Peavey HiSys2xt BW

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daveyb
    • Aug 2009
    • 150

    #1

    Peavey HiSys2xt BW

    Hallo,
    Ik heb al een paar jaar lang het volgende setje:
    Peavey HiSys 2xt
    Met BlackWidow speakers er in.
    350 watt continu
    700 watt RMS
    4 Ohm ©BW Equipped

    Nu vroeg ik me af wat jullie er van vinden, aangezien ik er misschien iets anders voor terug wil kopen of dergelijke.

    Alvast bedankt,
    Groetjes Davey
    Last edited by daveyb; 20-10-09, 19:57. Reason: specs vergeten
    We doen het goed, of gewoon niet !
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Originally posted by daveyb
    Hallo,
    Ik heb al een paar jaar lang het volgende setje:
    Peavey HiSys 2xt
    Met BlackWidow speakers er in.
    350 watt continu
    700 watt RMS
    4 Ohm ©BW Equipped

    Nu vroeg ik me af wat jullie er van vinden, aangezien ik er misschien iets anders voor terug wil kopen of dergelijke.

    Alvast bedankt,
    Groetjes Davey
    Wat vind je er zelf van?

    Comment

    • daveyb
      • Aug 2009
      • 150

      #3
      Ze geven wel veel power, maar soms wel wat schel.. Maar daarom vraag ik jullie mening.
      We doen het goed, of gewoon niet !

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by daveyb
        Ze geven wel veel power, maar soms wel wat schel.. Maar daarom vraag ik jullie mening.
        Ik ben geen peavey fan, mijn ervaringen zijn niet zo geweldig.
        Er is veel beter verkrijgbaar maar dat kost dan vaak ook (heel) wat meer.
        Ieder het zijne.

        Comment

        • djskype
          • Mar 2011
          • 25

          #5
          peavey hisys niet hard????

          ik heb de peavet hisys 3xt dat is wat meer power 700 tot 1200 watt per box gaan gloeiend hard met een een peavey 2600 versterker 2x 900 watt
          dus kan nog zo een versterker op aan sluiten en nog een wat lichtere
          ik zal je zeggen dit setje is voor het grotere werk 200, 500 zal het makkelijk aankunnen
          bas dreunt in het begin niet door maar als je ze een beetje open zet dan komt er toch wel wat uit en heel wat zelfs

          alvast bedankt voor het reageren
          gr djskype

          Comment

          • koen g
            • Oct 2009
            • 52

            #6
            Originally posted by djskype
            ik heb de peavet hisys 3xt dat is wat meer power 700 tot 1200 watt per box gaan gloeiend hard met een een peavey 2600 versterker 2x 900 watt
            dus kan nog zo een versterker op aan sluiten en nog een wat lichtere
            ik zal je zeggen dit setje is voor het grotere werk 200, 500 zal het makkelijk aankunnen
            bas dreunt in het begin niet door maar als je ze een beetje open zet dan komt er toch wel wat uit en heel wat zelfs

            alvast bedankt voor het reageren
            gr djskype
            Ik weet toevallig dat het 1 april is, is dit niet erg optimistisch?

            Comment

            • djskype
              • Mar 2011
              • 25

              #7
              ik heb er al vaker mee gedraaid voor 200 man kon ie met gemak en dat met een versterker
              maar oke ik kan ook wat leren dus

              Comment

              • Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

                #8
                Originally posted by djskype
                ik heb er al vaker mee gedraaid voor 200 man kon ie met gemak en dat met een versterker
                maar oke ik kan ook wat leren dus
                tsjah, zonder versterker haal je die 200 niet he .
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                Comment

                • djskype
                  • Mar 2011
                  • 25

                  #9
                  grapjas,
                  oke ik had er 1800 watt opstaan

                  Comment

                  • HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 649

                    #10
                    Ik heb inmiddels al het een en ander van Peavey gehad en heb er momenteel zelf nog het nodige van staan. (Hisys 1XT, 1MXT 3XT 118XT's).

                    Het hoog neigt nog wel eens scherp te worden dat met processing of eq-ing prima in toom te houden. Dit geldt voor de gebruikte hoog-units 22XT, 44XT en HT94 die Peavey in deze serie kasten gebruikte.

                    Ik moet eerlijk zeggen dat deze klank (typisch Amerikaans) mij persoonlijk wel aanstaat.Ondanks dat mijn andere topkasten zijn voorzien van ribbons, vind ik deze sound wel iets hebben. Zeker voor live-versterking is het juist zalig om dat rauwe randje op je hoog te hebben. Het geeft er net dat beetje extra aan je sound. Voor drive in werk geeft het juist die "extra hard beleving" als je eens lekker gas geeft, hoewel het niet altijd gewenst is natuurlijk. Nogmaals op lagere/normale geluidsnivo's valt het reuze mee, richting max steekt het de kop wel op. Dit is ook sterk afhankelijk van de gebruikte versterker.

                    Qua rendement doen de BW's en de XT's het helemaal niet verkeerd en zou het, mits goed versterkt, voldoende geluidsopbrengst moeten hebben. Met name de BW's schrikken niet voor om het program vermogen continue toegevoerd te krijgen.
                    Last edited by HR Soundproductions; 05-04-11, 08:26.

                    Comment

                    • djskype
                      • Mar 2011
                      • 25

                      #11
                      maar wat een versterker heb je dan erop staan en voor hoe veel man kan jij er mee denk je???
                      ik heb mijn peavey set nu een jaar alleen maar positieve dingen want tweedehands kosten deze speakers vergeleken hun geluid opbrengst bijna niks.
                      ik zou de set best willen uitbreiden met nog eens 2x hisys 3
                      en 2x hisys 118xt
                      maar wat zou ik doen??

                      Comment

                      • HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

                        #12
                        Originally posted by djskype
                        maar wat een versterker heb je dan erop staan en voor hoe veel man kan jij er mee denk je???
                        ik heb mijn peavey set nu een jaar alleen maar positieve dingen want tweedehands kosten deze speakers vergeleken hun geluid opbrengst bijna niks.
                        ik zou de set best willen uitbreiden met nog eens 2x hisys 3
                        en 2x hisys 118xt
                        maar wat zou ik doen??
                        Ik stuur de Hisys 3xt aan met een Master DX-2200, deze is 2x 1340 Wrms aan 4 ohm. Prima combinatie. Hoeveel man ik ermee kan doen??? Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zonder de 118XT's op pad gaat, maar durf er best een grote groep mee aan.

                        Als ik jouw was dan zou ik er een setje 118XT's bij aanschaffen.
                        Last edited by moderator; 07-04-11, 08:13.

                        Comment

                        • djskype
                          • Mar 2011
                          • 25

                          #13
                          Nou ik zorg wel voor een foto oke
                          Maar ik heb al 118xt toch die bassen??
                          Of bedoel je iets anders, daar heb ik er twee van en van hisys 3 ook twee maar morgen of overmorgen zet ik wel een foto erop
                          gr djskype
                          Last edited by moderator; 07-04-11, 08:13.

                          Comment

                          • HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 649

                            #14
                            Originally posted by djskype
                            maar wat een versterker heb je dan erop staan en voor hoe veel man kan jij er mee denk je???
                            ik heb mijn peavey set nu een jaar alleen maar positieve dingen want tweedehands kosten deze speakers vergeleken hun geluid opbrengst bijna niks.
                            ik zou de set best willen uitbreiden met nog eens 2x hisys 3
                            en 2x hisys 118xt
                            maar wat zou ik doen??
                            Als je dit set dubbel hebt, dan het je echt een leuk setje. Hoeveel man je daar dan mee kan doen??? Ligt volledig aan het type zal, het soort feest, je versterkers etc. Maar de dubbele set (dus 4x 118xy en 4x hisys 3XT) zul je vlot rond 400-500 man doen.
                            Last edited by moderator; 07-04-11, 08:12.

                            Comment

                            • djskype
                              • Mar 2011
                              • 25

                              #15
                              waarom zetten ze die dingen niet gw op marktplaats??
                              hier heb je niet eens foto,s erbij
                              ik snap het aan de andere kant wel
                              maar de zalen waar ik draai zijn niet zo groot
                              het grootste optreden 189 man dus
                              maar geloof het of niet
                              ik ben wel nog een jongen van 12 en doe nu 3 , 4 jaar aan dj
                              en heb twee redelijke prof speaker sets 2x movingheads
                              een mixer laser parren truss goede versterker enz....
                              maar nu weet je met wie je te maken hebt dus niet al iemand die al twintig jaar in het vak zit .
                              ik hoop dat jullie nog serieus op me reageren ondanks dat ik eigenlijk nog een tiener ben .
                              gr djskype

                              Comment

                              Working...