advies voor discotheek

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ligth011
    • Jan 2010
    • 33

advies voor discotheek

graag advies voor een discotheek van 300 m2 met een hoogte van gem 2,60 mtr in een l vorm

een geluidset met een budget vaan 9000 euro
    1x mengpaneel
    2x cd speler

leuke ideeën voor licht ook welkom
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Verwacht je maar aan een lijstje met allerlei dingen zodat je zelf niet meer weet wat je moet kiezen.
    Dit is een vraag die ik niet echt geschikt vind voor een forum. Als een klant mij dat vraagt dan ga ik gewoon een keer langs: kijken en vooral praten. Je moet ergens een bepaalde sfeer o.i.d. creëren om succes te hebben. De tijd dat we hokken volstouwden met apparatuur en dat het publiek dan wel kwam is ondertussen toch bijna 30 jaar voorbij. Je moet eerst weten hoe jij jouw discotheek ziet, welk publiek je wil aantrekken, of dit publiek beschikbaar is en of je daarvoor wel in de goeie regio zit.
    Pas als je dat beeld hebt kunnen we met techniek dit gaan verwezenlijken. De meeste andere manieren zijn bij voorbaat gedoemd tot mislukken.

Succes!
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Originally posted by ligth011
      graag advies voor een discotheek van 300 m2 met een hoogte van gem 2,60 mtr in een l vorm
      Neem iemand in de arm / huur iemand in die je dat advies kan geven terwijl hij (of zij ) een rondje kan lopen door de ruimte.
      Als je de juiste persoon inschakeld kan die ook meteen voor het licht adviseren.
      Dit lijkt me niet echt iets voor een forum.
      Daarbij, met zo weinig info als je nu geeft kan niemand iets nuttigs.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Er zitten genoeg mensen hier op het forum die hierin een dienst kunnen verlenen denk ik.
        Maar dat komt neer op locatie alles bekijken, en dat is gewoon werk.
        Een standaard dj set (2x CDJ 1000 mkIII en een DJM800) is het probleem niet dat kun je ook overal vinden.

Tip: kijk naar andere clubs in de buurt, bedenk inderdaad wat jij in je club wil.
        En dan zou je erover kunnen denken om specifiek advies te vragen bijv. aan een persoon op het forum.
        Er zijn er echt wel een hoop die een website vermeld hebben staat in hun profiel.

En daar ben ik er 1 van
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

Originally posted by mhsounds
          Er zitten genoeg mensen hier op het forum die hierin een dienst kunnen verlenen denk ik.
          Maar dat komt neer op locatie alles bekijken, en dat is gewoon werk.
          Een standaard dj set (2x CDJ 1000 mkIII en een DJM800)
          Is het niet handiger om gewoon een live mixer te nemen in zo'n tent, en met wat meer kanalen?
          Iets in de richting zoals dit.

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Die tafel is absoluut niet te gebruiken in een discotheek.
            De 3 stereokanalen die je hebt hebben geen mid potmeter op de stereokanalen.
            Bovendien zijn in de meeste clubs 3 stereokanalen niet genoeg.

Ben wel met je eens dat een tafel met meer kanalen en mogelijkheden wel handiger kan zijn. Zoals een Dateq. Maar laten we eerst de TS zijn reactie afwachten.
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by Beckers Entertainment
              Die tafel is absoluut niet te gebruiken in een discotheek.
              De 3 stereokanalen die je hebt hebben geen mid potmeter op de stereokanalen.
              Bovendien zijn in de meeste clubs 3 stereokanalen niet genoeg.

Ben wel met je eens dat een tafel met meer kanalen en mogelijkheden wel handiger kan zijn. Zoals een Dateq. Maar laten we eerst de TS zijn reactie afwachten.

Bovendien zijn livetafels niet bepaald geschikt voor dj werk (crossfaders missen, tuurlijk kan dat ook zonder, maar niet met 1 hand... etc. etc.)

Maar idd TS reactie afwachten

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• remco_k
                • Sep 2002
                • 325

Originally posted by hardstyle
                Is het niet handiger om gewoon een live mixer te nemen in zo'n tent, en met wat meer kanalen?
                Iets in de richting zoals dit.
                Met de info die we nu hebben is daar helemaal niets over te zeggen.
                Iedereen kan nu van alles gaan roepen, feit is dat het nu allemaal losse flodders zijn...
                Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Het probleem hier is vooral dat met zo'n budget iedereen dingen gaat roepen, maar het moeilijk in te schatten is wie je serieus moet nemen. Genoeg 14-jarigen die jouw het liefst een rij Koolsound speakers zien neerzetten. Of je disco er echter beter van wordt...

Persoonlijk zou ik een degelijke geluidstechnicus als adviesorgaan onder de arm nemen.

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Ik ben het volledig eens met de (meeste) van bovenstaande reacties.
                    Mocht je op dit forum TOCH advies willen zul je veel- en uitgebreide informatie moeten geven.
                    Denk hierbij aan;
                    - Een schets/tekening van de locatie
                    - Muziekstijl/live/enz.
                    - (verwachte/vereiste-) Capaciteit
                    - Persoon achter de knoppen (DJ, barpersoneel of een muziekcomputer zonder personeel)
                    - Esthetische waarde (vb: funktion one dat in het zicht hangt en zelfs belicht wordt of een stel subtiel afgewerkte l'acoustics in de kleur van de omgeving)
                    - Geluidsisolatie
                    - Vergunningen
                    - Ruimte voor afspeelapparatuur (vb: dj-booth of 19" rack met denon en dateq)
                    - Etc, etc, etc...
                    Excuses voor de rare volgorde.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Voor aankoopadvies van een dergelijk formaat ga je naar een verkoper/leverancier die je hiermee van dienst wil zijn.

Onderwerp afgesloten vanwege ongeschiktheid als forum onderwerp
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...