live mixer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter91
    • May 2008
    • 3

live mixer

hoi,

ik heb een drive-in show waarbij ik voornamelijk in het eigen dorp draai. Nu spelen daar ook wel soms bandjes en ik wil een live-mixer aanschaffen voor de microfoons en alles verder op het podium. Nu zijn er in het cafe waar ik meestal draai ook vloermonitoren aanwezig. Moet ik de boxen gericht naar de zaal met de zelfde mixer als de vloermonitoren aansturen, of juist niet?

M. Vr. gr. peter

ps. is een behringer xenyx een goede keuze als live mixer?
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Is wel aan te raden om dit gewoon op dezelfde mixer te doen. Je monitor op je aux instellen zodat je daar altijd hetzelfde signaal als de hoofdmix overheen kunt sturen, maar ook iets totaal anders.

Over je mixer. Die Xenyx. Wij hebben er zelf ook 1, die we gebruiken voor bingo en kienavonden. Eenmaal de microfoon aansluiten en afstellen en meer gebeurt er niet mee. Dat doet hij prima. Maar verder zou ik er niets mee doen.

Heb je misschien een budget, aantal microfonen dat je wilt aansluiten en andere voorwaarde waar hij aan moet voldoen? Misschien hebben we wel een beter alternatief.

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Er zijn veel drive-inn shows die zo denken: we hebben eigenlijk best veel apparatuur, als we een fx rackje kopen kunnen we ook bandjes doen, dan verdienen we pas veel!

Dit kan prima (vindt ik, er zijn vast mensen die er anders over denken...), maar bedenk wel dat je naast de juiste apparatuur ook een goede technicus nodig hebt (of moet zijn), omdat een heleboel goede apparatuur nog geen goed geluid betekent, met een slechte technicus kom je zelfs met de beste merken nergens!

Denk daar eerst eens over na voordat je apparatuur gaat aanschaffen waarvan later misschien wel blijkt dat je er niets aan hebt (gehad).

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

berhinger heeft GEEN goeie live mixers

en verder is een bandje mixen wel iets andere koek dan plaatjes draaien.2 micjes je voor wat zang over 2 toppen is nog wel te doen maar voor een beetje podium met monitors en derg heb je wel wat kennis en apparatuur nodig.

Ga eerst maar eens lezen/ in verdiepen wat er zoal bij komt kijken voordat je een hoop zooi koopt

Ik heb die keus ook een jaar of 5 geleden gemaakt en hobbymatig is daar 4x zoveel geld in gaan zitten als de drive in die ik toen had

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Er bestaat zeer zeker een onderwerp over de xenyx range mengpanelen.
          Vriendelijk verzoek om mensen niet nogmaals hun mening te laten typen maar even te lezen...

Omdat er dan niets nieuws over blijft voor dit discussieonderwerp rest mij niets anders dan een slotje, aanvullende ragen kunnen worden gesteld in de reeds lopende onderwerpen met dezelfde vraag!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...