Speakerkeuze

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ciaozdellacasa
    • Sep 2009
    • 44

Speakerkeuze

Een hele goede dag heren(en dames).
    ik ben nieuw op het forum dus zal me maar even voorstellen. ik ben Remco Akkerman, 17 jaar en latinhouse dj. ik bezit ook een drive inn show en hier had ik even wat hulp bij nodig.

ik ben op zoek naar een nieuwe speakerset. waarbij ik gewoon goed zuiver geluid heb tot zo'n 100 a 150 man.
    ik zat te denken deze:
    RCF actieve ART312A luidsprekerset voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | Luidsprekerset

of deze:
    JBL Combi: JRX XLA Set kopen? Bestel je Combi: JRX XLA Set voordelig bij RJshop.

ik hoop op een duidelijk antwoord, en alle andere sets die jullie in dat segment aanbevelen lijken mij zeer interresant.
    Alvast bedankt,
    Ciaoz Della Casa
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Belangrijkste factoren bij je keuze zijn je oren en je portemonnee.
    Je geeft met je keuzes al aardig aan welk budget er beschikbaar is, voor het maken van je uiteindelijke keus zul je zelf moeten gaan luisteren welke set het lekkerste klinkt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• e-sonic
      • Aug 2004
      • 329

keuze

hallo remco,

Wellicht wil ook je rug een stem in de beslissing,

Ik heb even gekeken naar de gewichten, 27 Kg voor de JBL en 19 voor de RCF. Dit komt door de MDF en kunststof behuizingen.

Voor mobiel gebruik moet je ook de versterkers nog in een rack steken met diverse pluggen etc. Ik las dat de versterkers een ingebouwd cross-over hebben, maar dat is met 150 Hz aan de hoge kant. Voor verhuur etc hebben actieve luidsprekers doorgaans een betere beveiliging.

Afhankelijk van de prijs van het flicghtcase, kan de prijs van de sets dus gelijk zijn, en geeft je rug de doorslag !

Ik heb zelf ooit topjes gehad van ook bijna 30 Kg, maar dat vraagt al om twee personen bij de opbouw, of wind-ups, die ook prijzig zijn.

groetjes jurjen
      Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Ciaozdellacasa
        • Sep 2009
        • 44

Bedankt voor de info jongens, ja ik werk sowieso samen met een vriend van me. ik zat alleen zeer te twijfelen aan die rcf's omdat ik nu ook een actieve set boxen heb, en het gewoon niet haalt . ik vind het mateloos irritant dat je de boxen zover moet afstellen om een redelijke bass uit de sub te krijgen..
        Last edited by Ciaozdellacasa; 07-09-09, 16:12.

Comment

Working...