Welke versterker voor mijn speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gerjan01
    • Jan 2010
    • 3

Welke versterker voor mijn speakers

[FONT=Times New Roman]Ik heb 4 x skytec 400watt max speakers die voorzien zijn van twee 15inh woofer`s en een hoorentje en 4 twieters deze zijn 8 ohm. [/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Nu ben ik opzoek naar een versterker het liefste twee zo dat ik de set ook twee keer weg kan zetten met 2 speakers.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]maar nu weet ik niet welke versterker ik moet kiezen de meeste low-budget versterkers van skytec of iets dergelijks sturen maar 4 ohm uit staat niks in de specs over 8 ohm hoe werkt dit?[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]kan ik de speakers er wel op aansluiten of moet ik echt een versterker hebben die 8 ohm uitstuurt en welke vermogen moet ik kiezen zit zelf te denken aan twee versterkers van 2 x 300 watt of moet dit iets anders zijn?[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Welk merk zouden jullie kiezen skytec , KÖNIG of SPL.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Ook zou ik een van de woofer`s willen voorzien van een filter zo dat alleen de lage tonen door deze woofer gaan is dit mogelijk.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Alvast bedankt voor jullie info en mening [/FONT]
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Beste Gerjan,

Ik zie dat je nieuw bent op het forum en ook vrij nieuw in dit vak.

Misschien is het verstandig om te zoeken met zoekfunctie: impedantie voor het 4ohm/8ohm gedoe.

Verder kun je skytec versterkers e.d. beter achterwege laten. Al zullen die versterkers 8 ohm best wel aan kunnen. Hogre weerstand is minder erg dan lagere weerstand.

Verder kan ik je wel doorverwijzen naar een bedrijf dat goede versterkers verkoopt voor een lage prijs (merkloos), maar dat doe ik niet omdat dit forum een onderdeel is van een webshop.

Als je een leuke versterker wilt via deze webshop, dan is DAP (palladium 2000) een optie voor je, dit 2 maal.

Kijk even op deze webshop er voor.

Wil je doorverwezen worden naar de site die ik bedoelde, dan moet je me even een persoonlijk bericht sturen.
    Naar: info(punt)htevents(apenstaartje)gmail(punt)com

Dit valt vast wel te ontcijferen (ivm spambots).

Wat betreft je woofer en het laag erdoor, in deze speakers zit vaak al een filter, die het hoog naar je tweeters/hoorn stuurt en het laag naar de woofers. Vaak wordt naar 1 van de 2 woofers ook de middentonen gestuur, zodat je geen gaten krijgt in het geluidsbeeld/de frequentie weergave.
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Deze speakers zijn 400 Watt MAX + van zeer bedenkelijke kwaliteit. Daar een versterker opzetten die 500 Watt max geeft vind ik gevaarlijk. Zelfs zonder te vervormen is de kans groot dat deze versterker de luidsprekers kapot maakt. Eigenlijk gaat het al gewoon mis met de speakers: gooi die troep weg: rendement van 0,0 zodat je hopen power moet toevoeren wil er iets uitkomen dat de moeite is maar daar kunnen ze dan weer niet tegen. En de tweeters zijn piëzo's zeker? Fijn, elke zangers klinkt dan weer of ze al weken verkouden is...
      Geen geld meer uitgeven aan deze piste. Tweedehands verkopen en iets deftigs zoeken.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• gerjan01
        • Jan 2010
        • 3

[FONT=Times New Roman]Ja dat het niet de beste speakers zijn dat weet ik ondertussen na het forum bekijken wel maar als eerder gezegd is het een low budget verhaal het is voor een carnavalswagen voor kinderen die een keer per jaar wordt gebruikt de speakers heb ik goedkoop kunnen aankomen en ben nu opzoek naar een bij passende versterker en heb de vraag of 8 ohm speaker ook gewoon op een 4ohm versterker kunnen toch bedankt voor jullie reactie [/FONT]

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by gerjan01
          [FONT=Times New Roman]Ja dat het niet de beste speakers zijn dat weet ik ondertussen na het forum bekijken wel maar als eerder gezegd is het een low budget verhaal het is voor een carnavalswagen voor kinderen die een keer per jaar wordt gebruikt de speakers heb ik goedkoop kunnen aankomen en ben nu opzoek naar een bij passende versterker en heb de vraag of 8 ohm speaker ook gewoon op een 4ohm versterker kunnen toch bedankt voor jullie reactie [/FONT]
          Een 8 Ohm speaker kan zonder problemen op een 4 Ohm versterker alleen zal deze dan wel minder vermogen leveren.
          Denk alleen dat je zelf je keus zal moeten bepalen, de drie opties die jij noemt zijn allemaal prullen, alle waar naar zijn geld.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• T_Sound
            • Sep 2009
            • 267

Nu moet ik zeggen dat er voor dat ik gevraagd werd om een audio inventarisatie te doen voor de soos bij ons, dat daar ook allemaal skytec speakers stonden en dat deze wel hard gaan (natuurlijk is het geluid erg ruk) en dat de speakers nog niet kapot gegaan zijn. Nu is het geen kwaliteits speaker, maar voor carnaval op een wagen, kun je dit ngo wel gebruiken. Natuurlijk heb je kans dat na 1 tochtje je speakers er wel uit liggen omdat je te hard gegaan bent.

Je kunt prima een amp van 400/500 watt rms 8ohm op die speakers kwijt, als je maar niet naar de max gaat, tis alleen om genoeg vermogen te hebben. Ik denk dat de P2000 die ik voorstelde misschien wat te zwaar was inderdaad, 1 slagje kleiner zou ook voldoende zijn.

Voor de rest zeg ik succes en veel plezier met carnaval.

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

Originally posted by T_Sound
              Nu moet ik zeggen dat er voor dat ik gevraagd werd om een audio inventarisatie te doen voor de soos bij ons, dat daar ook allemaal skytec speakers stonden en dat deze wel hard gaan (natuurlijk is het geluid erg ruk) en dat de speakers nog niet kapot gegaan zijn. Nu is het geen kwaliteits speaker, maar voor carnaval op een wagen, kun je dit ngo wel gebruiken. Natuurlijk heb je kans dat na 1 tochtje je speakers er wel uit liggen omdat je te hard gegaan bent.

Je kunt prima een amp van 400/500 watt rms 8ohm op die speakers kwijt, als je maar niet naar de max gaat, tis alleen om genoeg vermogen te hebben. Ik denk dat de P2000 die ik voorstelde misschien wat te zwaar was inderdaad, 1 slagje kleiner zou ook voldoende zijn.

Voor de rest zeg ik succes en veel plezier met carnaval.
              Njah, ik zou toch liever een versterker een slagje te zwaar neer zetten. Veel liever dan een slagje te licht... Dat laatste is namelijk veel sneller destructief voor je hoog 'drivers' (als je dat bij showtec zo mag noemen).
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• T_Sound
                • Sep 2009
                • 267

Originally posted by remco_k
                Dat laatste is namelijk veel sneller destructief voor je hoog 'drivers' (als je dat bij showtec zo mag noemen).
                De TS heeft Skytec speakers, geen showtec (die maken licht, DAP maakt geluid).

Wat betreft de Amp, de TS heeft 8 ohm speakers met 400 watt MAX. Dat houdt in ongeveer 200 RMS (als dat al geld voor dat soort speakers), dus dan zou een amp van 600 watt op 8 ohm RMS als 3 keer zo groot zijn.

De DAP Palladium 1600 heeft 600 watt RMS op 8 ohm. De P1200 geeft 530 watt op 8ohm en de P900 350 watt. Dus dan is de P900 zelfs al geschikt.
                Houdt aan dat je amp ongeveer 1.5 keer meer moet leveren om een leuke headroom over te houden.

Comment

• gerjan01
                  • Jan 2010
                  • 3

[FONT=Times New Roman]Ik heb een leuke versterker kunnen aankomen de Masteraudio DX2000 waar ik de 4 speakers mee aan ga sturen. Het is nu wel een versterker geworden in plaats van twee maar dit was gewoon goedkoper wat is jullie mening over deze opzet van speakers en versterker [/FONT]

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Originally posted by gerjan01
                    ...[FONT=Times New Roman] Masteraudio DX2000 waar ik de 4 speakers mee aan ga sturen...[/FONT]
                    1300 W RMS bij 4 ohm, op 400W/8 (max) skyPECH speakertjes.

Nu komen er (heeeel binnenkort) ook andere speakers
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• T_Sound
                      • Sep 2009
                      • 267

ten eerste levert zijn nieuwe amp dan ongeveer 650 watt aan 8 ohm, dus dat is al heel wat minder.

Ten tweede, als de TS verstandig blijft en zijn versterker niet volledig op standje oerknal zet, dan houden zijn speakers het best wel even vol.
                      Ik ben inderdaad zoals Remco ook al zei, meer bang voor de hoogpiezo's dan voor de woofers van skytec, want die houden het over het algemeen nog wel lang vol, al klinken ze dan voor geen meter meer, maar dat doen ze zowiezo niet echt, maar voor het doel einde van de TS toch prima.

T_Sound

Comment

Working...