vage ruis bij afspelen lp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rik hulkenberg
    • Jun 2009
    • 3

vage ruis bij afspelen lp

hallo

ik heb sinds een paar weken een USB platenspeler type AKAI ATT05U
    Daar zit een vergulde verlengkabel tussen met een versterker.
    Bij de platenspeler zit een progamma Audacity om de lp's te luisteren op de pc
    alles doet het goed,alleen af en toe valt het geluid weg en hoor je een hele harde ruis de meters van het progamma slaan dan vol uit
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

USB en ook nog een vergulde verlengkabel met versterker? Sorry kan ik mij niet goed voorstellen maar ik vrees dat je niet veel succes zult hebben hier: dit is een Pro Audio forum en die platenspeler is helaas Hi-Fi (alhoewel Akai na de wereldwijde faling en overname van de merknaam door een Turkse investeringsmaatschappij zo een rommel is dat zelfs het begrip Hi-Fi te lovend is).
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rik hulkenberg
      • Jun 2009
      • 3

ik heb 150 euro betaald voor de lp speler dus niet zo'n goedkope
      mijn vermoeden is niet dat de usb kabel het probleem is, omdat ik nu gewoon goed geluid heb

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Zoals je het beschrijft lijkt het er op dat de sync weg valt.
        Vrees dat dit een betrouwbaarheids probleem is in de geluidskaart van de platen speler.

Comment

• rik hulkenberg
          • Jun 2009
          • 3

de eerste keer dat ik dit hoorde was dat ik een tijdje de platenspeler aan had staan met de naald op de plaat maar hij draaide niet
          toen hoorde ik die hele aparte ruis

ik heb wel eens vaker problemen gehad dat ik geen geluid had
          maar wel bij windows media player en andersom dus geen geluid bij windows media player maar wel bij audacity

dus mischien is mijn platenspeler stuk

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Originally posted by laserguy
            USB en ook nog een vergulde verlengkabel met versterker? Sorry kan ik mij niet goed voorstellen maar ik vrees dat je niet veel succes zult hebben hier: dit is een Pro Audio forum en die platenspeler is helaas Hi-Fi (alhoewel Akai na de wereldwijde faling en overname van de merknaam door een Turkse investeringsmaatschappij zo een rommel is dat zelfs het begrip Hi-Fi te lovend is).
            Dit slaat helemaal nergens op deze reaktie.
            Platenspelers bv.Technics SL1200 en de rest.. worden gebruikt door PRO DJ's
            Deze USB spelers zijn erg in trek bij de home recording studio's.
            Volgende keer ff na denken laserguy

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Akai, beste Salsa: goed lezen. Akai = wereldwijd in faling gegaan. Merknaam overgenomen door Turkse investeerders. Dus veel winst maken en weinig kwaliteit bieden. Dus China... troep. Hetgeen ik hier van Akai de laatste jaren ter herstelling heb binnengekregen (van de periode na de faling) is gewoon RUK. Zelfs deftig solderen is te veel gevraagd.

Overigens waarom jij er ineens een SL1200 van Technics (Matsushita, absoluut NIETS met Akai te maken) bijhaalt is mij een raadsel. Gelieve eens ALLE woorden van mijn post te lezen. Ik had het over "die platenspeler"

Tot slot kan een deftige recordingstudio zich wel beter materiaal veroorloven te beginnen met bijvoorbeeld een echte professionele RIAA voorversterker zoals van Dateq gekoppeld aan een deftige sound input.

Mijn reactie is dus helaas wel degelijk to the point.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...