Zoekt versterker voor 2x Peavey PR 15 boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kwakky90
    • Feb 2010
    • 7

Zoekt versterker voor 2x Peavey PR 15 boxen

Ik heb jullie hulp nodig!

Ik heb namelijk twee geluidsboksen van het merk Peavey type PR15. Ik heb lange tijd een versterker geleend van een kennis maar deze is al een dikke 20 jaar oud! en het geluid is niet optimaal.

Nu zoek ik een goede versterker voor deze 2 geluidsboksen.
    Specificatie geluidsboksen is als volgt:
    200 Watts RMS continuous, 400 Watts program
    Impedance: 8 Ohms
    Two 1/4'' (6.35mm) Jack input connectors
    voor nog meer specifieke gegevens klik dan even op onderstaande link
    Peavey

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen over de specificaties waar de versterker aan moet voldoen.
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Nou, wat denk je zelf waaraan die moet voldoen?
    Je hebt de gegevens die je nodig hebt, ga gewoon op zoek naar een versterker en kom die hier even laten keuren? Of is dat wat veel gevraagd?

Verder is er op dit forum genoeg te vinden over passende versterkers bij speakers vinden, of andersom.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• kwakky90
      • Feb 2010
      • 7

Originally posted by remco_k
      Nou, wat denk je zelf waaraan die moet voldoen?
      Je hebt de gegevens die je nodig hebt, ga gewoon op zoek naar een versterker en kom die hier even laten keuren? Of is dat wat veel gevraagd?

Verder is er op dit forum genoeg te vinden over passende versterkers bij speakers vinden, of andersom.
      hoeveel watt moet deze versterker dan hebben?

Comment

• darco
        • Sep 2009
        • 135

De bedoeling is dat je eerst zelf een klein beetje moeite doet en de zoekfunctie gebruikt.

Het onderwerp welke versterker er nodig is bij een bepaalde set luidsprekers is reeds voldoende aan bod gekomen in eerdere posts. Even zoeken en lezen, dan vindt je vast en zeker het antwoord op jouw vraag.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by kwakky90
          hoeveel watt moet deze versterker dan hebben?
          Tussen de 300 en 400 watt per kanaal.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Idd en dat op 8ohm.

Maar als je set niet optimaal klinkt volgens jou hoeft het niet aan die 20 jaar oude versterker te liggen hoor.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• sntho0
              • Sep 2003
              • 196

Originally posted by Rolandino
              Idd en dat op 8ohm.

Maar als je set niet optimaal klinkt volgens jou hoeft het niet aan die 20 jaar oude versterker te liggen hoor.
              Inderdaad, ik heb een oude Harrison versterker van 1988 en ik durf de confrontatie met heel veel nieuwe amps wel aan.

Wat is dat voor een versterker dan die je nu gebruikt? En heb je ook specs?
              Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• kwakky90
                • Feb 2010
                • 7

Originally posted by MusicXtra
                Tussen de 300 en 400 watt per kanaal.
                Dankjewel dit wilde ik weten

Comment

• kwakky90
                  • Feb 2010
                  • 7

Originally posted by sntho0
                  Inderdaad, ik heb een oude Harrison versterker van 1988 en ik durf de confrontatie met heel veel nieuwe amps wel aan.

Wat is dat voor een versterker dan die je nu gebruikt? En heb je ook specs?
                  Phonic, PA-420, 2x200 watt

alleen der is héééél lang geleden wat zelf aan verbouwd, en er komt een ontzettende ruis door de geluidsboksen als ik het volume van de versterker harder zet.

Comment

• remco_k
                    • Sep 2002
                    • 325

Phonic, PA-420, 2x200 watt

alleen der is héééél lang geleden wat zelf aan verbouwd, en er komt een ontzettende ruis door de geluidsboksen als ik het volume van de versterker harder zet.
                    En wat doet je denken dat dat uit de versterker komt en niet uit de daarvoor geschakelde apparatuur?
                    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

mss omdat het een "phonic" is ?

Nee hoor is een grapje de serie die ik ken en heb gehoord ( geloof de XP serie ) klinken niet slecht voor het geld. deze serie ken ik niet
                      .

Wat ook een goede is en kost iets van 310 euro is de D2-900 van JB Systems goede krachtige versterker met hoog dempingsfaktor en een oversized voeding.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• kwakky90
                        • Feb 2010
                        • 7

Originally posted by remco_k
                        En wat doet je denken dat dat uit de versterker komt en niet uit de daarvoor geschakelde apparatuur?
                        omdat mijn andere set boksen van LEM met ingebouwde apparatuur ook op het zelfde mengpaneel aangesloten zit

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Als je geluid over de LEMS goed klinkt en over de Peavy's slecht en het komt van dezelfde bron zegt dat meer over de kwaliteit van de Peavy's tegenover LEM

Denk niet dat het aan de versterker ligt.

Comment

• sntho0
                            • Sep 2003
                            • 196

Originally posted by Rolandino
                            Als je geluid over de LEMS goed klinkt en over de Peavy's slecht en het komt van dezelfde bron zegt dat meer over de kwaliteit van de Peavy's tegenover LEM

Denk niet dat het aan de versterker ligt.
                            Omdat hij schrijft:

omdat mijn andere set boksen van LEM met ingebouwde apparatuur ook op het zelfde mengpaneel aangesloten zit.

Ik neem aan dat dit actieve boxen zijn.

Nog een tip: Koop een goede 2e handse ipv een "slechte" nieuwe.
                            Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• remco_k
                              • Sep 2002
                              • 325

omdat mijn andere set boksen van LEM met ingebouwde apparatuur ook op het zelfde mengpaneel aangesloten zit
                              Er vanuit gaande dat de LEM's dus powered speakers zijn (versterkers ingebouwd):

Je schrijft een paar posts terug dat je ruis uit je peavy speakers hoort komen. Als je LEM's aan zitten gesloten aan dezelfde bron als de versterker van de peavy's, dan heb je een punt en is de versterker wellicht een ruisbak.

Maar; er rijst me een nieuwe vraag. Je zal de eerste niet zijn die een brom (mogelijk aardlus) uitdrukt in de term ruis. Dus ik moet het vragen: is het ruis, of brom? Mocht het brom zijn, dan is het mogelijk gewoon een aardlus.

Comment

Working...