Advies/Mening Mijn Set !

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magician
    • Jan 2009
    • 5

Advies/Mening Mijn Set !

Beste Collega's,

Ben nieuw op dit forum maar wel al meer dan 16 jr actief in het drive-in show gebeuren.
    Nu heb ik mij de laatste jaren voornamelijk laten adviseren via mijn vaste dealer maar toch wil ik graag een mening of advies van jullie betreft versterkers in prijs/kwaliteit verhouding.
    Helaas heb ik al teveel gelezen op internet en daardoor kom ik er nu al helemaal niet meer aan uit.

Ik beschik over 2 gladiator 18" subkasten met daarop 2 force (2x 15") topkasten. Eigenlijk ben ik daar heel trots op en naar mijn idee klinkt dit allemaal ook uitstekend. (Zelfs in tenten tot 500 man)
    De toppen worden aangestuurd door een Dynacord S1200 en voor de Subkasten heb ik momenteel een leenversterker die ik op 1200 watt in bridge mode op de subkasten heb staan. (Ik weet niet het precieze merk want mijn spul staat niet hier maar het is een "oude" topversterker, iets met austria monitor of zoiets)

Maar nu moet ik dus eigenlijk nog een eigen versterker kopen voor op die subkasten. Prijs/Kwaliteit is een moeilijk verhaal vindt ik en heb al verschillende versterkers geprobeerd zoals de nieuwe citronic en de american audio V4001. Echter vindt ik de kwaliteit helemaal niet eens in de buurt komen van dynacord en electrovoice versterkers, heb ook de cp2200 en CL1600 geprobeerd. (dezelfde versterkers eigenlijk)

Laat ik het zo proberen uit te leggen, met de goedkopere versterkers (onder 600,-) heb ik het gevoel dat ik power mis, de warme zware bass, ik hoop dat jullie mij begrijpen met wat ik bedoel.
    Maargoed, om een lang verhaal korter te maken
    Mijn budget voor dit jaar is erg laag en probeer dus een versterker te vinden die goed kan doordrukken net zoals electrovoice en dynacord maar dan wel in een lagere prijsklasse, bestaat dit wel of moet ik toch maar doorsparen voor de betere ?
    Last edited by Magician; 21-01-09, 14:47.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

hitec is goedkoop maar conventioneel eenvoudig. Dus als je geen bezwaar tegen loeizwaar sjouwen hebt. ben je er goedkoop mee uit.

Crown heeft heel leuke digitale amps voor een nette prijs. hoewel je voor laag misschien gewoon conventioneel beter uit bent.
    lekker belangrijk!

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Crown XLS5000D, 2x 2500 Watt @ 2 Ohms, drukt lekker door maar is wel 27 kilo zwaar!

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Magician
        • Jan 2009
        • 5

Die crown is dus even duur als dynacord & electrovoice in wat ik zoek, ben echt op zoek naar iets wat doordrukt in lagere prijsklasse.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by Magician
          Die crown is dus even duur als dynacord & electrovoice in wat ik zoek, ben echt op zoek naar iets wat doordrukt in lagere prijsklasse.

google eens op :

4a-ap-900

of 700

ikzelf heb een AP-900 en ben er wel aardig tevreden over (te licht voor mijn baskasten, maar hangt nu achter een sub/top combi HK pro18, met rcf 322 (of 320 weet niet precies) toppen.

(Weert is niet zover van Mierlo, als je hem eens wilt testen)

groeten John
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Ik weet niet wat de verkoop prijs is in NL, maar in de U.S koste hij mij 930 dollar.
            Je moet deze kwa prijs niet vergelijken met de MA5000.

Best een goeie amp voor die prijs, ik stuur acht subs aan en clip niet.
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by salsa
              Ik weet niet wat de verkoop prijs is in NL, maar in de U.S koste hij mij 930 dollar.
              Je moet deze kwa prijs niet vergelijken met de MA5000.

Best een goeie amp voor die prijs, ik stuur acht subs aan en clip niet.
              En nu heb je het over de crown xls, neem ik aan?
              Lang leve de knop 'quote'.

Dank
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Magician
                • Jan 2009
                • 5

Die Crown XLS5000 kost ongeveer 1255,- bij mijn vaste leverancier.
                De versterkers waar ik tevreden over ben rond de 1000,- (dynacord CL1600-2000 of Electrovoice CP2200)
                Maar vanwege mijn budget dit jaar probeer ik dus iets te vinden rond de 600,- wat net zo goed kan doordrukken. Mits dit bestaat ?

Het advies van de 4A 900 komt al in de richting en heb ik al gevonden voor 589,-

Duzzz, iemand nog meer advies en ervaring a.u.b. ?

Owja, iemand nog ervaring met IMG Stageline 2400, ook zeer betaalbaar maar heb ze nog nooit gehoord/gezien ?

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Check eens de PE2400 van Synq.

klinkt lekker dit versterkertje.

Kost 575,00 echt waar voor je geld.

Specs zijn :

Power stereo 8 Ohm: 2x 800Wrms
                  Power stereo 4 Ohm: 2x 1200Wrms
                  Power stereo 2 Ohm: 2x 1440Wrms
                  Power bridge 8 Ohm: 1x 2400Wrms
                  Power bridge 4 Ohm: 1x 2800Wrms
                  Freq. Resp. (+/-0,5dB): 20 - 20000Hz
                  Input Sensitivity: 0,775V~1,00dB~1.44V
                  Input impedance: 20 k Ohm
                  S/R ratio (A-Weighted): >100dB
                  Damping factor: >450
                  Slew Rate: 60V/uS
                  Cooling: variable speed fans
                  Signal inputs: Balanced XLR/Jack
                  Signal outputs: Balanced XLR
                  Speaker outputs: Speakon®
                  Power supply: AC230V / 50Hz
                  Dimensions(WxHxD): 483x88x440mm (19"/2U)
                  Weight(kg): 25kg
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by Rolandino
                    Check eens de PE2400 van Synq.

klinkt lekker dit versterkertje.

Kost 575,00 echt waar voor je geld.
                    Hee, die wil ik eens gaan vergelijken met de Digit 2K2 van Synq. Zelfde prijsklasse, evenveel vermogen, maar de 2K2 is een digitale amp, weegt ongeveer een kwart en is maar 1U hoog. Qua klank kan ik er tot nog toe niks over zeggen, Watt Xtra heeft er geloof ik een paar draaien.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

De 2K2 kost 426,00 !!

Ik heb ook de 3K6 versterkers ( 480,00 ) maar ik vind de PE2400 veel mooier klin ken.

De 3K6 heeft idd een berg vermogen maar qua klankkleur is de PE serie mooier.

Veel warmer geluid.

Je mag van mij die 3k6 overnemen hoor ( 450 p/st en 825 voor beide )

de PE mag ook weg voor 575 inclusief kist
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by Rolandino
                        De 2K2 kost 426,00 !!

Ik heb ook de 3K6 versterkers ( 480,00 ) maar ik vind de PE2400 veel mooier klin ken.

De 3K6 heeft idd een berg vermogen maar qua klankkleur is de PE serie mooier.

Veel warmer geluid.

Je mag van mij die 3k6 overnemen hoor ( 450 p/st en 825 voor beide )

de PE mag ook weg voor 575 inclusief kist
                        Ik denk dat dit beter staat op Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen of misschien gewoon even in een PIM sturen.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Dat is waar.....

Maar er doen meer forummers hier sluikreclame maken op het forum waar geen reactie opkomt. ( wat mij niet het recht geeft om dat nu ook te blijven doen )

er lopen buiten meer criminelen die een strafbaar feit hebben gepleegd vrij rond dan dat ik aangeef dat ik ergens van af wil aan een van mijn collega's die een topic start dat hij ergens naar op zoek is.

Had het idd beter via privemail kunnen doen maar dat wordt ook vaak niet in dank afgenomen.

Mocht er interesse zijn kunnen ze me altijd mailen.

Comment

• EST drive in show zwolle
                            • Nov 2008
                            • 78

hoe krijg je het voor elkaar om met 2x18inch en 2x15inch top 500 man te laten springen?????

ik heb 4x18inch en 2x15inch top + 2x2200HP electrovoice amps op de subs. en heb nog steeds de kriebels te gaan spelen voor 250 man...

ik heb de amps op de helft. dus leg mij nou eens uit hoe jij dat doet met 500 man... niet negative bedoeld maar vind het wel knap voor jou opstelling.

gr
                            est drive in show zwolle
                            e-s-t-drive-in-show-zwolle
                            Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• laptop
                              • Jan 2009
                              • 187

de amp`s op de helft? ik heb ze 3 of 4 streepjes van max. af.
                              dit werkt bij mij prima.

Comment

Working...