VirtualDJ USB Controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzohendriks
    • Jan 2009
    • 126

VirtualDJ USB Controller

Hallo,

Ik heb toch even een vraagje... heb het forum wat doorgespit maar niet echt een antwoord gekregen.

ik gebruik Virtual DJ. Hier heb ik een Behringer BCD3000 op aangesloten.
    Werkt opzich naar behoren alleen heb ik nu een laptop met Windows 7 64 bit en daarmee wil de behringer niet werken.

Ben er dus aan het denken om deze op internet te zetten en iets anders te kopen wat wel werkt.

Ik wil zowieso een koptelefoon erop aan kunnen sluiten waarmee ik tussen kanaal links en rechts van Virtual dj kan switchen... (dit had de behringer ook).

Weet iemand wat hiervoor in aanmerking komt?

Vriendelijk bedankt,
    Kenzo
    Last edited by kenzohendriks; 20-12-09, 19:53.
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Hallo,

De oorzaak van dit soort problemen is in de meeste gevallen softwarematig, en danwel de drivers van het apparaat. Het downloaden van de meest recente versie hiervan doet vaak wonderen.
    Met letterlijk 3 seconden 'googelen' kreeg ik deze link voor mijn snufferd:
    BEHRINGER: BCD3000
    Even naar beneden scrollen naar het kopje 'Software' (hoe kan het ook anders) en dan tot de conclusie komen dat de originele drivers "No support for Windows 7 (64-bit)" MAAR, er een alternatief aangeboden wordt "Alternative driver for all BEHRINGER USB audio hardware (including C-1U) – except BCD2000! Running on Windows XP, Windows Vista, and Windows 7 (32-bit and 64-bit)"
    Het blijkt dat men voor de originele drivers geen compatibiliteit biedt met 64-bits OS's. Het nadeel van de alternatieve driver is: "No MIDI I/O operation possible"

Toch wel prima service van Behringer dacht ik zo, valt me allemaal erg mee!

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• kenzohendriks
      • Jan 2009
      • 126

Bedankt voor je reactie, maar dit heb ik allemaal al geprobeerd en zonder succes. Virtual DJ vind de behringer maar werkt nog allemaal niet.

Verder heb ik al een hele tijd problemen gehad met de hoofdtelefoon. Zet ik de instellingen zo dat hij de interne geluidskaart van Behringer pak, dan hapert de muziek... (is gewoon niet naar te luisteren).

Heb 3 keer contact met behringer gehad, maar nooit een reactie terug gekregen.

Daarom zit ik eraan te denken om wat anders te kopen... Bijvoorbeeld een Numark Total control.

Met DJ I/O moet dit toch allemaal wel werken? (zag op hun site dat ze al drivers voor windows 64 bit hebben)...

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Heb je de laatste VDJ release draaien?
        Ik had onder 6.04 ook dat haperende gedoe, nu met 6.05 (mac) zijn die problemen netjes opgelost.

Kan je niet specifiek helpen met problemen samen met de BCD3000, werk met een Denon HC4500.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by moderator
          Kan je niet specifiek helpen met problemen samen met de BCD3000, werk met een Denon HC4500.
          Ik hoor vanuit meerdere (software) plaatsen dat de BCD3000 het niet goed doet. Als je het geld hebt is een HC4500 een veel betere keus.

Comment

• kenzohendriks
            • Jan 2009
            • 126

Bedankt voor de reactie.

Ik heb liever iets wat lijkt op de behringer, of numark ofzo.

Zag dit: US Blaster 7340/7343 dubbele media speler (OP=OP) voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | 19 inch CD/MP3/MIDI spelers

Weet iemand of zoiets op Virtual DJ kan aangesloten worden?
            Of heeft iemand andere ideeën of opties?

Bedankt

Comment

• kenzohendriks
              • Jan 2009
              • 126

Originally posted by DJ Antoon
              Ik hoor vanuit meerdere (software) plaatsen dat de BCD3000 het niet goed doet. Als je het geld hebt is een HC4500 een veel betere keus.
              Heb even op youtube gekeken maar dit bevalt me ook wel.

Heb ik met 1 laptop en 1 Denon HC4500 genoeg?, of ook nog andere apparatuur nodig...

Bedoel dus puur voor mixen... versterkers, luidsprekers etc heb ik natuurlijk

Zag ook dit: Gemini CDM-3600... is dit kwalitatief wat, en is dit een aanrader?
              Last edited by kenzohendriks; 27-12-09, 16:00.

Comment

• tasplace
                • Dec 2003
                • 33

Zo ver ik weet werkt de Berhinger niet onder 64 bit win.
                Zijn volgens mij geen drivers voor

Comment

Working...