Overbelasting??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by EST drive in show zwolle
    [Trouwens gans die JRX en MRX reeks vind ik totaal niet klinken .
    Goed voor de brandstapel ]

kapot hoef je er niet voor te zijn. sis

maar als je dat spul een brandstapel gunt.
    dan zal ik mijn oren niet graag met de jouwe ruilen.

jbl doet niks onder een ander. en staat ook in de toplijst.
    zowel voor zang als voor een jump party.

het kost al genoeg pegels
    Deze JBL reeksen zijn echt niet goed te noemen , vooral de JRX reeks verdiend de naam JBL NIET .
    Het zijn gewoon kl*teboxen die nergens naar klinken , hebben geen laag en dan zwijgen we maar over het hoog , schreeuwlelijk tot 12 Khz +/-3 db
    Dan zijn we toch wel klaar zeker
    Begrijp me niet verkeerd , het is beter dan skytec , maar dan houd het ook op .
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

[Trouwens gans die JRX en MRX reeks vind ik totaal niet klinken .
      Goed voor de brandstapel ]

kapot hoef je er niet voor te zijn. sis

maar als je dat spul een brandstapel gunt.
      dan zal ik mijn oren niet graag met de jouwe ruilen.

jbl doet niks onder een ander. en staat ook in de toplijst.
      zowel voor zang als voor een jump party.

het kost al genoeg pegels
      Een beetje nederigheid mag wel...

Je hebt de simpelste JBL's staan en je doet alsof het het beste spul ooit is. Wat dus absoluut niet zo is.

Je stelt hier een vraag en je EIST meteen antwoord. Gaat ook niet werken.

Dan plaats je ook nog eens een lijstje met wat die sub zou kunnen maar je vergeet de belangrijkste spec's. Je mag zelf uitzoeken welke.

Doe jezelf een lol: lees het forum 'ns door, krab jezelf achter de oren, stel een goede vraag en lees het antwoord 'ns goed. Waarna je je vervolg-vraag kunt stellen.

Nog iets: dat bepaalde instellingen in je auto wel gewerkt ZOUDEN KUNNEN HEBBEN wil ABSOLUUT niet zeggen dat het dan maar voor alles zou moeten werken!

Jij lijkt mij het type wat ik nooit in de buurt van mijn spullen zou willen laten komen, alleen al om het heel te houden...

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Dat is net het probleem met alle grote Amerken.

Ze brengen budget uit die niets met de kwaliteit te maken hebben van het merk.

Ik ben gewoon van mening Koop gewoon iets van JB / Synq of andere meuk ( niet de goedkoopste series ) maar gewoon de duurdere series en je hebt voor minder of een gelijke prijs als een budgetkast van een Amerk die veel beter klinken.

Ik heb al jaren de VIBE serie in gebruik en heb er goede resultaren mee gehad plus is het niet stuk te krijgen.

setje 2x vibe12 met 2x vibe18S en C31800 versterker met bekabeling kost 1500,00

Voor dat geld heb je echt geen Budgetlijn van een Amerk die er beter aan doet !

Deze serie klinkt echt goed voor zijn geld beter als de budget lijnen van de meeste Amerken maar jammer genoeg zijn veel mensen merkgeil.

Jij hebt nu die JBL boxen zonder de JBL kwaliteit dus als je ergens draait met JBL op je speakers zullen de mensen dit merk negatief gaan zien vanwege de K*Tklank die deze kastjes hebben.

mss makkelijk gezegd maar zo is het wel.

Zul je met een JB setje staan is de indruk van WOW en dat voor JB !!!!!!
        Last edited by Rolandino; 29-01-09, 21:39.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• EST drive in show zwolle
          • Nov 2008
          • 78

rare verhalen allemaal.
          ik dacht dat dit een forum was om vriendschap op te bouwen. maar zonder pardon word je hier de grond in gestampt met je instal.
          ik moet zeggen dat dit geen leuke reclame maakt voor dit forum.

ik had een simpele vraag over overbelasting. en dat kan in alle vormen gebeuren. nu ben ik er achter dat het aan de subs licht.
          en iemand die er een beetje ervaring in heeft kan dat per direct al wel zeggen. als je de watage weet. 1x2400 watt op 1200 watt subs.

ik heb hier een set staan die mij 2800 euro kost.
          en dat willen jullie meuk noemen.

ik ruik jaloezie. erg jammer. en laag om je eigen zo te laten kennen.
          -------------------------------

(Outline) als je mij niet achter jou knoppen durft te laten dan heb jij ook niet veel vertrouwen in je instal vriend dan zal dat ook wel meuk zijn.

ik kan hier wel verder op in gaan. maar in die kinderachtige gedoe heb ik geen zin.

ik heb JBL Spul en daar mee basta...
          met deze opstelling kan ik op mijn sloffen 500 man aan.
          dit ter info van mijn leveransier. alleen ff een andere crossover er op.
          met meer mogelijkheden...

amen
          zet er maar een slot op voor dat er nog meer onzin verhalen komen.
          e-s-t-drive-in-show-zwolle
          Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

rare verhalen allemaal.
            ik dacht dat dit een forum was om vriendschap op te bouwen. maar zonder pardon word je hier de grond in gestampt met je instal.
            ik moet zeggen dat dit geen leuke reclame maakt voor dit forum.

ik had een simpele vraag over overbelasting. en dat kan in alle vormen gebeuren. nu ben ik er achter dat het aan de subs licht.
            en iemand die er een beetje ervaring in heeft kan dat per direct al wel zeggen. als je de watage weet. 1x2400 watt op 1200 watt subs.

ik heb hier een set staan die mij 2800 euro kost.
            en dat willen jullie meuk noemen.

ik ruik jaloezie. erg jammer. en laag om je eigen zo te laten kennen.
            -------------------------------

(Outline) als je mij niet achter jou knoppen durft te laten dan heb jij ook niet veel vertrouwen in je instal vriend dan zal dat ook wel meuk zijn.

ik kan hier wel verder op in gaan. maar in die kinderachtige gedoe heb ik geen zin.

ik heb JBL Spul en daar mee basta...
            met deze opstelling kan ik op mijn sloffen 500 man aan.
            dit ter info van mijn leveransier. alleen ff een andere crossover er op.
            met meer mogelijkheden...

amen
            zet er maar een slot op voor dat er nog meer onzin verhalen komen.
            Dit zijn helemaal geen onzin verhalen , het is een feit.
            En 500 man doe je absoluut niet met deze JBL set . Wat jou leverancier ook mag beweren .
            Dat jou set 2800 euro kost, prima.
            Maar hou er wel rekening mee dat 1 deftige sub of topkast al meer kost dan 2800 euro zonder eindtrap.
            Het is algemeen geweten dat de JRX reeks een budget serie is van JBL.
            Dan kan je ook niet verwachten dat je dezelfde kwaliteit krijgt in vergelijking met de topreeksen van JBL.
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Nov 2008
              • 78

het kan idd best zo zijn wat je zegt sis.

maar laat de mensen in hun waarde.
              ik zal ook niks afkraken wat die gene ook mag hebben.

tuurlijk is er spul te koop waar je u tegen zegt.
              ik ben ook met minder begonnen. maar wil niet zeggen dat ik nu op de bodem lig.

altans waardeer ik jullie uitleg. maar niet de negative reacties.
              elke drive in show steund elkaar. waarom hier niet?

maar goed. we groeien verder. en de nieuwe opstel zie je over een half jaar wel weer

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Jordt niet in de grond gestampt hoor er worden alleen feiten naar boven gehaald van mensen die " meer ervaringen " hebben met diverse systemen.

OK je hebt JBL maar dat wil niet zeggen dat je met je budget reeks van JBL dezelfde kwaliteit hebt als een PRO reeks van JBL

De PRo series zijn gewoon PRIMA maar daar is ook de prijs na natuurlijk.

Maar er is echt wel een betere kwaliteit en goedkopere oplossing te vinden als jouw gekozen set ( hoewel er JBL op staat )

Durf er gerust een JB VIBE set naast te zetten.

Mogen wij weten wie jouw leverancier is geweest die jou heeft aangeraden om 500 man met deze set aan te kunnen ?

In feite kan het ja maar niet vragen hoe de kwaliteit is van deze set op maximaal volume in een zaal van 500man.

Je praat over een lege ruimte van 166M2 uitgerekend met 3man per m2.

is nogal wat hoor om met 2X 18` frontloaded kast te vullen

Disco volume haal je echt niet met deze set met 500man mss een bandje, dat zou wel kunnen maar dan niet met ` ballen '

Maar goed scces met je set !
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Nov 2008
                  • 78

je mag best weten welke leveransier.

RJshop in rijssen.

Bij de afgelopen feest die ik mocht draaien stond ik op een podium
                  van bijna 2 meter hoog. ik moet wel zeggen dat met de test en afstel tijd.
                  De bassen erg goed te voelen en te horen waren. op een afstand waar ik dat normaal niet voel. dus al met al stond mijn set hoog. ik weet niet of dat een plus punt is voor deze hoeveelheid mensen. er waren er ongeveer pak weg 350 A 400 man...

dit was voor mij de eerste keer dat ik hoog stond. dus ook een heel andere ervaring moet ik eerlijk zeggen.

volgens rj shop is mijn crossover niet geheel het beste en zal ik hier voor een nieuwe moeten hebben... maar dat neemt niet weg dat hij in eens lager kan spelen.

ik heb voor een tijdje geleden een live muzikant op mijn set aan het spelen gehad. ik kan je wel vertellen dat het geluid op dat moment optimaal super was. hij speelde met een sintersycer en extra versterking...

maar goed jongens

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

@Sis: toch weer subs bij je Art's? Sinds wanneer?

@EST: De reden dat jij bij mij niet achter de knoppen mag, is omdat de set waar ik mee werk zo'n slordige 30.000 euro kost. En aangezien ik het liever heel hou... Overigens zijn hier ook jongens te vinden die regelmatig met een set werken die 150.000 euro of meer kost. Ligt voornamelijk aan de lokatie.

Luister, het is gewoon heel simpel: jij hebt een set waarvan voor de meeste hier, zo niet iedereen, bewezen is dat het bagger is. Waarom? Omdat onze eisen dan waarschijnlijk een stuk hoger liggen dan die van jou.

Ook moet je er gewoon eerlijk tegen jezelf over zijn; daarmee bedoel ik dat je je moet afvragen of JBL voor dat geld een wereldset KAN maken, laat staan verkopen. Want wees eerlijk, als die set zo goed was, dan zou niemand toch een duurdere set hoeven te kopen?

Wat je ook moet doen, is heel erg twijfelen aan je leverancier. Gisteren adviseerde hij je nieuwe subs, vandaag een crossover. Als hij het goed had willen doen en je probleem had willen oplossen, dan had hij je EN een EQ, EN een crossover EN een bijpassende versterker geadviseerd. Maar als hij het gelijk goed had gedaan, dan had hij jou deze set in deze samenstelling NIET verkocht! Of niet soms?

Je moet jezelf afvragen of je met deze set zo verder wil of dat je misschien gaat upgraden naar iets anders/beters.

En ik blijf er bij: ga niet de grote jongen hier uithangen en heb respect voor mensen die hier zitten die al wat meer jaren ervaring hebben. Jij vraagt wat en dan moet je ook tegen het antwoord kunnen, of het je bevalt of niet. Dat geldt voor iedereen hier.

Maar het belangrijkste wat je je moet afvragen: had mijn leverancier mij deze set zo wel mogen verkopen?
                    Last edited by Outline; 31-01-09, 01:17.

Comment

• Nov 2008
                      • 78

Hij wist dat ik grote klussen zou krijgen. en drukte mij op de vijt dat ik deze set beslist zou moeten hebben.

ik ben zeker niet ontetevreden over deze set. in het begin was het werelds. toen ik overstapte van Omtronic naar jbl.
                      Maar nu wil ik wel wat meer. en wens ik alleen maar meer laag te hebben.

ik gedraag mij verder niet als grote jonge. ik heb 16 jaar ervaring als presentator en dj. en heb wel gedraait met spul van meer dan 100.000 euro. Maar hier bij regel ik het geluid niet dat doen de mensen die voor mij staan. maar heb mij weinig met de aparaturen bezig gehouden.
                      in tenten waar ik kwam stond het al klaar.

Maar nu wil ik zelf wat op gaan bouwen. dit met de reden dat ik er op uit kan waneer ik wil. en niet afhankelijk ben van anderen. Vandaar dat ik een drive in show ben begonnen. ik heb al wel in de gaten dat een drive in show nooit klaar is. Er is altijd wel wat.

ik ga zeker upgraden wees daar maar niet bang voor

ik kan veel hebben qwa woorden. maar sommige reacties slaat gewoon nergens op en daar moet jij eerlijk in wezen.

in plaats van gooi die meuk maar op de brandstapel. kan er ook wel wat anders van gemaakt worden.
                      IK ZOU DAN TOCH ANDERE BASSKASTEN NEMEN VAN .......
                      dit komt volgen mij veel beter over.

en dat er bij. wat ik er voor betaald heb vind ik een beste rip uit mijn lijf.
                      en dan verwacht je dat je toch wel trots mag wezen op je set. en als je dan deze reacties hoord. dan zakt je de broek vanzelf af.

verder waardeer ik jullie reacties en cugesties

Comment

• @lex
                        • Jul 2006
                        • 1086

Heren,

Geheel off-topic: kunnen we gaan proberen nederlands te gaan schrijven (en dus niet 'schijfen' bijvoorbeeld...)

Dank u.

@lex
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Als jij wel degelijk met sets van 100.000 euries heb gewerkt moet je nu ook kunnen toegeven dat deze set "bagger\"is .

Zekr voor het merk wat erop dstaat en het budget want er zijn ECHT veel betere sets te krijgen voor minder geld en dan helaas geen Amerk naam erop.

Je set is zowieso niet slecht maar ook met een goede set kun je met 2x enkel 18 en 2x topkastje GEEN 500 man draaien met voldoende geluidsdruk ( meer achtertgrond )

Zeker niet als je mechanische muziek gebruikt ( disco )

Ikzelf gebruik voor een disco tot een man of 500 min imaal dubbel 18 per kant ( in mijn geval 4x enkel 18 bandpass hoorngeladen ) en hoorn geladen top ( voor de spreiding ) met een frontloaded set wordt het krap in zo een ruimte ( dat is geen lulkoek maar een feit )

Neb zelf ervaren met een 2x18 frontloaded reflexkast en dubbel 12 top dat het n iet doordrukte.....

Met 2x bandpasshoorn en hoorngeladen top per kant en met minder versterker ver mogen ruim voldoende en lekker doordrukkend !

Ligt er ook aan wat voor soort kasten je hebt.

jij hebt nu eenmaal een frontloaded set wat niet het ALLERBESTE JBL kwaliteit heeft beweer jij dat je dit aan kan.

Onze ervaringen zijn toch anders.

Wil niet zeggen dat het niet kanb maar je kunt je zelf wel voorstellen waarom er PRO bedrijven bij een feest van 500 man vaker een berg meer neerzetten dan alleen maar een enkell basje met top. ( ligt ook vaak aan de huurder / opdrachtgever.

Maar goed wij kunne n ook zeker op een andere manier benaderen dan gelijk met BAGGER bekogelen maar dat zijn er gelukkig maar een enkele hier op het forum waar ik ook van zeg waar zijn we mee bezig.

Mijn mening is gewoon dat je keuze ( die mss door de verkoper is aangemaakt niet met zekerheid heeft nagedachtr.

Ik zou jou ook even een JB VIBE setje laten horen zodat je had gemerkt dat er voor een stuk mindser dezelfde of mss wel betere kwaliteit had kunnen kopen en je koopt voor dat geld liever een setje bij of een setje bassen maar goed dat is ieder zijn keuze.

Hioweer worden alleen meningen gegeven. die soms verkeerd gezegd worden of verkeerd overkomen.

Comment

• Nov 2008
                            • 78

zoals ik begrijp uit jou verhaal denk jij dat ik met 2x18 inch speel maar het is 4x18 inch bass 2x15 inch top.

een dure set gaat inderdaat beter. en vind het fijn om vermogen over te houden. maar ja met mijn set gaat die lol jammer genoeg niet op

ik hoop met deze info van jullie over een half jaar beter uit de voeten kan komen dan nu

groeten
                            kor

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Ik dacht idd dat je een sub top kombie had maar ook met dubbel 18 frontloaded wordt het naar eigen ervaring krap om een 500mann goed van geluid te voorzien.

A de draagvlakte van reflexkasten is te weinig
                              B te weinig spreiding van toppen.\

Het zal heus wel kunnen ja maar dan sta je voluit te draaien met gevolgen vandien.

In ieder geval is je keus om 4x enkele 18" kasten te gebruiken ( is altijd al beter dan 1 dubbele )

ik heb nu zelf een frontloaded set staan en een bph sub en hl top en daar is wel degelijk een duidelijk verschil in gebruik. Minder power maar meer druk in een ruimte voor 500 man dat is mijn ervaring .

Succes met je set.

Comment

Working...