Numark D2: probleem met librarian.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Zoals ik begrepen heb was er een probleem met deze HD speler van Numark, waardoor hij zelfs uit productie is genomen. (?)
    Kan zijn dat dit er mee te maken heeft...
    Weet in ieder geval dat hij bij ons niet leverbaar was en wij dus de pioneer MEP-7000 hebben aangeschaft.

Ben wel benieuwd naar het vervolg.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

op het www heb ik bij een store nog de firmware 1.12 gevonden, en die is nu aan het uploaden......

.... binnen enkele minuten meer

edit:

naar alle schijn probleem opgelost, DO NOT UPDATE TO 1.13!!!!

quote:
      Zoals ik begrepen heb was er een probleem met deze HD speler van Numark, waardoor hij zelfs uit productie is genomen. (?)
      unquote:

Ik heb ook de D2 director, en vind dat een fijn apparaat, deze kon ik 'goedkoop' aankomen.
      Last edited by Whitefarmer; 26-01-10, 15:14.
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Fridge
        • Mar 2002
        • 153

dat klinkt inderdaad niet goed John! Vreemde bug zeg...
        Toch zal dit toch denk ik niet de reden zijn waarom het ding uit de rekken gehaald is (zou zijn?) , dit is een relatief simpel oplosbaar software probleempje..

Ik vind het nog altijd een vreemde gang van zaken dat er ooit een actief Numark forum was, waar ook de developers actief op meeschreven. Dat is uit de lucht gegaan om nooit meer terug te komen. Vlak voor het uit de lucht gaan was er ook nog sprake van nieuw firmware voor de D2, die is nooit meer gekomen :-(

Comment

• Wes J
          • Jan 2010
          • 4

Neiuw probleem met Numark D2: wil muziek niet laden

Hallo,

Enkele dagen terug heb ik hier een post gezet aangaande het aanmaken van een library. Dit is opgelost door mijn library map "bovenaan" (toplevel in de indeling op de harde schijf) mijn harde schijf te plaatsen.

Nu, hij vind de nummers dus correct, kan zoeken op artiest, titel, ... Dit werkt dus perfect. MAAR...... hij wil de nummers niet altijd laden in player A of B (naar de crate lukt wel steeds, maar wanneer ik ze dan van de crate naar player A of B wil sturen lukt dit meer niet dan wel...)

Laat ons zeggen dat het één op de 10 keer goed gaat :s

De nummers vinden lukt dus al, maar ze afspelen is andere koek.. Iemaand raad? (ja, de laatste firmware staat er op... :d )

Alvast bedankt

Wes

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

ik weet niet hoeveel je ervan af weet, dus ik begin 'dumbo-style'

Alleen als de 'keys' ge-highlight zijn, zijn ze aktief. Als deck A speelt, kun je er GEEN ander nummer naartoe sturen. Pauzer (of cue) het deck, dan pas kun je een nieuw nummer ernaar toe sturen.

van wat voor soort medium speel je af? (usb-stick, externe harde schijf, ipod??
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• tididi
              • Aug 2001
              • 352

als je een nummer naar a stuurt zie je dan nog een balkje lopen net al een soort downloadmeter?
              als dit het geval is ,is dit nr niet goed in de librarian gezet en leest de d2 eerst het gehele nummer in dit duurt soms lang .
              ook zeker als je harddisk erg groot is.

als dat zo is probeer dus al je mappen weer via librarian opnieuw in te laden
              dit staat in de manual:

Force Total Re-build
              Usually Librarian processes changes on your device, so if you add or remove tracks it will take less time than rebuilding the entire library, especially for seek tables and profiles. If you wish to build a new library from scratch then check this option. This should only be necessary if you suspect your library may have become damaged in some way, for example because you removed a device without properly ejecting it.

of:

Librarian displays a summary of work it has completed in this cycle, overall statistics for your library, and any errors encountered while processing your tracks. If a track is found to be badly corrupted it will be excluded from the library - each such track will be listed on this page. Note that you can select the report text by dragging over it with the mouse and copy to the clipboard by pressing Ctrl+C.

succes!
              p.j

Comment

• Wes J
                • Jan 2010
                • 4

Zou het helpen als ik een nieuwe library maak en hem de hele harde schijf laat inlezen? (er staat een map "music" op de harde schijf maar ook andere mappen waar geen muziek in staat... )

Ik merk dat hij vaak de bestanden inleest, maar het duurt ongelooflijk lang: (soms 10min) in totaal staan er zo'n 27000 nummers op mijn externe harde schijf

Comment

• tididi
                  • Aug 2001
                  • 352

Originally posted by Wes J
                  Zou het helpen als ik een nieuwe library maak en hem de hele harde schijf laat inlezen? (er staat een map "music" op de harde schijf maar ook andere mappen waar geen muziek in staat... )

Ik merk dat hij vaak de bestanden inleest, maar het duurt ongelooflijk lang: (soms 10min) in totaal staan er zo'n 27000 nummers op mijn externe harde schijf

dit kan zeker helpen,
                  maar let ook op dit
                  How do I improve track loading speed?

If you have not done so, you should build seek tables using the Librarian software
                  of let hier op:
                  Should I have all my songs in one folder on my FAT-formatted drive?

This is very inefficient under FAT-formatting when dealing with many files. We recommend splitting the tracks into no more than 500 per folder. Similarly, if your files are divided into albums, it’s recommended that you have no more than 500 album folders grouped in any one location or file structure level.

Important Note: Because FAT file systems maintain memory of previous file locations, simply moving folders and tracks around to meet the above recommendations may not improve issues associated with an inefficient file setup. Instead, copy your content to a different drive, then reformat you D2 music drive and move the content back keeping in mind the recommendations
                  p.j

Comment

• amigo
                    • May 2004
                    • 64

Numark raad aan om niet meer dan 15.000 numers per Library ( per partitie dus) te gebruiken, dit kon je ook al lzen in http://www.interstateaudio.nl/docnew...informatie.pdf dat ik je al aanbeveelde om te lezen.

Ik heb hier een schijf enkel voor de muziek, zo'n 10.000 nummers veldeeld per 1000 in een map.
                    Dat daar bij jou mappen bijzijn die andere gegevens bevatten, dat zou geen probleem mogen geven.

dit werkt bij mij vlot zonder haperingen of wachttijden.

nu een vraag van mijzelf:
                    werkt Library graag samen met windows7 ?

Mvg Luc
                    Last edited by amigo; 27-01-10, 21:50.

Comment

• Stereo68
                      • Jan 2010
                      • 3

Library D2 & DDS80

Beste allemaal,

Ik ben zins deze week in het bezit van een DDS80 (met de Firmware update 1.13 via Numark Site), nu is het natuurlijk spijtig dat Numark niet in haar handleiding dergelijke opmerkingen geeft mbt de Software Library en de technische beperkingen mbt folder en bestand grote. Ik heb momenteel op de (FAT32) HD80Gb (origineel van Numark) 1 map MP3 gemaakt met MP3 nummers zo'n 8000 stuks, hierover netjes de Full optie van Librarian 1.50 overheen laten lopen en kreeg na bijna 18 uur rekenen van m'n iMac netjes een volledige index met alles erop en er aan op de HD van de DDS80. De zaak weer netjes gekoppeld aan mijn DDS en spelen maar. Inderdaad de zoekfuncties werken allemaal feilloos en ook de view opties werken perfect. Maar ook ik kreeg natuurlijk last van haperingen tijdens het wederom inladen van files/map gegevens, ook na een zoek opdracht en het weer terugkeren in files enz. en ook tijdens het spelen van een speler bij het inladen van een nummer in de andere speler was er een korte hinderlijke hapering hoorbaar. Na lang zoeken heb ik jullie forum gevonden en me ook netjes ingeschreven, ik ga er nu van uit dat indien ik de map MP3 opdeel in kleine mappen bv op alfabet met elk niet meer als 1000 nummers de problemen uit de wereld zijn? Natuurlijk moet ik dan de grote MP3 map verwijderen en ik zal dan wederom de Librarian Software over de HD moeten uitvoeren in Full denk ik? Heeft iemand evt nog een suggestie welke opdeling hiervoor het best bruikbaar is of het meest geschikt is? daar ik denk net als velen van jullie ik mijn tags niet volledig heb benut maar enkel artistnaam en tracknaam heb gebruikt.

alvast bedankt voor een evt reactie van jullie.
                      Last edited by Stereo68; 30-01-10, 14:34.

Comment

• amigo
                        • May 2004
                        • 64

Ik neem altijd de "normal" optie in Library,

Tracknaam en artiest zijn de belangerijkste tags voor een mp3
                        Zoeken op Genre gaat toch niet met de Director...
                        Ik geef dan liever als albumnaam iets mee waarop je gemakkelijk kan zoeken.

Zoals je het nu je hardeschijf gaat indelen zal het wel lukken.

Succes, Mvg Luc

Comment

• Dimi
                          • Oct 2002
                          • 91

De optie full geeft ook trackprofielen weer (niet zo uitgebreid als op een Pioneer, maar toch) en rekent de BPM alvast voor je uit. Heeft niks te maken met het wel of niet kunnen zoeken op genre. Dit gaat ook met de normal optie in Liberian. Enige is dat je alleen een gesorteerde lijst van genres te zien krijgt, en ja als je niet goed opgelet hebt tijdens het rippen (of je hebt je muziek niet zelf geript) dan kan het weleens een onoverzichtelijk zooitje worden met vreemde tags. Even aan de slag met een ID3-tag editor om het aantal genres dus te beperken en je kunt er daadwerkelijk iets mee.

Zoeken op een tracktitel of artiest icm een genre of bpm kan helaas niet.

Comment

• Stereo68
                            • Jan 2010
                            • 3

Library D2 & DDS80

Beste allemaal, ten eerste nogmaals bedankt voor jullie reactie. In tussen heb ik nog wat onderzoek gedaan waarom er door een ieder gesproken wordt van een beperkt aantal tracks (500~1000 stuks) Dit komt voort uit het feit dat de HD is geformatteerd in FAT32 de opvolger van FAT16 uit een ver Windows verleden (1996) FAT32 kan per cluster 2 tot de macht 32 aan, d.w.z bijna 4,3GB. Indien je dus een MP3 van gemiddeld 4MB hebt in de meeste gevallen en deze evt. met meer dan 1000 stuks per Map wilt wegschrijven, krijgt de HD het moeilijk om bestanden die groter zijn dan 4GB (afgerond) te lezen, hiervoor moet de leeskop teruggrijpen op een ander cluster om extra data te lezen, dat natuurlijk tijd kost en veroorzaakt de hoorbare onderbrekingen. indien je dus 1000 stuks MP3's hebt in een map dan zit je rond deze 4GB per cluster bestandsgrote, kijk dus wel uit als je MP3's van hoge kwaliteit hebt, deze zijn dan waarschijnlijk per track groter dan 4MB dus mogen er in de betreffende map dan ook evenredig minder MP3's zitten, devies blijf onder de 4GB map data grote dan loopt de bit-stream soepel per HD cluster. Jammer is natuurlijk wel dat er van een dergelijke techniek gebruik wordt gemaakt, een grote buffer in de D2 of DDS zou dat evt. hebben kunnen verhelpen.
                            Nu nog een vraag van mijn kant, is er iemand die weet welk ID3-Tag programma via CDDB werkt zodat de gegevens in de Tag via internet kunnen worden bijgewerkt? ik heb MusicBrainz al uitgeprobeerd, werk wel, maar hun database is erg rommelig en ze grijpen terug op veel verzamel albums zodat de jaar vermeldingen bijna nooit kloppen en de album namen enz. alvast bedankt voor jullie reactie.
                            Last edited by Stereo68; 01-02-10, 13:27.

Comment

Working...