 4 x Wharfedale EVP X15. Klinken veel beter, gaan samen net zo hard, zijn veel handelbaarder en zien er (vind ik) mooi uit.

Succes!
              Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• darco
                • Sep 2009
                • 135

Heb zelf ook een paar bandjes de actieve versie van de Wharfedales (evp-x15p) geleverd voor optredens in cafรฉ's en krijg enkel positieve commentaren van deze bandjes.

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

@tha_dj --> heb ook gedacht inderdaad aan die 125s maar die zijn voor bruiloften toch echt te groot. Op een bruiloft hoeft het allemaal niet groot te zijn. Voor de bruiloften ga ik gewoon voor een sub/sat systeempje met een paaltje er tussen.

feestmuziek
                  Dat kan, maar je hoeft het NIET vol open te gooien, en scheelt je weer een paaltje your light ( ff spammen ) staat een foto van de setup.
                  Denk dat je de gemiddelde bruiloft ook zelfs kan draaien op de 125 en de sub alleen voor de mooi hebt dan ( Komt laag genoeg uit die kasten ).
                  En zoals je al aangaf, gebruik je de Mpro subs ( deze zijn ook al behoorlijk van formaat ) Kan ook gewoon HEEL goed een JRX 115 op ( heb je nog steeds de setup zoals de Mpro serie het meest is verkocht in het verleden.

Verders kan DAP misschien volgens jou beter klinken, maar mij gaat het ook om dB's en rendement van de speaker.
                  Voor het feit dat de JRX een instappertje is, kan het hard en kan het wat hebben ( ook met Hardcore / hardstyle ).
                  En een eq is eigenlijk bij iedere speaker nodig, daar de akoustiek van de gemiddelde zaal in Nederland ook verschilt.
                  Maar goed, luisteren is altijd de beste optie, en tips zijn leuk, maar je moet zelf bedenken wat je wilt.
                  your light !

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Hallo,

Voor je doeleinden zijn 2 fatsoenlijke topkasten ideaal. Dit zouden kasten kunnen zijn met 10", 12" of 15" woofer, 2-weg of 3-weg, enzovoorts. Afhankelijk van je eigen prioriteiten en eisen.
                    Je komt vervolgens in een enorme bos met mogelijkheden. Iedereen heeft een eigen smaak en jij bent dan ook de enige die hierin een keuze kan maken.

De systeemversterker die je nu gebruikt is prima, maar aan de zwakke kant. De Mpro255 is een prima dubbel 15" subwoofer die toch zeker 1000 watt kan hebben (4 ohm). Neem hier 2 leuke toppen bij en dan zit je ook al gauw aan een 400-600 watt รก 8 ohm.

Als je toppen koopt, versterkers en een driverack PA of iets dergelijks... dan kon je nog wel eens verbaasd zijn van het geluid dat je hieruit krijgt.
                    4 toppen is dan ook overbodig. Als die 2 toppen maar in verhouding staan met de subs, ook als deze wat meer op hun flikker krijgen.
                    4 toppen lijkt me enkel handig voor een bredere spreiding, als delay, etc. Voor de rest is het alleen maar extra sjouwen, meer vervoer en ga verder.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• feestmuziek
                      • Nov 2006
                      • 48

@ 4AC Dus ipv 2 JRX 115 topkastjes aanschaffen kan ik beter kijken voor eventueel 2 mrx515 kasten??

feestmuziek

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

@ 4AC Dus ipv 2 JRX 115 topkastjes aanschaffen kan ik beter kijken voor eventueel 2 mrx515 kasten??

feestmuziek
                        Dat kan ik niet voor je bepalen.
                        Ieder zijn eigen mening en smaak, het is maar net wat je goed vind klinken. Ik vindt wel deze MRX'en beter klinken dan de JRX. Daar zullen velen het mee eens zijn, of je moet behoorlijk doof zijn. Alle waar naar zijn geld.

Zelf ben ik sowieso niet zo gecharmeerd van de goedkopere lijnen van JBL... (er is beter spul op de markt voor het geld, zat over geschreven hier)

Mijn boodschap was dat je aan 2 flinke toppen meer hebt dan aan 4 mindere toppen. Of er moet een enorm brede spreiding gewenst zijn.

Mvg,

Teun

Ps. Vergeet mijn verhaal over je versterker niet, deze vervangen kan een verstandige zet zijn.
                        Last edited by 4AC; 24-03-10, 15:19.
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...