keuze 2de hands luidsprekers martin audio of mach

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

keuze 2de hands luidsprekers martin audio of mach

beste forummers,

ik wil een deftig setje luidsprekers waar ik trots op kan zijn, voor wat Drive-inn werk en live werk, uiteraard komen er na een periode subs bij
    mogelijkheden:

Mach M154i
    of
    Martin Audio CT-2, 12 inch 1 inch

over de martins leerde ik al dat dit vrij legendarische speakers zijn en ook vandaag nog door verhuurbedrijven gebruikt worden voor het echte werk.
    over de Mach's vind ik niet zoveel info, ik denk toch wel dat dit beiden producten zijn van topmerken en dat ik mits in goede staat, een paar lekkere speakers in huis haal voor klusjes voor school en familie, en heel soms een betaald klusje (kben nog maar 16 btw, maar ben behringer en andere rommel kotsbeu)

een pdfje over de martins:

over de mach's geen pdje maar ik weet dat ze theoretisch 128 db spl continu halen en 134 db spl piek, het zijn 15inchers met een 2 inch tweeter en 500 watt rms,

het prijsverschil, wel eigelijk is ergeen de mach's zijn 100 euro goedkoper, maar bij de martins zit wel een flight, het is ook de bedoeling van maar een paar te kopen.

bij voorbaat dank, bob de backer
    doe het goed, doe het met martin audio
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Eén advies: Koop, mits in goede staat, de Martins.
    Mach is een merk dat door Martin licht een jaar of 15 geleden op de markt is gebracht. Door de slechte kwaliteit (kasten die spontaan uit elkaar vallen) is het stilletjes weer verdwenen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Originally posted by MusicXtra
      Eén advies: Koop, mits in goede staat, de Martins.
      Mach is een merk dat door Martin licht een jaar of 15 geleden op de markt is gebracht. Door de slechte kwaliteit (kasten die spontaan uit elkaar vallen) is het stilletjes weer verdwenen.
      Sluiten we ons helemaal bij aan

Comment

• bobkedeba
        • Aug 2009
        • 85

is het echt nodig om de martin's met een processor te gebruiken of kan ik ook gewoon een grafische EQualizer gebruiken en zo de klank aan mijn smaak aanpassen, ik ben namenlijk bang dat de verkoper (die 22 van deze topkasten te koop heeft) de paar processoren die hij had al heeft verkocht.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

De Machjes: Product - M154i (Discontinued)

De i staat overigens voor install...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by bobkedeba
            is het echt nodig om de martin's met een processor te gebruiken of kan ik ook gewoon een grafische EQualizer gebruiken en zo de klank aan mijn smaak aanpassen, ik ben namenlijk bang dat de verkoper (die 22 van deze topkasten te koop heeft) de paar processoren die hij had al heeft verkocht.
            Met een grafische EQ ga je dat niet redden, de drivers onderling zullen een paar ms delay moeten hebben (time-alignement) en je hebt een cross-over nodig. Kans is groot dat je met een eenvoudige processor (Behringer) wel uit de voeten kunt.

Comment

• bobkedeba
              • Aug 2009
              • 85

oké dat is eigelijk wat ik moest weten om te beslissen, het word ds een paar martin audio CT-2 , ik hoop alleen dat ik die kastjes over een half jaar afzo nog eens tegenkom zodat ik er nog 2 kan kopen .

heeft iemand een linkje van welke processor geschikt is

Comment

• bobkedeba
                • Aug 2009
                • 85

wat vinden jullie eigenlijk van het merk community, is het vergelijkbaar met martin en mach of minder goed maar nog steeds wel vele malen beter dan neem behringer ofzo

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by bobkedeba
                  wat vinden jullie eigenlijk van het merk community, is het vergelijkbaar met martin en mach of minder goed maar nog steeds wel vele malen beter dan neem behringer ofzo
                  Misschien een plan om zelf ook wat onderzoek te doen....
                  Heb je voor die processor al een voorzetje gegeven.

Comment

• bobkedeba
                    • Aug 2009
                    • 85

ja de processor zal dan deze worden: Behringer DCX 2496 Luidspeker Management Systeem voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | Luidspreker management
                    met andere woorden de behringer DCX 2496

maar voor die vraag over comunity doe ik graag beroep op jullie ervaringen

Comment

• subbass
                      • Sep 2006
                      • 78

welke Community bedoel je ?

Comment

• bobkedeba
                        • Aug 2009
                        • 85

het gaat om de community XLT 41, een monitor die, als je de vierkante hoorn omdraait ook als main te gebruiken is, een 12 inch trouwens

Comment

• bobkedeba
                          • Aug 2009
                          • 85

hier ook even een PDFje van de community in kwestie, iemand die iets over de klank van deze luidspreker, de reeks, of producten van community uit ongeveer hetzelfde bouwjaar kan zeggen?

Comment

Working...