Muziek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Calvintjuh11
    • Jul 2009
    • 7

Muziek

Heey,

Ik ben van plan een Drive-in te starten later.
    Maar ik heb veeeel muziek nodig.
    Weet iemand een site waar ik alle populaire muziek soorten kan vinden.
    Zoals: Jazz, Blues, Rock, 60's, 70's. 80's enz.
    En dat er op die site van elke muziek stijl weer een hele lijst muziek opstaat van die soort.
    Bijv. Home -> Jazz -> "Een hele lijst van populaire Jazz liedjes."Bijv. "{Zanger} - {Liedje}"
    Weet iemand zo'n site?

Ik zal er heeel blij mee zijn als iemand zo'n site vind.
    Het mogen ook meerdere site's zijn.

Alvast bedankt!!

Calvintjuh11
    Last edited by Calvintjuh11; 02-08-09, 14:32.
  • ultrakiller
    • Nov 2008
    • 67

www.4usonly.biz je moet wel 1x per half jaar 6,50€ betalen , gebruik het zelf ook en het heeft een categorielijst

Comment

• Calvintjuh11
      • Jul 2009
      • 7

Is er ook misschien iets dat gratis is?

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Als je je muziek gratis download, is hij illegaal.
        Draaien met illegale muziek is volgens de wet verboden, dus ik denk dat dit topic wel een slotje van ons modje ontvangt.

Ga naar de winkel en koop je CD's. Bij een winkel als de mediamarkt liggen de CD's gesorteerd op genre.
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Calvintjuh11
          • Jul 2009
          • 7

Originally posted by Beckers Entertainment
          Als je je muziek gratis download, is hij illegaal.
          Draaien met illegale muziek is volgens de wet verboden, dus ik denk dat dit topic wel een slotje van ons modje ontvangt.

Ga naar de winkel en koop je CD's. Bij een winkel als de mediamarkt liggen de CD's gesorteerd op genre.

Weet jij nog meer goeie winkels?
          Last edited by Calvintjuh11; 02-08-09, 16:14.

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 327

Freerecordshop?

Waar gaat dit heen....
            Event-Light

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Google is toch ook niet zo moeilijk in de omgang?

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Ik ben van plan een Drive-in te starten later.
                Maar ik heb veeeel muziek nodig.
                Weet iemand een site waar ik alle populaire muziek soorten kan vinden.
                Zoals: Jazz, Blues, Rock, 60's, 70's. 80's enz.
                Hoi,

Een begrijpelijke vraag, niet zo makkelijk te beantwoorden ook nog eens.

Opa verteld: Vroeger ging ik op het fietsje naar het dorp, met beetje gunstige lestijden was dat op donderdagmiddag. Dan kwamen de nieuwe releases binnen bij de lokale boeken/platenwinkel.
                Later werd dat met de bus naar Kareltje aan het Domplein, een importshop.
                Later werd dat Rhythemimport en tja, ik stapte over van trendy naar allround plaatwerker.
                In een lokale cd winkel een goeie gast die wist waar mijn belangstelling in de releases lag, scheelde een berg plaatjes luisteren.

In die tijd (ruwweg periode 1990-2000) was dat wekelijks voor 120-180 gulden aan nieuwe cd's.
                Van sommige artiesten albums aangeschaft en ook een hele collectie verzamelcd's Back to the eighties, dance classics, motown hits...

Inmiddels ben ik blij dat ik al die muziek over heb op harddisk.
                Bij Freerecordshop (FRS) kan je online muziek kopen, bevalt mij redelijk tot goed.
                Voor het aanleggen van een muziekdatabase heb je tijd nodig, er zijn een heleboel mensen die van hun cd's afwilen, voor een prikkie koop je op een rommelmarkt/verzamelbeurs hele jaargangen met muziek.
                Compleet zijn ze zelden, of dan direct onbetaalbaar.

Er bestaat voor zover mij bekend geen website die je keurig alles wat je nodig hebt op een presenteerblaadje aanreikt.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Volgens mij moet je het omdraaien... beginnen met beetje hier en daar draaien en zo je collectie uitbreiden, uiteindelijk er steeds meer van kunnen maken en een drive-in beginnen.

Het is namelijk absoluut niet genoeg om al die muziek te hebben, je moet het ook kennen. Leuk als je met 20 CD mappen aan komt lopen, maar als je maar een paar nummers kent wordt het helemaal niks.

Daarnaast: wat wil je gaan draaien? Er is een enorm verschil tussen top40, progressive house en 80's.

Zelf wordt ik bijvoorbeeld de laatste tijd veel voor 80's feestjes gevraagd, maar daar bak ik gewoon helemaal niks van omdat ik de muziek niet goed genoeg ken en mijn collectie 80's beperkt is. Daar heb ik contacten met andere DJ's voor, maar je snapt mijn punt: je kan niet alles zonder jaren ervaring (en zelfs dan moet je er heel actief mee bezig zijn om alle genre's onder de knie te krijgen).
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Waar ik me tegenwoordig meer aan erger is dat je alleen maar hele albums kan kopen op CD, en om voor 'dat ene nummertje' van Lady Gaga nu even een heel album in de koffer te slepen vind ik zonde van het geld. Hitzones en Top 1000 boxen uitgezonderd, daar krijg je 95% van de muziek wel mee binnen.

70's, 80's en 90's is de laatste tijd wat moeilijker te vinden geweest, maar het is weer behoorlijk terug aan het komen. Vermijd de '5 CD's voor 4 euro'-boxjes uit de budgetbakken, 9 van de 10 keer staan daar covers op.

Denk er ook voor de grap eens over na om een platenspeler erbij aan te schaffen. Waar CD's redelijk goedkoop tweedehands te krijgen zijn, zijn vinyl-single's en LP's dat nog meer. En het is veel leuker om over de markt te struinen om die plaat te vinden die je al twee jaar zoekt, dan de 12" maxi-single daarvan mee naar huis te nemen en je te verbazen over die gave track op de B-kant.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Jouw vraag is de vraag naar de essentie van de DJ job: je platen kennen en je publiek aanvoelen.
                      Dat doe je niet met lijstjes, niet met downloaden maar door je in te werken, te oefenen, kleine familiefeestjes te doen, ...
                      Alles dus stap voor stap en MET ZELF EEN BEETJE VEEL HARD TE WERKEN!!
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...