Jbl / ev

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glennwestlander
    • Aug 2009
    • 91

Jbl / ev

Beste mensen,

Ik zat eens te zoeken op internet naar een nieuw geluidssysteem, passief of actief maakt voor ons niet zo veel uit.

Aangezien ik nu een dap soundmate 3 mk2 heb wil ik graag eens naar een echt prof set promoveren over een tijdje en probeer mij dus te orrienteren.

Ik zat te twijfelen tussen 2 sets:

Electro-Voice Combi: Tour X Double Set kopen? Bestel je Combi: Tour X Double Set en overige Complete Sets bij RJshop

of:

JBL Combi: MRX XTI Set kopen? Bestel je Combi: MRX XTI Set en overige Complete Sets bij RJshop

(Let niet op de website kwam er via via terrecht)

Nu zat ik te denken welke van de 2 moet ik in ***snaam kiezen?

Opzich ben ik erg fan van jbl gewoon heerlijke speakers, maargoed zou er kwalitatief veel verschil in zitten en kwa vermogen?

Ik heb het dus niet over de warmte van het geluid enzovoort want dat gaat natuurlijk om smaak.

Of zeggen jullie dat ik beter naar een andere set kan kijken voor dat geld? Laat dan gerust even een linkje achter!

Groeten,

Glenn L
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Uiteindelijk gaat het om het geluid wat er uitkomt. Het enige advies dat ik dan ook kan geven: luisteren. Probeer via je leverancier een keer een set op proef mee te krijgen en kijk of het bevalt.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Als je nu al aangeeft dat JBL je voorkeur heeft... Lijkt me dan toch duidelijk?

Comment

• glennwestlander
        • Aug 2009
        • 91

ik bedoelde er zeker niet mee te zeggen dat jbl mn voordeel heeft, want ik vind ev ook een heerlijk en degelijk merk.

kunnen de pro audio mensen even wat late weten het is echt een dilema

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

Het is heel eenvoudig:
          Het is allebei ongeveer even degelijk en het geef allebei stevig geluid.
          Wat er nu beter is of wat er nu mooier is is persoonlijke smaak en de ene pro zal zeggen EV en de andere JBL.

De enige juiste tip is al gegeven: Luisteren.

Comment

• Decibel
            • Mar 2005
            • 28

Hoi hoi,
            Ik ben bij die grote winkel in R'dam geweest en ging voor die EV set.
            De verkoper heeft toen de EV laten horen en later ook de JBL.
            Het was voor mij en ook voor de verkoper een verrassing dat bij meer volume de JBL zuiverder bleef.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Originally posted by Decibel
              Hoi hoi,
              Het was voor mij en ook voor de verkoper een verrassing dat bij meer volume de JBL zuiverder bleef.
              En om wat voor volumes ging het dan? Want ik geloof nooit dat ze een geluidsset vol open trekken, daar aan de Ceintuurbaan R'dam.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

Heb je ook aan het verschil in versterkers gedacht, het volume dat ze stonden, wat de verschillen waren met aansluiten? Vraag of je ze beide mee kan nemen, hetzelfde aansluit en maak een lijst met dingen die voor jou belangrijk zijn, en welke de meeste belangrijke punten heeft, ga je voor onderhandelen.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by Decibel
                  Hoi hoi,
                  Het zijn beiden Amerikaanse systemen en klinken naar onze normen vrij aggressief.
                  Niks op tegen , alles kan via EQ goed ingeregeld worden.
                  Zelf heb ik EV, JBL en EAW gehad , nu hou ik het op RCF.
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...