Keuze speakers en amps voor Drive-inn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OKKI
    • Jan 2009
    • 12

Keuze speakers en amps voor Drive-inn

In navolging op mijn post voor de keuze van een mixer (http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...drive-inn.html)
    Is ons volgende issue de keuze voor speakers en amps.
    We hebben voor onszelf al de keuze gemaakt voor passieve speakers met losse versterkers.
    We hebben reeds een driverack PA.

Binnen het forum ook gezocht op vermogen, en dan kom ik op 10W per persoon, is geen wetenschap heb ik gelezen maar je moet ergens vanuit gaan. Maar hoe moet ik dat zien in verdeling van hoog en laag? 2/3 laag en 1/3 mid/hoog of anders?

Doel is een zaal te kunnen bedienen van 100-300 personen, met wel voldoende doordruk mogelijkheden.
    OP zich ben ik wel aan het warm lopen voor EV, en dan bijvoorbeeld de TX1152, met TX1181. Met bijpassende versterkers (2xQ1212 bijv)

Alleen heb ik dan voldoende vermogen voor mijn doel?

Alternatieven altijd welkom, en budget is ongeveer 3500, waarbij ik uitga van 2dehands, met mogelijk aankoop in stappen, dus keuze voor dubbele bas die je later erbij kan kopen of zo,
    Oh ja muziekkeuze ook altijd belangrijk, geen echte beperkingen waren het niet dat we een drive-inn zijn en dus geen ballroom en dergelijke draaien, dus stevig een feestje kunnen bouwen.

alvast bedankt voor jullie reakties,

Stephan
    Last edited by OKKI; 28-04-09, 15:53.
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

welkom op het forum

als eerste zou je misschien je profiel willen in vullen, dan weten wij iets beter met wie we te maken hebben.

ik vind dat je keuze aan de EV een goede set hebt, maar de afweging voor passief vind ik (persoonlijk) iets minder (bedoel is wel goed, maar vind actief beter.)

je zou ook hier eens naar kunnen kijken:
    dB Technologies Club EX System sub-top combinatie Luidsprekerset prijsvergelijking goedkoopste
    deze set is wel actief, maar kan wel tot 300man, is nieuw en €1500 onderr je budget. je zou dan nog 2 toppen er bij kunnen kopen+hulpstuk en je kan ruim 400 man aan en je blijft nog ongeveer €500 onder je budget

Comment

• OKKI
      • Jan 2009
      • 12

OK, profiel ingevuld

Ik neem je advies voor aktief mee, we willen binnenkort ergens gaan luisteren naar verschillende sets die we mogelijk zouden willen, dus zet hem erbij.

Ben gewend aan losse versterkers dus ook vandaar de keus, is geen principekwestie

Maar kan ik met die bass van 15" wel lekker op laag doordrukken?

Stephan

Comment

• laptop
        • Jan 2009
        • 187

bedankt voor het invullen van je profiel,

zoals je zelf al aangeeft om ergens te gaan luisteren dan is een verstandig besluit, want hier op het forum kunnen we jou alleen informatie geven(wat wij zelf goed vinden). iedereen heeft een andere smaak.

over die 15" subs, ik vind dat ze hard genoeg gaan. heb zelf trouwens ook wel eens met 12"sub gedraaid, was wel een ander merkje(MBaudio) deze ging zelfs harder dan sommige 15" en 18" subs. inches zeggen niet alles.
        Maar merken en decibels wel.

luisteren, luisteren en kiezen.

we horen graag wat je keuze is geworden.

ps. let wel op in wat voor omgeving je gaat luisteren, en waar je verwacht te gaan draaien(vb. luisteren showroom, doel om te draaien sporthal. iets andere omgeving)

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Die DBtech set is absoluut NIET geschikt voor deze doeleinden. Laptop, heb je alles wel goed doorgelezen? 300 personen?! Dat dbtech klinkt best leuk, maar niet geschikt voor de TS.

Zoals ik al in een ander topic van je zei is de tweedehands-site's doorsnuffelen aan te raden. En verder de bekende webshops langsgaan en kijken wat de moeite waard is voor een luistersessie...
          De Tour-X's heb ik al veel goeds over gehoord, helaas nog niet uit eigen ervaring. Eigenlijk hangt je keuze vooral af van de prioriteiten die je stelt. Vindt je een laag gewicht belangrijk, naamsbekendheid, restwaarde, etc... geef dat even aan zou ik zeggen. Anders zie je door de bomen... ach, je snapt het vast al.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• OKKI
            • Jan 2009
            • 12

Gewicht vindt ik niet zo belangrijk, moet het wel kunnen verplaatsen natuurlijk.

Het moet vooral goed zijn voor een redelijke prijs. Ik zoek nu wel bij de gevestigde orde zoals EV, JBL, Mackie, HK Audio, RCF, Crown.

Restwaarde hangt daar dan ook gelijk mee samen dat die ook redelijk is, altijd handig bij verhuur, vervanging of andere redenen van afstand doen.

Stephan

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by 4AC
              Die DBtech set is absoluut NIET geschikt voor deze doeleinden. Laptop, heb je alles wel goed doorgelezen? 300 personen?! Dat dbtech klinkt best leuk, maar niet geschikt voor de TS.
              Teun
              Klopt, deze set kan geen 300 man aan, zeker niet als het een beetje moet pompen op het laag.
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• OKKI
                • Jan 2009
                • 12

Is de volgende actieve combinatie aan te raden?

2 x RCF Art 325a toppen
                2 x RCF Pro 8002 AS baskasten

Voor ca 3250?

Stephan

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

Jazeker.
                  Deze set is de prijs in mijn ogen dubbel en dwars waard. Kwestie van aanzetten, volumeknop afstellen en gas geven. Zijn niet al te zwaar, hoewel ik toch de optionele wielplaat voor de subs aan zal raden. 300 man kun je met deze set wel aan. Hierbij zal ik niet zeggen dat je dat ruim haalt.
                  Wat overigens dan wel een voordeel is, is dat meerdere verhuurbedrijven deze subs en tops in de catalogus hebben staan. Dus bijhuren is niet lastig.

Groeten Jasper
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by OKKI
                    Is de volgende actieve combinatie aan te raden?

2 x RCF Art 325a toppen
                    2 x RCF Pro 8002 AS baskasten

Voor ca 3250?

Stephan
                    Dit is een absolute goede set.
                    Over de 8002 AS hoor je weinig, weet ook niet waarom ?
                    Daarentegen heb je ook nog de 8001 AS, daar hoor je meer over op forums e.d.
                    Misschien moet je beiden eens vergelijken. ( luistertest )
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• stijn
                      • Feb 2009
                      • 67

Originally posted by laptop
                      welkom op het forum

als eerste zou je misschien je profiel willen in vullen, dan weten wij iets beter met wie we te maken hebben.

ik vind dat je keuze aan de EV een goede set hebt, maar de afweging voor passief vind ik (persoonlijk) iets minder (bedoel is wel goed, maar vind actief beter.)

je zou ook hier eens naar kunnen kijken:
                      dB Technologies Club EX System sub-top combinatie Luidsprekerset prijsvergelijking goedkoopste
                      deze set is wel actief, maar kan wel tot 300man, is nieuw en €1500 onderr je budget. je zou dan nog 2 toppen er bij kunnen kopen+hulpstuk en je kan ruim 400 man aan en je blijft nog ongeveer €500 onder je budget
                      mod?!?!
                      dit is eeen andere verkoop site!!!
                      van andere site's mag je geen linken geven!!!
                      Last edited by stijn; 01-05-09, 17:01.
                      djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• OKKI
                        • Jan 2009
                        • 12

We zijn eruit hoor, we hebben een Dynacord Powermax 5 set gekocht.
                        Was niet onze eerste keuze, maar konden er voor een hele leuke prijs aankomen. En dan pas je je voorkeuren wel eens aan

Stephan

Comment

Working...