Active boxen set voor kleinere feestjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by Dj Gino V
    ik bedoelde als ik moet spelen voor een kroeg of een verjaardags feestje max 200personen dan neem ik alles zelf mee maar soms moet ik op grote fuiven spelen en dan wordt de PA gehuurd bijvoorbeeld rcf 7001's front speakers maar het mengpaneel en platendraaiers neem ik zelf mee en daarvoor heb ik dan ook mijn eigen monitor dus bijvoorbeeld mackie srm 450

groet gino V
    Tjonge, jonge jonge , iedereen spreekt hier de laatste tijd over 200 - 300 - 500 - 1000 personen.
    Geen of weinig budget , maar toch willen beuken , met zo goedkoop mogelijk als het kan ....
    AUB, jongens dit GAAAAAAT niet .
    Ik rij met een PORSCHE, met een motor van de FIAT 500 Dit gaat ook niet ...
    Wees nou even allemaal redelijk.
    Anders kan ik vooral de Belgen verwijzen naar studio 100 op telenet digitaal ...
    Last edited by sis; 06-03-09, 20:50.
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by sis
      Tjonge, jonge jonge , iedereen spreekt hier de laatste tijd over 200 - 300 - 500 - 1000 personen.
      Geen of weinig budget , maar toch willen beuken , met zo goedkoop mogelijk als het kan ....
      AUB, jongens dit GAAAAAAT niet .
      Ik rij met een PORSCHE, met een motor van de FIAT 500 Dit gaat ook niet ...
      Wees nou even allemaal redelijk.
      Anders kan ik vooral de Belgen verwijzen naar studio 100 op telenet digitaal ...

ik vind zo'n 4000 euri niet bepaald een klein budget(ben 13), maar 1000 pers. is dat niet ERG veel???, je bent nog nauwelijks begonnen maar denkt dat je al meteen voor 1000 man moet draaien???, wees eens redelijk, doe gek en zeg 200-300 maximaal( met 2xqsc hpr122i en max. 1 basje(geld voor 2 heb je met jou budget en 2xhpr122i al niet meer....) rustig aan beginnen, daarna de rest, en feesten van 1000 man, dan huren ze wel meteen bij de p.a.-boer in plaats van via jou! (scheelt ze al snel 100 euri's)

daan

p.s: vanwaar die haast, ik ben al bijna 2 jaar aan het sparen voor m'n 1e setje(ECHT WAAR!!!)
      Last edited by djspeakertje; 07-03-09, 16:37.
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Dimi
        • Oct 2002
        • 91

meeste feestjes waar je voor gaat draaien zal eerder tot hooguit 100 personen zijn (tenzij je misschien continu schoolfeestjes doet), waarvan de helft de muziek al snel 'te hard' vind of komen meedelen dat ze van hun stoel aftrillen van de bassen

Comment

• stijn
          • Feb 2009
          • 67

ik heb gehoort dat de soundmate serie heel goed geluid heeft.
          ik ga volgende week de soundmate 1 mkII beluisteren.
          dan kun je gaan voor de soundmate 3 mkII.
          die ga ik dan ook wel ff beluisteren.
          dan hoor je wel weer van mij.

Stijn
          Last edited by stijn; 07-03-09, 20:10.
          djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• Dj Gino V
            • Feb 2009
            • 237

nu heb ik de qsc toppen al gekocht klinken echt wel lekker en nu nog even doorsparen voor de bassen 2x qsc hpr 151w en de bedoeling is maar max 200 personen met deze set de spelen voor grotere evenemente gaan we naatuurlijk boxen bij huren

grtz Gino V

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by Dj Gino V
              nu heb ik de qsc toppen al gekocht klinken echt wel lekker en nu nog even doorsparen voor de bassen 2x qsc hpr 151w en de bedoeling is maar max 200 personen met deze set de spelen voor grotere evenemente gaan we naatuurlijk boxen bij huren

grtz Gino V

ik zou eerst 1x 181 kopen(beluister het verschil, vergelijk niet de prijs!) en dan doorsparen voor een 2e 181, gaat veel dieper in het laag(stel je darmen op de proef!!)

daan

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Originally posted by djspeakertje
                ik zou eerst 1x 181 kopen(beluister het verschil, vergelijk niet de prijs!) en dan doorsparen voor een 2e 181, gaat veel dieper in het laag(stel je darmen op de proef!!)

daan
                //offtopic
                sorry dat ik het misschien zeg. Maar jij weet dat wel allemaal goed voor een 13 jarige die als hobby lego heeft of heb ik het nu mis

En volgens mij is het theoretisch niet mogelijk om je darmen te laten lopen met deze set
                Last edited by dj-wojcik; 08-03-09, 18:37.
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by dj-wojcik
                  //offtopic
                  sorry dat ik het misschien zeg. Maar jij weet dat wel allemaal goed voor een 13 jarige die als hobby lego heeft of heb ik het nu mis

En volgens mij is het theoretisch niet mogelijk om je darmen te laten lopen met deze set

ik heb lego als hobby (al 8 jaartjes ong.) en bouw daar (voor mijn gevoel) nog steeds niet veel fatsoenlijks mee(check mij youtube homepage en oordeel zelf! YouTube - Kanaal van spiekerfreak ) en dat ik het allemaal zo goed weet komt omdat ik me nu al bijna 2 jaar lang intereseer in p.a; het begon allemaal toen ik wou gaan sparen voor 1000 euri's en een skypech setje wou gaan kopen(geen goed idee) toen heb ik een dap setje gevonden voor 200 euro meer(ook geen goed idee) en nu zit mijn budget op 2000(heb ik nog niet hoor!!) en weet ik het nog niet echt. verder heb ik in die 2 jaar veel gekeken bij het opbouwen/afbreken(of noemen jullie dat niet zo??) van p.a's in de buurt. ik heb zelf ge-assistent techniekert bij onze schoolmusical(dit jaar weer: 30/31/01 maart/april in stadstheater de bond oldenzaal) en gedraaid met andermans rcf set van 5000 euro(carnaval '09)

dat was het, kunnen lego en P.A's soms niet goed samen????

Daan

p.s. trek je nix aan van die zelfgemaakte liedjes op youtube, zat gewoon wat te xpiriementeren

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by dj-wojcik
                    //offtopic

HALLO, waar is iedereen gebleven???

op spoedvakantie na de schokkende onthulling van mijn vorige post in deze thread???

daan

Comment

• AH
                      • Apr 2004
                      • 248

Mischien heb je de IRRITATIE grens bereikt.
                      Anne Homan

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

op spoedvakantie na de schokkende onthulling van mijn vorige post in deze thread???

daan
                        Er zijn ook nog mensen die moeten werken en ook nog mensen die geen tijd hebben om gans de dag aan ( achter ) hun PC te zitten .
                        Dus een klein beetje geduld is wel op zijn plaats denk ik .
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

daan
                          Naast dat ik als normaal mens wel een leven heb en niet alleen maar dit forum of achter een computer hang heb ik ook geen zin om op deze onzin van jou te reageren.

Daarnaast heb ik jou al eens eerder in een topic gemeld dat wij het hier graag zakelijk houden en on-topic. Wij doen hier geen wedstrijd wie post zo snel mogelijk zoveel mogelijk berichten.

Welkom in de wereld van werkende mensen!

Comment

• Dj Gino V
                            • Feb 2009
                            • 237

Nu zijn we wel ver afgedaalt zal ik zeggen en mijn beslissing staat voor de qsc set met de bassen die ik nog moet kopen en volgens de meeste was dat de beste keuze voor die prijs

grtz Gino V

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by AH
                              Mischien heb je de IRRITATIE grens bereikt.

oke allemaal, SORRY!!!! ik wist niet dat dat zo zou aankomen

het spijt me en ik heb weer wat geleerd(ook belangrijk, daar zijn we hier tenslotte voor) verder weet ik nu ook hoe je een thread weer aan de gang krijgt als 'ie een tijdje stil was

ik zit gewoon te veel achter de pc denk ik (zal maar eens wat meer tijd aan huiswerk ed gaan besteden, mooi oefenen voor "de wereld van de werkende mensen")

daan

Comment

• Dj Gino V
                                • Feb 2009
                                • 237

ik heb nu nog een klein vraagje voor de voeding en singaal naar de box want ik heb een kabel gevonden met de 2 ineen maar is dat aan de raden of krijg ik dan storing op de boxen

DAP AUDIO Power/Signal Kabel Schuko Male naar IEC Female & XLR (10 meter) - J&H Licht en Geluid

grtz and thanks Gino V

Comment

Working...