moelijke keuze aargh (speakerset liefst actief)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

moelijke keuze aargh (speakerset liefst actief)

beste mede-forumbewoners.

ik ben op zoek naar een leuke geluidsset vooral voor disco genres, tot zon 100 personen in kleine zaaltjes, liefst heb ik een sub-top combinatie die actief is,

ikzelf was al even gaan kijken en stoot op de dap clubshade, na even te googlen bleken de reviews niet zo uitbundend te zijn, nu heb ik korte tijd met dap subs ( zelfbuow) gewerkt en vond deze nog wel oke. ( ik kan de clubshade voor 509 nieuw kopen hier in belgie)

ook stoot ik op de actieve sets van americain audio, deze vallen ook in men budget, ze zijn wel iets duurder maar soit.

als ik de set van dap koop heb ik nog geld over voor een mengtafel want men oude is stukgegaan toen iemand er een glas cola overgoot

dus men budget is 650 euro niet meer.
    het ook niet zo dat ik nog kan wachten en kan sparen want ik heb dringend een set nodig want men vorige heb ik verkocht en ik heb deze maand nog 2 opdrachtjes te doen.
    doe het goed, doe het met martin audio
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

Originally posted by bobkedeba
    beste mede-forumbewoners.

ik ben op zoek naar een leuke geluidsset vooral voor disco genres, tot zon 100 personen in kleine zaaltjes, liefst heb ik een sub-top combinatie die actief is,

ikzelf was al even gaan kijken en stoot op de dap clubshade, na even te googlen bleken de reviews niet zo uitbundend te zijn, nu heb ik korte tijd met dap subs ( zelfbuow) gewerkt en vond deze nog wel oke. ( ik kan de clubshade voor 509 nieuw kopen hier in belgie)

ook stoot ik op de actieve sets van americain audio, deze vallen ook in men budget, ze zijn wel iets duurder maar soit.

als ik de set van dap koop heb ik nog geld over voor een mengtafel want men oude is stukgegaan toen iemand er een glas cola overgoot

het ook niet zo dat ik nog kan wachten en kan sparen want ik heb dringend een set nodig want men vorige heb ik verkocht en ik heb deze maand nog 2 opdrachtjes te doen.
    ik heb voor mezelf even de vele opties bij mekaar gezet:

de dap clubshade:
    Google Image Result for http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/DAP_clubshade1.jpg

de americain audio adj tripack 2:
    Google Image Result for http://www.geluidenlichtshop.nl/images/luidsprekers/actieve_luidsprekers/adj_tripackii.jpg

USBlaster USB7470 - Actieve PA-Set 640W RMS:
    Disco-Events Welkom!! USBlaster USB7470 - Actieve PA-Set 640W RMS

dit zijn de opties die ik zie.

sorry voor de lange links

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Weer een typisch gevalletje. "Ik wil in de ahoy draaien, maar heb maar 150 euro tot mijn beschikking. Wat kan ik het beste kopen?"

Mijn advies: Die 2x zoek je een lokale geluidsboer die je een leuke set kan verhuren voor niet al te duur, zodat jij mooi kunt doorsparen voor een set met iets meer kwaliteit en volume. Met alle 3 de genoemde setjes kun je geen 100 man op een fatsoenlijk niveau bespelen.

Kijk eens naar dB technologies. Nette speakers, voor niet al te veel geld.

Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Back on Track
        • Jun 2009
        • 227

als je dan toch bij die geluidsboer bent vraag dan meteen of hij ook nog een setje over heeft !

zo ben ik ook an die van mij gekomen...

BOT dj's
        BACK ON TRACK DJ

Comment

• bobkedeba
          • Aug 2009
          • 85

ik dacht niet dat het nodig was om explisiet men leeftijd te gaan vermelden maar ik ben dus nog maar 15, in belgie dus nog te vroeg voor het meeste studenwerk, en ik heb dus niet echt een inkomen buiten zakgeld.

de bedoeling van deze set is niet om er bv. bruiloften mee te gaan draaien maar veeleer verjaardagen en karaoke-film avonden voor een publiek tot meestal max 70 man, uitzonderlijk 90. ik weet niet hoe het komt maar meestal zijn dit dan ook nog eens 60-ers dus zo luid moet het allemaal niet gaan. ook is mijn bedoeling niet om met deze set on the road echt geld te gaan verdienen, ik doe het vooral voor men plezier, zo heb ik ook geen vaste prijs, maar bepaalt de client zelf wat hij betaald. ( zo "verziek" ik de markt minder)

het is voor mij gewoon onmogelijk om meer dan 650 euro uit te geven alleen aan luidsprekers omdat er bij een instalatie nog zoveel anders komt kijken en geluid zonder licht het ook niet helemaal is .

dus ik vraag het deze keer iets anders:
          wat is van deze sets, of van andere sets onder de 650 euro de beste qua prijs-kwaliteit, en goed voor een 15 jarige met ambitie die ong. één keer per maand on the road gaat.
          Last edited by bobkedeba; 11-08-09, 23:22.

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

koop 2 toppen en een versterker voor een leuke prijs van een 2e hands site en ga daar eerst eens mee aan de slag!

ga natuurlijk wel voor iets wat je later uit kan bereiden!

met een 15" top draaide ik ook wel is kinder discoś voor 60-80 11-12 jarigen.....lijkt me dan ook wel genoeg voor een film...

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

voor dat geld koop je tweedehands van marktplaats een set JBL eon 15 inch.
              waardevast en gaat goed werken.

Laat moeder er van luidsprekerdoek even mooie hoesjes voor naaien dan ziet het er in het feestje nog netjes uit.

Laat die extra sub inderdaad maar even zitten.
              lekker belangrijk!

Comment

• bobkedeba
                • Aug 2009
                • 85

ik heb begrepen dat de danceshade en andere sets onder de 650 euro, eigelijk goedkoop-duurkoop sets zijn met belaberde prestaties, dus ik breid men budget uit naar 750 euro.

ik vond reeds een setje van db technologies: db m-500
                db m-500 op voorraad!!! - Te koop op 2dehands.be

wat zijn jullie bevinding met dit merk, is dit de beste koop voor 750 euro, ikzelf denk het wel.

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

ik heb begrepen dat de danceshade en andere sets onder de 650 euro, eigelijk goedkoop-duurkoop sets zijn met belaberde prestaties, dus ik breid men budget uit naar 750 euro.

wat zijn jullie bevinding met dit merk, is dit de beste koop voor 750 euro, ikzelf denk het wel.
                  Beste...
                  Lees je wel wat er geschreven/geadviseerd wordt??

Je koopt beter 2e hands voor dat budget. En als je dat niet wilt, koop je 'rommel'.
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• bobkedeba
                    • Aug 2009
                    • 85

ohw dus opeens is db technologies pure rommel ofzo, als het dat is dat je zegt dan spreken jullie elkaar flink tegen hoor in andere post word gezegd dat db tech. een goed merk is op vlak van prijs-kwaliteit en nu word er gezegd dat het pure romel is.

en ik wil nieuw kopen, met 2 dehands heb ik al genoeg ellende gehad.

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

ohw dus opeens is db technologies pure rommel ofzo, als het dat is dat je zegt dan spreken jullie elkaar flink tegen hoor in andere post word gezegd dat db tech. een goed merk is op vlak van prijs-kwaliteit en nu word er gezegd dat het pure romel is.

en ik wil nieuw kopen, met 2 dehands heb ik al genoeg ellende gehad.
                      dat verklaard een hoop, maar dat had je ons nog niet gemeld. Vandaar dat ze je 2dehands adviseren.
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Het voorgestelde setje hierboven is best leuk en is absoluut geen rommel.
                        Voor karaoke avonden en kleine bruiloften is dit prima te gebruiken .
                        Verwacht geen stampende bassen en hoge volumes ( SPL enz...), want dit is met dit setje onmogelijk.
                        Je moet voor jezelf uitmaken in hoever je hier mee wil gaan.
                        Ik bedoel hiermee: aanvaard geen opdrachten die je op voorhand met dit setje niet kunt waarmaken of aankan .
                        Dit is gewoon een tipje van ome sis
                        Succes,
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• bobkedeba
                          • Aug 2009
                          • 85

dankjewel sis,

dan word het de db tech. set of de HK soundhouse one denk ik.

ik ga al zeker beide beluisteren,

wat denken jullie.

Comment

• bobkedeba
                            • Aug 2009
                            • 85

de keuze is gemaakt het word de db technologies m-500
                            ik heb hem beluisterd in een zaal van 500 vierkante meter en het klinkt als een huis.

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Goeie keuze!

Laat je ons nog weten hoe hij bevalt als je hem een tijdje gebruikt hebt?

Groeten Jasper
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...