Draadloos of draadgebonden mics voor drive-in?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-AT-WORK
    • Mar 2009
    • 5

Draadloos of draadgebonden mics voor drive-in?

Hallo,

Ik ben al een tijdje bij dit forum en heb nog niet veel gepost, maar veel rondgekeken en veel van geleerd.

Ik ben van plan om 2 nieuwe mic's voor mijn drive-in te kopen. Ik wil hiervoor ongeveer 225 euro neertellen. De mics zullen vooral gebruikt worden voor spraak en karaoke. Heel soms voor zang van een semi-prof zanger/zangeres.

Nu is de vraag of ik moet gaan voor kwaliteit; dit wordt dan waarschijnlijk een draadgebonden SM58.
    Of voor goedkopere draadloze mics; Coolsound of dap setje.

Feit blijft dat dit voor een drive-in is, en niet voor een band of zanger.

Ik hoop op reacties!
    DJ AT WORK
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ga voor een degelijke oplossing of zorg voor een groter budget.
    Goedkope draadloze microfoons willen nog weleens spontaan uit elkaar vallen, ineens heel veel ruis geven en last hebben van allerlei rare stoorgeluiden.
    Alle waar naar zijn geld dus.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Voor een DJ gewoon met een snoer.
      Doe jezelf een lol en koop er wel gelijk een statiefje voor. K&H heeft handige kleine dingen met een klem. Of maak gewoon met een moer een microfoonklem aan je DJ bar. Microfoons donderen namelijk op de grond als je ze op een oppervlak neerlegt.

Nog een gevaarlijke mededeling. Ik vind persoonlijk voor aankondigingen en tussendoorpraat van mezelf een microfoon met een goede aan-uit switch enorm handig. Heb er speciaal een 945 voor. Dat ding staat dus gewoon altijd klaar. Pakken en l*ll*en

Nadeel is dat je er bijna 100% zeker van kan zijn dat een gast op een bruiloft die even wat wil zeggen tijdens het aanpakken van je microfoon het knopje op uit zet tijdens het aanpakken. En niet je aanwijzingen snapt om hem aan te zetten. Dus als "gastsprekermicrofoon" nooit een met knop. Sowiso zullen gastsprekers direct met de microfoon pal voor een speaker gaan staan praten. blazen om te kijken of hij het doet. Uit de handen laten vallen.... enz.

Mijn advies dus: Een tweedehands SM58 voor de ceremoniemeesters kopen. En voor jezelf een 945-met knop. Blijf je ruim binnen budget.
      lekker belangrijk!

Comment

• DMiXed
        • Jan 2008
        • 370

Als je toch een draadloze erbij wilt, de Freeport serie van Sennheiser is dan ook een aanrader! Niet de allerbeste senn die je kunt krijgen, maar zeker ook niet slecht! Kosten voor de handheld liggen rond de €150,- , dan heb je nog geld genoeg om je een SM58 of een andere te kopen! Enige nadeel aan de freeports, je hebt maar 4 frequenties om uit te kiezen, maar met slechts één hoeft dat in principe geen probleem te zijn

al kan ik me ook erg goed in het verhaal van Showband vinden, na een paar glaasjes zien ze die knop toch al niet meer en wordt je microfoon al snel een hamer, dus wel idd die (tweedehands) SM58 kopen

De keuze is aan jou!
        Jeroen van Geffen

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Geen idee wat voor omvang je drive-in heeft, maar voor kinderfeestjes e.d. gebruik ik vaak een plastic 30,- setje van marktplaats.
          Het is pure bagger... maar na 3 jaar nog altijd niet stuk

Soms gebruik ik ze zelf ook om mee te babbelen, maar meestal doe ik dan door een draadgebonden Sennheiser (735 oid...).
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...