peavey pv-215 of dap audio RW-215

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

peavey pv-215 of dap audio RW-215

beste profs

ik ben van plan om een dubbel 15 inch tops te kopen en ik heb er 2 gevonden:
    de peavey pv-215 : Peavey - PV 215 : Lautsprecher
    met later de volgende baskast erbij:
    Peavey - PV 118 Sub 200 Watt RMS / 8 Ohm : Lautsprecher
    op het internet staan massas reviews van gebruikers en die zijn over de kwaliteit zowel over de klank zeer te spreken.

de dap rw215 :
    HIGHLITE online - RW-215 MKII
    met dan later deze baskist:
    HIGHLITE online - RW-18B MKII

deze sets zullen gebruikt worden om live muziek te versterke voor zon 100 à 150 man in zaaltjes of buiten op een omringde koer, ik zou ik beide gevallen er dap palladium versterkers opzetten, genres v/d muziek pop rock motown ed soms iets harder natuurlijk.
    doe het goed, doe het met martin audio
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Het zijn best vergelijkbare kastjes, maar persoonlijk zou ik iets anders kiezen(qua kwaliteit), in ieder geval 2*118 sub of 1*218 sub eronder, anders kan je wel eens uitkomen met te weinig sub bij deze grote(re) toppen. Wat ook prima werkt is eerst 2 topjes (112 of 115) en 115 of 118 subs (1*top+1*sub per kant). Dan gaat dat meestal wel goed, en anders kan je bijhuren.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• daveyb
      • Aug 2009
      • 150

Ik zou zelf voor de Peaveys gaan. Ik heb zelf ook Peaveys en ben erg tevreden. Het merk is ook nog eens beter geaccepteerd in de muziekwereld!

MVG,
      Davey
      We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• steven789
        • Dec 2009
        • 17

heb zelf ook gedacht om de pv-215 aan te schaffen, ze krijgen namelijk goede reviews

Peavey PV 215 User Reviews
        SameDayMusic.com: User Reviews for Peavey PV215 Passive Speaker

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by steven789
          heb zelf ook gedacht om de pv-215 aan te schaffen, ze krijgen namelijk goede reviews

Peavey PV 215 User Reviews
          SameDayMusic.com: User Reviews for Peavey PV215 Passive Speaker
          Ach, dat soort reviews... Als je daar tegenwoordig al een koop op gaat baseren?! Elke minderjarige, krankzinnige, onwetende idioot kan dat ingevuld hebben.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• darco
            • Sep 2009
            • 135

De beste raad die ik je kan geven: ga ze even beluisteren, voor je ze aanschaft, pas dan kan je beoordelen of ze voldoen aan jou wensen

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

Originally posted by darco
              De beste raad die ik je kan geven: ga ze even beluisteren, voor je ze aanschaft, pas dan kan je beoordelen of ze voldoen aan jou wensen
              Juist!

Want ik zou gaan vertellen dat elke keer als ik een DAP setje hoor spelen, de tranen me in de ogen springen (en da's niet gelogen).
              Peavy is een grotere naam, en heeft z'n naam al waargemaakt.

Zelf luisteren is nog altijd de enige methode.
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Toch wel grappig dat veel mensen een set boxen gaan kiezen van internet.
                Ik zou zeker naar een wat grotere winkel gaan en gewoon boxen gaan beluisteren.
                Wat zeggen specs ? al geven ze 148 db peak op, als ze niet klinken heb je er niets aan.
                En wellicht is een test tussen de 2 betreffende kasten ook wel te regelen.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Als je tranen krijgt van het horen van een DAP=set vindt ik wel wat overdreven !

Kzou trouwens als top een dubbel 12 gebruiken.

De huidige DAP sets klinken GOED voor hun geld zeker de hogere series. Kunnen echt wel meelopen met de budget series van de A-merken ! ( klinken vaak nog beter ook )

Heb je ook al gekeken naar de VIBE serie van JB Systems klinken ook goed voor het geld ( VIBE30 kost 319,00 en de VIBE18S kost 295,00 )

Wil je iets beters kun je ook eens kijken naar SynQ

SUB218 kost 582,00 en dde dubbel 12 top kost 545,00

Deze kombie gaat ook als een speer en ZEKER zijn GELD waard.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...