Mijn drive in setje. Wie kan mij tips geven???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Amiboy
    • Aug 2009
    • 4

    #1

    Mijn drive in setje. Wie kan mij tips geven???

    Ik heb gewoon een paar vragen.

    Ik ben ongeveer een jaar geleden met een vriend begonnen met een soort drive in show. we zijn allebij 15. Maar alles wat we in hebben is allemaal van mij.
    Die vriend is dus zeg maar een hulpje met opbouwen etc, etc.
    we hebben,

    * 2 x dap k 115(nieuw)
    * 2 x dap k 115 actief
    * 1 x dap p 1600( iets teveel wattage, maar ik kon hem voor een mooie prijs kopen)
    * peavey 2 x 15 bands EQ
    * Mc crypt dubbele cd speler.
    * Mc crypt dj mixer 4 (in totaal 8) kanalen.

    * verder hebben we nog 2 microfoons van dap,
    2 laptops, 2 externe harde schijven(met de zelfde muziek, maar de ene hebben we gewoon een playlist en de andere doen we de nummers die worden aangevraagd)

    En als we voor disco's worden gevraagt, dan heb ik een goeie kennis die dat spul verhuurd. en dan heb ik mooi en genoeg licht. en meestal gratis.

    Maar mijn vraag is eigenlijk, Hoe kom je aan gewoon goeie reclame, we hebben/hadden advertentie op marktplaats. en we hebben een website gemaakt. advertenties bij winkels achtergelaten. van alles geprobeert. en op een gegeven moment kwamen er wel boekingen binnen stromen. maar helaas was dat maar een paar maanden. ik had al aardig wat geld terug verdient. maar nu kakt het allemaal weer een beetje in.
    Hoe kun je nou het beste reclame maken???
    en als we willen gaan uitbreiden, wat raden jullie aan?
    Eerst wat licht of meer geluid???

    En hebben jullie verder nog wat tips.

    Ik wacht het wel af,

    Amiboy
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Licht kun je makkelijk aankomen en vaak nog gratis ook, terwijl de klant er voor betaald. Lijkt mij een mooie constructie

    Wat ik zou doen is twee subjes, een crossover en een versterker voor die subjes aanschaffen. Die K115's gaan verdomt hard als het moet (sta elke keer weer van mijn setje K115's te kijken wat ze presteren), en met een setje subjes erbij krijg je veel meer laag.
    Nadeel is dat de K115's schreeuwerig gaan klinken als het hard gaat... maar dat is met wat EQ werk redelijk bij te stellen.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

      #3
      tja, beste reclame is naar mijn weten nog altijd mond tot mond reclame. En dan heb ik het speciaal over het zwarte circuit. Want ik neem aan dat jullie als 15 jarige nog geen belasting e.d. betalen.

      Zorg daarvoor dat je altijd wat visitekaartjes bij de hand hebt. En zoals je zelf zegt heb je een site, maar ook weer hier op het forum in je profiel laat je er niks van weten.

      Je moet dus de mensen laten weten waar ze je kunnen opzoeken/bellen. Dus zorg voor goede mond tot mond reclame. En zorg dat je site up-to-date en bereikbaar blijf (want dat is ook voor sommige mensen moeilijk) En dat iedereen weet wat het adres is van je site.
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

      Comment

      • Amiboy
        • Aug 2009
        • 4

        #4
        Reactie op jullie antwoorden.

        Welkom (AJ'S MUSIC)
        dit is mijn website, we hebben er tot nu toe nog weinig aan gedaan.
        maar we moeten eerst nog mooiere foto's hebben etc, etc.
        En ja we hebben ook visitekaartjes. die heb ik besteld.
        bij elk optreden hebben we heel wat kaartjes achtergelaten.

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Ik zie nergens subs op de foto´s, dus ik heb zo´n vermoeden dat jullie die bijhuren (en welke subs, ik ben wel benieuwd!). Verder lees ik veel mc crypt, misschien is het een goed idee om dat te vervangen door een semipro merk, dat hoeft nat. nog geen pioneer te zijn. Maar een 2e hands dateq apollo/xtc en een nieuwe numark dubbelcd speler (numark heb je vaak al voor 300/400 euro), dan heb je prima spullen, verder kan je de peavey eq eventueel vervangen door een nieuwe dbx of miss. een 2e hands klark dn360. ( http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...-deq230-2.html )

          Verder best netjes, miss nog iets met afrokdoek en tape (kabelspaghetti). Iets wat niet echt netjes staat: oranje, groene, witte en zwarte snoeren (parren) door elkaar, het beste is een harting multi (2X) of alle snoeren zwart kopen (en ook audio kabels en speakerkabels).

          Wees ook niet bang om lange kabels te kopen (lees: lang genoeg!), ze gaan alle kanten op! Je hebt een kabelhaspel op je dj tafel staan, je hebt zelfs 2 foto's op je site met een wit snoer dat de foto zowat door midden snijd.

          Als je wilt weten hoe en wat; bekijk de foto's bij welkom op je eigen site eens en denk aan wat ik hier heb gezegd.

          Daan

          Oja, Installatie is met 2*L (even met de spellingcontrole over je website maaien). En Gear/apparatuur vindt ik zelf wat minder afgezaagd/simpeltjes dan installatie.
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • Amiboy
            • Aug 2009
            • 4

            #6
            antwoord,

            het klopt dat wij geen subs hebben. daarvoor heb ik het geld nog niet.
            maar we hebben wel een paar keer subs geleend. en dat waren dap X18B, verder kregen wij daar een xover bij en een extra versterker. zelfde als dat we zelf hebben.
            verder wil ik eigenlijk zon grote meubel aanschaffen/zelf maken. dat je dan alles netje in een kast hebt. ook niet veel kabbels en bedrading in het zicht.
            maar als je dat niet hebt is het gewoon lastig om alles te bedekken.
            we hebben wel die blauwe zoals je die op foto zag, maar die gebruiken we niet meer. is een beetje klein en iets proffesioneels is gewoon veel beter.
            nu hebben we een fligtcase en dat is de knop van het stroom omschakelen. speakers dran en klaar!
            en ik ben eigenlijk nog niet van plan om mc crypt te vervangen.
            het werkt prima en als je het verkoopt krijg je er niks meer voor.
            dus zolang het nog werkt. ik wil liever eerst goed geld verdienen, wat in dit geval nog niet echt zo super is. en dan een paar lampen en subs aanschaffen. maar bedankt voor je tips!

            Amiboy

            Comment

            • sntho0
              • Sep 2003
              • 196

              #7
              Het is al gezegt. Mond op mond reclame is de beste reclame. Maar ja, dan moeten de mensen wel iets hebben om over te praten. Gezien je leeftijd neem ik aan dat je het liefst in de buurt draait. Wat je kunt doen om bekendheid te krijgen is een zaaltje in de buurt afhuren en daar een keer zelf een feest te organiseren. Natuurlijk moet je voor dat feest goede reclame maken, door posters op te hangen bij scholen en winkels etc., een advertentie in het plaatselijke krantje. Vraag niet te veel entree, zodat je zoveel mogelijk mensen krijgt en probeer een spetterend feest te geven. Lukt dit, dan krijg je vast wel een keer verzoeken voor een optreden. En zo gaat het dan lopen. Zorg dat je folders of visitekaartjes bij je hebt. Wat je ook kunt doen is met een plaatselijke kroeg. oid. een afspraak te maken om een keer te mogen draaien. Misschien wel voor een paar consumpties. Die avond draai je dan voor niets, maar hier kunnen weer nieuwe aanvragen uit voort komen. Meestal is het zo, wie zaait zal oogsten. Dus eerst investeren en dan winst proberen te halen. Veel succes! O ja, nog vergeten. Wij hebben het op het moment ook vrij rustig. We merken echt dat mensen en bedrijven minder geld besteden aan feesten etc. Zelfs geplande boekingen zijn afgezegt. Maar dit komt wel weer goed. Even geduld hebben.
              Last edited by sntho0; 25-08-09, 15:21.
              Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

              Comment

              • dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

                #8
                Originally posted by sntho0
                Het is al gezegt. Mond op mond reclame is de beste reclame. Maar ja, dan moeten de mensen wel iets hebben om over te praten. Gezien je leeftijd neem ik aan dat je het liefst in de buurt draait. Wat je kunt doen om bekendheid te krijgen is een zaaltje in de buurt afhuren en daar een keer zelf een feest te organiseren. Natuurlijk moet je voor dat feest goede reclame maken, door posters op te hangen bij scholen en winkels etc., een advertentie in het plaatselijke krantje. Vraag niet te veel entree, zodat je zoveel mogelijk mensen krijgt en probeer een spetterend feest te geven. Lukt dit, dan krijg je vast wel een keer verzoeken voor een optreden. En zo gaat het dan lopen. Zorg dat je folders of visitekaartjes bij je hebt. Wat je ook kunt doen is met een plaatselijke kroeg. oid. een afspraak te maken om een keer te mogen draaien. Misschien wel voor een paar consumpties. Die avond draai je dan voor niets, maar hier kunnen weer nieuwe aanvragen uit voort komen. Meestal is het zo, wie zaait zal oogsten. Dus eerst investeren en dan winst proberen te halen. Veel succes! O ja, nog vergeten. Wij hebben het op het moment ook vrij rustig. We merken echt dat mensen en bedrijven minder geld besteden aan feesten etc. Zelfs geplande boekingen zijn afgezegt. Maar dit komt wel weer goed. Even geduld hebben.
                Wat hij hier geeft zijn nuttig tips maar let wel een beetje op met het organiseren van feesten. Want je mag niet zomaar een feest organiseren en zeker niet als je entree gaat vragen. Dan zul je er vergunningen voor moeten aanvragen bij de gemeente. Met alle romslomp vandien. En bovendien gaat het je ook nog geld kosten. En denk dan niet van ach.... dat kleine feestje, dat kan best wel. Maar vergeet niet dat je mss posters gaat ophangen en of advertenties gaat plaatsen. Is toch wel riskant. Ik wil niet weten wat de boete zou zijn.

                Voor de rest kun je indd wel eens bij een café vragen of zij een feest avond willen houden met DJ. Je kunt je dan eens voor bijna noppes aanbieden. En zo krijg je al wat meer bekendheid, ervaring en boekingen.

                veel succes
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                Comment

                • sntho0
                  • Sep 2003
                  • 196

                  #9
                  Originally posted by dj-wojcik
                  Wat hij hier geeft zijn nuttig tips maar let wel een beetje op met het organiseren van feesten. Want je mag niet zomaar een feest organiseren en zeker niet als je entree gaat vragen. Dan zul je er vergunningen voor moeten aanvragen bij de gemeente. Met alle romslomp vandien. En bovendien gaat het je ook nog geld kosten. En denk dan niet van ach.... dat kleine feestje, dat kan best wel. Maar vergeet niet dat je mss posters gaat ophangen en of advertenties gaat plaatsen. Is toch wel riskant. Ik wil niet weten wat de boete zou zijn.
                  veel succes
                  Kan zo zijn. Niet bij stil gestaan. Vroeger, en dan praat ik over 25 tot 30 jaar geleden (ja, zo oud ben ik al, en zo lang draai ik al mee in deze wereld) ben ik zelf zo begonnen. Maar toen waren de regels misschien nog niet zo streng, of ik heb geluk gehad. Ik moet wel zeggen dat de zalen waren waar wel vaker feesten waren en dat het heel gewoon leek. Dat we zelf entree vroegen heeft waarschijnlijk nooit iemand een probleem gevonden. Dus, inderdaad is enige voorzichtigheid tegenwoordig wel aan te raden. Wat je kunt doen ik proberen te regelen dat de zaaleigenaar jullie (zogenaamd) inhuurd. Dan valt er tenminste een heel stuk van de verantwoorlijkheid van je af.
                  Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Als ik de foto's op de site bekijk dan krijg ik niet de kriebels jullie in te huren voor mijn feestje....
                    Foto's waarbij kabelhaspels op tafel staan en de caravan van paps en mams vol in beeld staan zijn nou niet bepaald foto's die je met trots op een website gaat plaatsen.

                    Neem een keer de moeite je set netjes op te bouwen, met een beetje leuk sfeerlicht en maak daar een serie goeie foto's van.
                    En maak foto's van een feestje waar publiek op staat dat het zichtbaar naar zijn zin heeft en dan liefst zonder wit snoer midden door het beeld

                    Kijk bij de tekst en de foto's door de ogen van je klanten, hebben zij interesse in een foto van een aantal tassen, statieven en flight cases?
                    De tekst is op zich nog niet eens zo verkeerd maar je zorgt er wel voor dat men gaat denken dat de verjaardagen, bruiloften, enzovoort niet je favoriet zijn.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • kenx
                      • Mar 2009
                      • 59

                      #11
                      Via de foto's te zien, en de tekst te lezen, kan ik maar 1 besluit opmaken. Jullie zijn veel en véél te duur voor wat jullie te bieden hebben. Zorg eerst voor betere afwerking, en foto's... Tjonge, zo'n foto's zou ik nog niet eens op m'n site durven plaatsen. Er zijn er zelfs bij waar je achter je mengpaneel staat met een gezicht tot aan je knieën zoiets werkt nl. niet echt heel motiverend... Maar ja, je ziet zelf maar

                      Comment

                      • laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

                        #12
                        Veel te duur? Kom jij voor minder dan 75 Euro dan een installatie plaatsen en draaien?
                        Voor de rest heb je idd wel gelijk.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                        Comment

                        • Zheny
                          • Mar 2009
                          • 42

                          #13
                          met de kwestie of het te duur is ben ik het ook niet mee eens, 75 euro kom ik mn bed niet eens vooruit.
                          http://www.licht-geluid.nl

                          Comment

                          • thomaszzz
                            • Aug 2009
                            • 32

                            #14
                            zit je in een jeugdbeweging? dan kan je daar op een feestje gaan draaien, goeie reclame, daar komt meestal redelijk veel volk naartoe

                            Comment

                            • kenx
                              • Mar 2009
                              • 59

                              #15
                              Originally posted by Zheny
                              met de kwestie of het te duur is ben ik het ook niet mee eens, 75 euro kom ik mn bed niet eens vooruit.

                              Ok dat van te duur was misschien wel een beetje overdreven, maar voor de rest vind ik toch dat ze niet echt veel te bieden hebben...

                              Comment

                              Working...