Behringer BCD 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzohendriks
    • Jan 2009
    • 126

Behringer BCD 2000

Hallo,

Normaal koop ik meteen wat ik denk dat handig en goed is, maar deze keer vraag ik het toch maar eerst op het forum.

Ik draai via de laptop (met VirtualDJ).
    Nu doe ik alles met de muis.

Is de Behringer BCD2000 een oplossing, of is het het geld niet waard?

Ik ga (hopelijk) draaien op kleine feestjes. (dus niets professioneels).

En kan het zo op de laptop worden aangesloten (kan met usb), maar verder hoeft er niets bij?

via de laptop ga ik naar de versterkers en die naar de boxen waar al het vermogen uit komt.

(heb dan dus geen andere versterker nodig voor de behringer?)

En heb op het forum gezocht, maar vind alleen info over de hercules.

Owja, kan ik beter een Behringer BCD 2000 kopen of een PC Controller? (tweedehands ofzo)?
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

ff de manual downloaden op behringer.com Dan weet je wel zo ongeveer wat en hoe
    ~Clearsound~

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by kenzohendriks
      Hallo,

Normaal koop ik meteen wat ik denk dat handig en goed is, maar deze keer vraag ik het toch maar eerst op het forum.

En kan het zo op de laptop worden aangesloten (kan met usb), maar verder hoeft er niets bij?

via de laptop ga ik naar de versterkers en die naar de boxen waar al het vermogen uit komt.

Owja, kan ik beter een Behringer BCD 2000 kopen of een PC Controller? (tweedehands ofzo)?
      dus als ik het goed begrijp wil jij met je laptop direct naar de versterker... zonder enige tussen koppeling zoals eq>>mengpaneel>>xover of wat dan ook?
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• kenzohendriks
        • Jan 2009
        • 126

Hallo,

Nee, heb nog een gewoon mengpaneel ertussen.
        Het is alleen voor alles wat ik met de muis doe, nu met Behringer te doen

(alles werkt goed (met crossover, mengpaneel, versterkers, laptops etc.)

Ik wil dus graag de behringer voor de laptop zetten om alles te besturen via de behringer ipv met de muis.
        Last edited by kenzohendriks; 28-01-09, 14:29.

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Nee, heb nog een gewoon mengpaneel ertussen.
          Het is alleen voor alles wat ik met de muis doe, nu met Behringer te doen

(alles werkt goed (met crossover, mengpaneel, versterkers, laptops etc.)

Ik wil dus graag de behringer voor de laptop zetten om alles te besturen via de behringer ipv met de muis.
          oke dan klopt het wel... maar je moet ff het pdfje downloaden of hij wel compatible is met virtual dj. want de behringer word volgens mij alleen gebruikt met eigen software.
          Last edited by dj-wojcik; 28-01-09, 15:18.
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• kenzohendriks
            • Jan 2009
            • 126

Ok, maar denk dat dat wel werkt.

Hier: VIRTUAL DJ SOFTWARE - Hardware list bij All-In-One controllers staat de Behringer BCD-2000

neem dus aan dat het moet werken?

Maar kan ik dat gerust kopen of zijn er slechte ervaringen mee?

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

De BCD2000 is geen slechte controller voor het geld. Voor de geluidskaart hoef je het niet te doen (die is buggy), maar de controller is prima mee te werken, goed aanvoelende knoppen en niks belangrijks ontbreekt.

Ik zou wel zelf voor de BCD3000 gaan. Het enige verschil is een nieuwe firmware en wat nieuwere styling, de 3000 heeft zilverkleurige knoppen die in een donkere zaal toch wat makkelijker te vinden zijn.

Ik ben zelf wel te spreken over de B-CONTROL reeks van Behringer. Heb ook de BCR2000 voor VJ-werk, en dat werkt best goed. Misschien dat er nog eens de BCF2000 voor bediening van FreeStyler bij komt.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• kenzohendriks
                • Jan 2009
                • 126

Ben eens gaan kijken naar de Behringer BCD2000 en BCD3000 maar de bcd3000 spreekt mij toch meer aan.

Alleen weet ik niet of die op VirtualDJ Draait.
                Op de site van virtualdj staat de behringer BCD2000 (die zou moeten werken), maar niet de bcd3000.

Ook heb ik gekeken op de manual op behringer.com maar daar staan geen compatible programma's.

heeft iemand idee of het werkt met virtual dj?

Owja, ook werd verteld dat het niet op vista zou draaien, maar zijn daar oplossingen voor?

Vriendelijk bedankt

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

....

Owja, ook werd verteld dat het niet op vista zou draaien, maar zijn daar oplossingen voor?

Vriendelijk bedankt
                  je hebt het nu toch over de behringer? zou niet weten waarom deze niet op vista zou werken. Je kunt nu overal drivers en visaversa's vinden voor ieder apparaat. ik denk wel dat hij 'm herkent als je hem insteekt

Comment

• kenzohendriks
                    • Jan 2009
                    • 126

Originally posted by dj-wojcik
                    je hebt het nu toch over de behringer? zou niet weten waarom deze niet op vista zou werken. Je kunt nu overal drivers en visaversa's vinden voor ieder apparaat. ik denk wel dat hij 'm herkent als je hem insteekt
                    Jah, het kan zijn dat hij de drivers niet kan installeren, en ik weet niet of voor zulke apparaten (Behringer BCD 3000) veel te downloaden is? (drivers voor vista dus).

Maar goed, als iemand het heeft draaien op vista, dan weet ik het tenminste zeker

Comment

• HT-Events
                      • Apr 2009
                      • 17

Ik hoop dat je uit het probleem bent gekomen, anders kan ik je helpen.

Ik heb zelf de BCD3000 aan een vista flaptop hangen en hij werkt prima. Werkt ook prima met Virtual dj, maar dat komt omdat ik zelf de midicontrols toegewezen heb via de midi-notes, is voor de beginnende midicontroler gebruiker niet het makkelijkste onderdeel, maar wel te doen.
                      Anders kan ik je mijn control-notes wel sturen. moet je alleen wel efen weten wat wat doet, maar dat kan ik je er dan wel in een txt bestand meesturen.

Let er wel op dat je de drivers in XP compatibiliteit installeert. De vista drivers werken wel, maar ik heb het voor de zekerheid maar even zo gedaan, want VDJ staat bij mij ook onder XP comp. geinstalleerd.

Wil je informatie of hulp, dan help ik je.

Met vriendelijke groet,

Tinjo

HT-Entertainment: HT-Events, HT-Studio
                      Last edited by moderator; 30-09-09, 20:57.
                      Doe waar je goed in bent en laat de rest aan anderen over!

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Geen BCD3000 of 2000 meer voor mij, drivers waren mijn inziens hopeloos. Ik gebruik nu een Synq PCM.1 en dat ding werkt als een trein met VirtualDj 6.2 en heeft 3 apparte uitgangen. (CD1, CD2 en Hoofdtelefoon en CD1 is ook Master als je maar een uitgang wil gebruiken) Mengpaneel met fader. Simpel in gebruik ook voor files op te zoeken, zit een scroll functie op dit paneel om bij VDJ te zoeken, zowel in de root als in de directory zelf. Verloop indicatie met LED's van de song. Een aanrader. (Heb geen aandelen bij Synq) Zit ook Decadance light bij, maar ik verkies toch VDJ. De synchronisatie bij VDJ is beter dan bij Decadance, maar dat is een ander verhaal.
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• tasplace
                          • Dec 2003
                          • 33

Hij werkt priema met vista, mits 32 bits, er zijn geen 64 bits drivers

Comment

Working...