beginnen met muziek draaien voor feestjes
Collapse
X
-
-
Die JB DJ Set gaat zeker niet genoeg power geven voor hetgeen je wil. De TSX-15 klinkt niet verkeerd maar het rendement is gewoon laag. Ik ben akkoord met de rest van de DJ set maar dan wel met de VIBE 15 speakers erbij: die geven tenminste wel power.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Voor 1500 euro heb je inderdaad geen goede geluidset met alles erop en eraan.
Ik zou dan een speakerset huren en van het restbedrag een leuke DJ-set kopen. Dan doorsparen om volgend jaar de speakerset te kopen.Comment
-
Da's nou ook niet waar: als ik de VX700 uit dit voorbeeld reken met twee Vibe 15's bij dan zit je best al met een mooie set die ook nog eens redelijk klinkt voor disco en die een hoog rendement heeft. Voor alle zekerheid kun je er zelfs voor dit bedrag een D2 van JB bij gebruiken, dan haal je het max. uit de Vibe 15's.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Misschien een dom antwoord hier, maar:
Als je nu een behoorlijk deel van je budget eens uitgeeft aan het kopen van muziek, en dan voor de komende paar klusjes een basis-setje huurt voor 100-200 euro. Dan hoef je je geen zorgen te maken over de aankoop van (veilig en kwalitatief goed) materieel, gewoon de CD erin schuiven en gaan.
Soms heb ik het idee dat er iets te veel blind gestaard wordt op de aankoop van spullen, alsof je daar je drive-in mee begint. Een DJ die een grote muziekcollectie heeft en hooguit een paar bannertjes waar zijn logo/bedrijfsnaam op staat, kan net zo goed een heel eind komen. Je moet alleen niet een vraagrprijs van 100-150 euro per avond proberen te rekenen.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
dit is een goede raad zo ben ik zelf ook begonnenMisschien een dom antwoord hier, maar:
Als je nu een behoorlijk deel van je budget eens uitgeeft aan het kopen van muziek, en dan voor de komende paar klusjes een basis-setje huurt voor 100-200 euro. Dan hoef je je geen zorgen te maken over de aankoop van (veilig en kwalitatief goed) materieel, gewoon de CD erin schuiven en gaan.
Soms heb ik het idee dat er iets te veel blind gestaard wordt op de aankoop van spullen, alsof je daar je drive-in mee begint. Een DJ die een grote muziekcollectie heeft en hooguit een paar bannertjes waar zijn logo/bedrijfsnaam op staat, kan net zo goed een heel eind komen. Je moet alleen niet een vraagrprijs van 100-150 euro per avond proberen te rekenen.
veel drive ins gedraaid
en na vijf jaar heb ik ondertussen rodec cx 1100 met 2 denon dn-s3700, 2 technics sl1210 2 qsc's hpr 122i en voor licht heb ik nu laats nog jb led 4 dj bar gekocht
en dit vindt ik toch een basis maar maakt de som maar he
grtzComment
-
Een begin is inderdaad moeilijk, maar om zijn eigenlijke vraag te beantwoorden, ik zou gewoon als ik jou was een simpel DJ setje kopen , bv iets van Jb systems zo dat Al in one pakket wat Stainz zei is zeker niet zo slecht.
Ikzelf ga ook geregeld mee met de carnaval en met onze praalwagen hadden we de eerste keer een actieve set gehuurd,
2 Mackie SRM 450 En 2 SWa 1501,
Het lijkt inderdaad niet zo'n zwaar setje maar het viel eigenlijk best wel mee!
Dus mijn raad is , gewoon een DJ setje kopen, en tijdelijk de rest van je geld gebruiken om de speakers te huren!
Veel succes nog verder!Knallen maarComment

Comment