beginnen met muziek draaien voor feestjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijndj
    • Dec 2009
    • 1

beginnen met muziek draaien voor feestjes

hallo,

ik vraag me af wat ik nodig heb om muziek te kunnen draaien op feestjes snap wel dat ik een cd/mp3 speler versterker speakers en mixer nodig heb maar wat kan ik het beste kopen moet ook voor de carnval gebruikt worde mag best wel wat vermogen hebben en heb redelijk wat tebesteden 1500 euro ongeveer

maar ik hoor het graag van iemand die mij daar mee kan verder helpen

gr martijn
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Lees je eens in in het newbie gedeelte van het forum. Daar vind je een hoop informatie en antwoorden op je vragen.

Verder: Voor 1500 euro, wat wil je daarvoor allemaal hebben?
    En voor hoeveel personen wil je ermee draaien?

Let ook een beetje op je interpunctie. Wat hoofdletters, komma's en punten in je zinnen zouden niet verkeerd zijn.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• darco
      • Sep 2009
      • 135

Martijn,

reeds velen zijn je voor gegaan met dezelfde vraag.

En zoals veelal stel je een heel algemene vraag, zonder enige specificatie van je doeleinden. Hierop een antwoord geven is met jouw gegevens onbegonnen werk.

Neem eerst eens een kijkje in andere posts betreffende hetzelfde onderwerp en als je dan nog vragen hebt, wees dan specifieker in je vraagstelling!

En nog dit: je budget is echt niet zo ruim als je lijkt te denken!

Comment

• kenx
        • Mar 2009
        • 59

Originally posted by darco
        Martijn,

reeds velen zijn je voor gegaan met dezelfde vraag.

En zoals veelal stel je een heel algemene vraag, zonder enige specificatie van je doeleinden. Hierop een antwoord geven is met jouw gegevens onbegonnen werk.

Neem eerst eens een kijkje in andere posts betreffende hetzelfde onderwerp en als je dan nog vragen hebt, wees dan specifieker in je vraagstelling!

En nog dit: je budget is echt niet zo ruim als je lijkt te denken!
        Ik ben dat zo beu, alles moet hier altijd duur zijn... 1500 is méér dan genoeg voor de dingen die hij er mee van plan is...

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

Originally posted by kenx
          Ik ben dat zo beu, alles moet hier altijd duur zijn... 1500 is méér dan genoeg voor de dingen die hij er mee van plan is...
          Vind ik ook, (in belgië toch) is internet veeeeel te duur !
          En dan begin ik nog niet over de gronden/huizen in het noorden boven antwerpen, en..., en...

Wat ik nu bedoel: het is nu eenmaal duur, wil je iets degelijks.
          Een minimum aan cd-speler+mixer+amp+speakers+kist en je zit al snel aan de 1500€.
          Er vanuitgaande dat je niet de grootste prutsen neemt, want het moet met carnaval kunnen dienen.
          Ga je naar echt pro spul dan ben je die 1500 kwijt per stuk...

en dan on-tpopic:
          Hoe vaak/waar wil je draaien ?
          En lees een keer andere topics door, staat al veel over geschreven.

Grtzzz DJ nn
          ... the sound of silence...

Comment

• --djdave--
            • Sep 2009
            • 56

Het ligt eraan wat deze meneer wilt.
            Ik heb bijvoorbeeld 2x pioneer cdj-800 dan heb je nog maar alleen de cd spelers, en dan ben je al ben je minimaal 1500 euro kwijt, ik bedoel maar ...

Het ligt er maar aan wat je wilt ...

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

Hoe kan je dat nou weten als je het belangrijkste gedeelte van zijn wensen nog niet weet?
              Letterlijk het enige wat hij schrijft is dat het voor Carnaval gebruikt moet kunnen worden.
              Misschien bedoeld hij wel buiten op een kar...
              Of in een feestzaal met 1000 schreeuwende mensen.
              Dan kom je er niet echt hoor, met 1500 euro.

Komt nog bij dat nu erg onduidelijk is of dit budget alleen geld voor verster(s) + speakers of voor de hele setup.

En zonder die duidelijkheid kan niemand vaststellen of het budget al dan niet voldoende is voor de wens.
              Daarnaast is het handig als TS aangeeft of hij kwalitatief spul wil, of juist in het DAP e.a. segment wil zitten.
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Als je het beu bent ? waarom reageer je dan nog.
                Trouwens de TS wil er carnaval mee doen en moet liefst ook nog een bak vermogen hebben voor 1500 euro. verder weten we niks ?
                Zo ik te TS zijn bericht lees heeft hij nog alles nodig : vanaf CD player tot versterkers tot speakers enz...
                Kenx , stel eens iets voor , een setje met alles erop en eraan + een bak vermogen , ben benieuwd ?????

sis
                Last edited by sis; 19-12-09, 09:14.
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

600 euro voor een USB controller + PC.
                  kun je oefenen.

heb je 900 euro over om de komende twee jaar op carnaval een set te huren op je carnavalswagen.

= binnen budget

als je meer klussen krijgt huur je meer en steek je de winst in eigen spulletjes om die sets leuk aan te kleden. een backdrop, mooie DJ bar. enz
                  lekker belangrijk!

Comment

• apenzuursound
                    • Nov 2009
                    • 37

Niet teveel van aantrekken van het gezeur hoor. Je moet toch ergens beginnen?
                    voor een leuke speaker set kun je kijken naar bijvoorbeeld: SPEAKERS of SPEAKERS2
                    MIXER
                    En cd spelers en andere randapp is er genoeg. dit zijn voorbeelden misschien moet je ook zelf een rondkijken(er is genoeg).
                    En het advies hieronder is ook goed.Of eigenlijk zelfs beter.

Succes
                    greetz
                    Last edited by apenzuursound; 19-12-09, 13:42.

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Toch gaat het ongelovelijk snel...
                      Ik heb dat bedrag al aan stroomkabels liggen

Vergeet niet dat je een leuk setje kunt kopen dat er altijd kabels bij komen kijken.
                      Mischien nog wat flightcases, statieven een microfoon.

Zelfs voor 2e hands is het een strak budget om in 1 keer alles voor te kopen.

Showband gaf een goed advies, kijk of je iets kan huren, wil je nog een beetje kwaliteit mag dat budget wel wat hoger liggen.
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

Misschien aardig om mee te beginnen: JB-System DJ All-in-one-set.

Is redelijk voor wat je er voor betaald, maar verwacht hier geen eeuwige levensduur. Ben zelf over het algemeen goed te spreken over JB-System alleen het is natuurlijk niet te vergelijken met merken als Pioneer en Crown.

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Originally posted by remco_k
                          Daarnaast is het handig als TS aangeeft of hij kwalitatief spul wil, of juist in het DAP e.a. segment wil zitten.
                          Met deze zin zeg je maar één ding, en dat is dat je er TOTAAL GEEN verstand van zaken hebt. (of dat je sowieso géén verstand hebt)

En nee, ik ben absoluut geen dap-fan of zoiets dergelijks. Voorbeeldje: Mercedes is geweldig en Fiat is prut. Marokkanen veroorzaken al het geweld op straat en Nederlanders zijn altijd netjes. Amsterdam is een veilige stad en New-York is een en al criminaliteit.

Bekijk het eens vanuit een andere hoek en kom erachter dat je een achterlijke reactie plaatst.

Het is de bedoeling dat je hier mensen helpt en/of advies geeft, niet dit gebazel, alsjeblieft zeg.

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Beste Kenx, misschien moet jij gaan verhuizen naar een hobby-bob forum en niet langer hier op een pro forum blijven hangen als je het beu bent?

Serieus werken in de pro AV kost gewoon veel geld als je zelf spullen wilt aanschaffen. Ik ga er bij de TS van uit gezien zijn vraag dat hij nog helemaal niets heeft en het o.a. met caranaval gebruikt moet kunnen worden kan ik jou vertellen dat je er dan niet bent met 1500 euro.

Aan de TS, geef eens antwoorden op de vragen zodat wij een beter beeld hebben van wat je allemaal wilt en wenst. Zag namelijk in je profiel dat je wel langskomt maar niet reageert. Jij denkt een wereldbedrag te hebben maar ik ben bang dat je het behoorlijk onderschat, niet geremd door enige kennis van zaken. Ik vind dat dit topic zonder verdere input van de TS verloren tijd is.
                            Last edited by vasco; 20-12-09, 00:25.

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1066

Mischien moet je even tot maart wachten dan is er weer een pa markt

Comment

Working...