Zoekt versterker voor 2x Peavey PR 15 boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

hij stuurt een signaal uit vanaf mixer naar een aktief setje en een lijn naar een versterker met de peavy's erop. Nu geeft zijn peavy set een minder kwaliteit geluid dan de lems dus dat geeft mij aan dat er zowieso vershil is tussen LEM en Peavy .

Volgens TS zou het liggen aan zijn versterker ( die is al oud ) maar ik denk dat het meer aan de peavy's ligt ipv versterker.

De bron naar de Lems en de Peavy's is hetzelfde geluidsbron dus neide systemen krijgen hetzelfde signaal.

Wat ook zou kunnen is dat bv verschil is tussen de outputs vanuit het mengpaneel .

Hoe heb je het aangesloten ?

Een lijnkabel naar de LEMS en de de andere set vanaf de LE MS doorgelust of heeft deze ook een aparte lijn vanuit je mixer zo ja wat voor uitgang is dat ?

Heb je 2 Master uitgangen ?
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Terugkomende op een van de 1e vragen, als je een goede versterker wilt, van zo'n 300-400 Watt op 8 Ohm, dan zou ik gaan voor de DAP Palladium P-900 versterker.
      Zelf heb ik de P-1200, deze bevalt mij prima, het is gewoon een goede versterker die doet wat hij moet doen, en 1 ding, ze zijn zwaar, maar ze blijven heeeeel koel, na 5 uur lopen (carnaval), is komt er alleen maar koude lucht uit (net als bij alle Palladiums). Misschien had dap er nog een paar tulpjes als input in kunnen zetten, mrja. Voor de prijs DOEN!!!!!!!!!! Ze zijn gewoon goed, merken als dynacord, crown etc. hoef je niet aan te schaffen, ze zijn wel wat beter, maar voor dat kleine verschil zou ik absoluut niet doen, een Palladium is gewoon goed.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Heeft de TS eigenlijk al eerst een andere versterker getest/geleend voordat hij een nieuwe koopt. Beetje jammer als je probleem daarna niet is opgelost en mensen hier gelijk gaan krijgen dat het aan je speakers ligt of aan je kabels tussen je versterker en speakers.
        Originally posted by hardstyle
        ...merken als dynacord, crown etc. hoef je niet aan te schaffen, ze zijn wel wat beter, maar voor dat kleine verschil zou ik absoluut niet doen...
        Zullen we wel gewoon reƫel blijven misschien?
        Alle waar naar zijn geld. De merken die jij noemt hebben niet zomaar bestaansrecht omdat ze "wel wat beter" zijn. Voor de TS is dit (jouw) advies misschien goed genoeg maar het prijsverschil zal echt wel een reden hebben denk je zelf ook niet?

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by hardstyle
          maar ze blijven heeeeel koel, na 5 uur lopen (carnaval), is komt er alleen maar koude lucht uit (net als bij alle Palladiums). Misschien had dap er nog een paar tulpjes als input in kunnen zetten, mrja.
          Dat een versterker na 5 uur lopen nog "koel" is zegt helemaal niets over de kwaliteit cq robuustheid van die versterker.
          Weleens aan gedacht dat de buitenlucht die de versterker aanzuigt in dit geval gewoon (erg) koel houd? Ik bedoel, als het buiten -3 is, dan blijft de versterker vanzelf ook een stuk koeler als dat hij in een ruimte van 20 graden staat te spelen. Overigens is er niets mis mee met een versterker die warm wordt.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• kwakky90
            • Feb 2010
            • 7

Originally posted by Rolandino
            hij stuurt een signaal uit vanaf mixer naar een aktief setje en een lijn naar een versterker met de peavy's erop. Nu geeft zijn peavy set een minder kwaliteit geluid dan de lems dus dat geeft mij aan dat er zowieso vershil is tussen LEM en Peavy .

Volgens TS zou het liggen aan zijn versterker ( die is al oud ) maar ik denk dat het meer aan de peavy's ligt ipv versterker.

De bron naar de Lems en de Peavy's is hetzelfde geluidsbron dus neide systemen krijgen hetzelfde signaal.

Wat ook zou kunnen is dat bv verschil is tussen de outputs vanuit het mengpaneel .

Hoe heb je het aangesloten ?

Een lijnkabel naar de LEMS en de de andere set vanaf de LE MS doorgelust of heeft deze ook een aparte lijn vanuit je mixer zo ja wat voor uitgang is dat ?

Heb je 2 Master uitgangen ?
            De LEMS zijn aangesloten op de master uitgang en de peaveys zijn aangesloten op de booth uitgang, maar aan de uitgang van het mengpaneel ligt het niet, want wanneer ik ze omwissel en de Lems op de booth uitgang zet dan doen ze het ook nog prima.

Comment

• kwakky90
              • Feb 2010
              • 7

Originally posted by remco_k
              Er vanuit gaande dat de LEM's dus powered speakers zijn (versterkers ingebouwd):

Je schrijft een paar posts terug dat je ruis uit je peavy speakers hoort komen. Als je LEM's aan zitten gesloten aan dezelfde bron als de versterker van de peavy's, dan heb je een punt en is de versterker wellicht een ruisbak.

Maar; er rijst me een nieuwe vraag. Je zal de eerste niet zijn die een brom (mogelijk aardlus) uitdrukt in de term ruis. Dus ik moet het vragen: is het ruis, of brom? Mocht het brom zijn, dan is het mogelijk gewoon een aardlus.
              het is een brom, excuses

Comment

Working...