Keuze mengtafel voor drive-inn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OKKI
    • Jan 2009
    • 12

Keuze mengtafel voor drive-inn

Hallo medeforummers,

Al veel gelezen hier, en ook daar al veel aan gehad. Alleen ben ik nu in de fase dat ik met een vriend eigen spullen wil gaan aanschaffen.
    Wij gebruiken nu apparatuur van een organisatie, en is wel zelf gekozen en in elkaar gebouwd, maar is niet bruikbaar voor commerciele doeleinden.

Vandaar dat we nu starten met een eigen zoektocht naar spullen, met de ervaringen die we opgedaan hebben met het gebruik.

We zoeken ten eerste een mengtafel die functioneel vergelijkbaar is met de D&R airmate. Dwz, minimaal 8 kanalen, liefst allemaal met de keuze voor mic/lijn en elk een eigen eq, alternatief minimaal 6 stereo kanalen, 2 mic. Minimaal 1 AUX uitgang.
    Budget ca 800-900 euro.

De airmate is nieuw behoorlijk in prijs gestegen, was 3 jaar terug nog 1300 euro, nu rond de 1750-1800, vandaar de vraag ;-(

Alvast bedankt voor de reakties,

Stephan
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

voor welke doeleinden wil je de tafel gebruiken?
    voor dj of bandje(oid)?
    beetje meer info zou welkom zijn

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Wat dacht je van een Ecler MAc 90V? Kwalitatief hele behoorlijke tafels...
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• OKKI
        • Jan 2009
        • 12

Misschien niet helemaal duidelijk inderdaad, is voor een drive-inn (DJ's) alleen die staan niet de hele avond te mixen met 2 CDJ's.
        Gaat om een gezellige avond die kan gaan van pop, dance, oldies, nederpop, dance classics en weer terug. (geen piratenfestival )

We gebruiken al een airmate nu en bevalt voor ons gebruik erg goed, maar zoals gezegd de prijs van nu is iets anders als 3 jaar terug

Stephan

Comment

• OKKI
          • Jan 2009
          • 12

Die Ecler komt inderdaad wel in de buurt. Ziet er wel aardig uit ook,

Ik moet wel zeggen dat ik van Ecler nog nooit gehoord heb, hoe is de kwaliteit?

Stephan

Comment

• laptop
            • Jan 2009
            • 187

nog een vraagje, bedoel je met die 6 stereo kanalen: 6cd spelers of bedoel je 6getelde kanalen dus 3 cd spelers.

bedoel je het laatste kijk dan hier eens naar:
            Numark 5000 FX 12" DJ mixer DJ Mixer prijsvergelijking goedkoopste
            Denon DN-X1500S MKII DJ mixer zwart DJ Mixer prijsvergelijking goedkoopste
            Denon DN-X1100 DJ mixer zwart DJ Mixer prijsvergelijking goedkoopste

mvg.

Comment

• OKKI
              • Jan 2009
              • 12

nee, ik bedoel echt 6 cd-spelers.
              Het mooie van die airmate is dat die 8 identieke kanalen heeft. Waarbij je op elk kanaal kan kiezen voor of balanced MIC, of line A, of zelfs line B.
              In de kar die ik eerder gemaakt heb, heb ik dan ook alle vaste apparatuur op line A zitten. En alle MIC ingangen en alle B ingangen op een 19" paneel zitten zodat ik die flexibel kan inzetten voor andere zaken die je nodig kan hebben.
              Is voor een drive inn iets minder van toepassing, maar waar we hem nu gebruiken moeten we erg flexibel zijn vandaar.
              Ik moet nog steeds eens foto's hier neerzetten, ben wel benieuwd naar de reakties, volgt

De link voor de airmate:
              airmate

Stephan

Comment

• laptop
                • Jan 2009
                • 187

bedankt voor de duidelijkheid.

ik zal nog eens verder zoeken.

mvg

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Ecler maakt zeker leuke tafels. Of het te vergelijken is met die airmate die je aangaf, vraag ik mij af. Daarnaast is de ecler met 1200 euro behoorlijk boven je budget.

In die prijsklasse zou ik zegen...
                  Houd de tweedehands-site's in de gaten!

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• OKKI
                    • Jan 2009
                    • 12

Ik ben inderdaad aan het rondkijken op de 2dehands sites.

Maar bedoel je met niet vergelijkbaar dat de airmate beter is of de ecler?

Qua prijs zou je zeggen de airmate, maar die heb ik 3 jaar terug ook voor 1200 euro nieuw gekocht. (misschien dat die ecler toen ook goedkoper was, dat kan ook nog natuurlijk )

Stephan

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by OKKI
                      Ik ben inderdaad aan het rondkijken op de 2dehands sites.

Maar bedoel je met niet vergelijkbaar dat de airmate beter is of de ecler?

Qua prijs zou je zeggen de airmate, maar die heb ik 3 jaar terug ook voor 1200 euro nieuw gekocht. (misschien dat die ecler toen ook goedkoper was, dat kan ook nog natuurlijk )

Stephan
                      Mijn verwachting is dat de airmate inderdaad de betere kwaliteit heeft.
                      Hahaha, nee zo vaak komt dat niet voor dat een product duurder word naarmate hij langer mee gaat! (+vraag = +prijs... veel vraag naar die airmate?)

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• OKKI
                        • Jan 2009
                        • 12

We hebben een hele complete set gekocht en daar zit een behringer DX 1000 in

We gaan even kijken of we die er tijdelijk in laten zitten of gelijk vervangen.
                        Hoorde wel een hoop ruis vanuit het mengpaneel komen, wordt ik niet echt blij van..

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

In die tijd dat we een DX1000 hadden waren we er behoorlijk blij mee, opzich leuk tafeltje voor een drive-in show... alleen kwaliteit is nooit heel erg goed geweest en door de jaren heen ook steeds minder geworden.

Na die dx1000 hebben we nog even een D&R Clubmix gehad, veel schuifjes/kanalen/opties en 2e hands niet eens gek duur, modulair gebouwd. Maar wij vonden het niks.

Momenteel gebruiken we een Dateq LPM 7.3 voor drive-in. Ding ligt nieuw boven je budget maar er moet vast een goede 2e handse te krijgen zijn.

Voordelen, hoop inputs (21), iedere kanaal is microfoon en phono/line of line/line input.

Zelf hebben we er 2 cd spelers, 2 kanalen vanuit mp3 pc, md speler, galm send/return, line ingang, 2 draadloze mics en 2 draadgebonden mics aanhangen.

Mixer is modulair gebouwd, kan hoop hebben, geen rare fratsen erop en doet gewoon wat ie moet doen.

Enige nadeel voor je is dat je misschien een schuif tekort komt, maar lijkt me wel dat je al je apparatuur erop kwijt kan. Optie is dan een GPM, maar de 8.3 is 2e hands amper te krijgen en nieuw eens zo duur als een LPM.
                          Vitality Show

Comment

• LJKEVIN
                            • Dec 2005
                            • 426

Zelf erg tevreden over de D&R clubmate...
                            Mocht je zo'n tafel 2e hands kunnen kopen, kun je ze goed (laten) reviseren.

Ook de onderdelen vindt ik redelijk goed betaalbaar.
                            (2e hands opknappen is dan ook vaak aantrekkelijk)

Die 100mm faders kosten +/- €25.- dacht ik
                            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Ceeso
                              • Feb 2003
                              • 21

Hoi,
                              Wij hebben enkele weken geleden een nieuwe Airmate gekocht via een broadcast handel voor 1368,- incl. btw Dat is een tijdelijke aanbieding, maar misschien hebben ze er nog meer. Mail me even als je interesse hebt.

Heb nu één keer gedraait met deze tafel en ben erg enthousiast. We hadden daarvoor een DX1000, maar dit is een erg grote stap vooruit qua betrouwbaarheid en mogelijkheden. De DX1000 liet ons na 5 jaar op 4 plaatsen in de steek (wegvallende (master)kanalen)...

Ik heb op de Airmate van 5 kanalen de ON toetsen vervangen door orginele terugverende knoppen waarmee muziek kan instarten (via Denon DN-D4000 en HC4500). Zo lijkt de werking op een EELA SMB90 mengtafel, wat ik prettig vind werken!

Comment

Working...