Goed mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzohendriks
    • Jan 2009
    • 126

Goed mengpaneel

Hallo,

Ik heb mijn installatie, maar mijn 18" bassen willen niet echt goed stampen.
    Ze zijn 600 watt rms per stuk, maar als ik ze "hard" opendraai beginnen ze echt te vervormen.

Nu zij de eigenaar van de zaak waar ik deze boxen heb gekocht dat het aan het mengpaneel kon liggen.

Ik heb een Samick SM-820

(Dit zou ongeveer 2 x 100 watt zijn ????)

Als ik wel een goed mengpaneel wil (met equalizer), wat zou dan een goed zijn (niet te duur -> rond 150 euro)

Ook een mengpaneel voor op de pc zou een optie zijn - Voor virtualDJ???

Bedankt!
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

De versterker in het mengpaneel is inderdaad te licht. Het beste kun je een extra versterker kopen, zoek deze dan wel tweede hands met jou budget...
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• kenzohendriks
      • Jan 2009
      • 126

waar moet ik dan op zoeken (en waar moet ik vooral op letten)?

Als ik op versterker zoek vind ik alle versterkers....
      of is er geen verschil met die en een voor een mengpaneel.

Heb ik ook een equalizer nodig om goede bassen te krijgen, of is een powermixer genoeg (voor de lage, midden, en hoge tonen)

En is dat vervormen echt alleen door de versterker in het mengpaneel.
      Ik kan namelijk nergens vinden hoeveel watt het mengpaneel is?

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Dat vervormen is omdat je de versterker die in de mengtafel ingebouwd zit in de clip jaagt. Hij moet meer vermogen leveren dat dat ie eigenlijk kan.

Ik zou een DAP Palladium 2000 aanschaffen (2de hands) of iets vergelijkbaars. In ieder geval rond de 800W RMS per kanaal (bij de impedantie van je speakers, 4 ohm of 8 ohm).

Wat ik me dan wel afvraag: gaan je topjes dat bijhouden, heb je een crossover en heeft je mengtafel ook gewoon een master line-out.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• kenzohendriks
          • Jan 2009
          • 126

hoe sluit ik dan mijn versterker aan op het mengpaneel (Dat de versterker van het mengpaneel versterkt wordt)...

nu heb ik ook een gewone versterker voor het vermogen te versterken

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Beste Kenzo,

Ik snap er helemaal NIETS van,

geef (duideluik) aan wat je hebt (merk en type) en hoe je het aangesloten hebt.

Zover ik kan ontdekken op internet heeft je mengpaneel GEEN versterker.

En schrijf het op in het Nederlands zoals je leert op school, niet typen zoals je praat, want ik moet je posts 4 keer lezen voordat ik ze een beetje snap!

Dus:
            speakers: merk/type, aangesloten met
            versterker: merk/type, aangesloten met
            mixer: merk/type

een foto zou helemaal duidelijk zijn.

Groeten John
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen

Hij gaat er al uit zo te zien...
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• kenzohendriks
                • Jan 2009
                • 126

Nee, hij gaat er alleen uit als het mengpaneel niet goed is.

Ik heb de volgende boxen:
                Toppen: 2x JB Systems Pro Live 12 (200 watt rms per stuk)
                Bassen: 2x Omnitronic BX-1850 (600 watt rms per stuk)
                Versterker weet ik het merk en type niet van (staat niets meer op)
                Mengpaneel -> Samick SM-820

Ze hebben me verteld toen ik de versterker (tweedehands) kocht dat hij 4 x 800 watt was. (ik wist toen nog niet veel ervanaf en weet dus niet of hij 4 x 800 watt rms of piek is.

Als ik alleen de bassen aansluit krijg ik al op vrij laag volume enorme vervorming.
                Ik heb de zaak opgebeld en die zeiden dat het mengpaneel te weinig vermogen had voor zoveel watt rms????
                Dit snap ik niet.
                Ik weet niet of zij de versterker bedoelen of de versterker in het mengpaneel (wist helemaal niet dat daar een versterker in zat).

Ik weet dus niet waar het aan ligt dat ik geen harde bassen heb...

(Dat is mijn verhaal ;P)

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Omdat je sprak over een mengtafel met te weinig vermogen dachten wij dat het om een mengtafel ging met ingebouwde versterker. Niet dus.
                  Dat betekend dus dat het niet aan je mengtafel ligt, tenzij je die 'in het rood' laat uitsturen.
                  Mogelijk doe je dat om zo hard mogelijk te gaan, maar het probleem ligt bij je versterker die te zwak is.

Je hebt nu één versterker, laten we aannemen dat die 4x 800W piekvermogen levert bij 4 ohm. Dat is ongeveer 4x 400W piek bij 8 ohm, dus iets van 4x 200W RMS bij 8ohm (ongeveer geschat, is alleen aan de specificaties te zien, maar daar heb je merk/type voor nodig).
                  Dat komt er simpelweg op neer dat je versterker gewoon te weinig vermogen voor je speakers levert (ervan uitgaand dat die op 8 ohm werken). Als je de versterkerkantjes kan bruggen (2 'kanalen' samen laten werken op één uitgang) kun je deze versterker wel voor je toppen gebruiken, maar dan moet je dus wel kunnen bruggen.
                  Daarnaast kun je dan nog een versterker voor je subs kopen (bijvoorbeeld de eerder genoemde DAP P-2000).

Om dat goed te laten werken (lage tonen naar je subs, hoge tonen naar je toppen) moet je daar nog een crossover tussen hangen. De Behringer CX2310 is goedkoop (zeker 2de hands) en voldoet prima.

Mocht je in de buurt wonen dan wil ik ook wel eens langskomen om het uit te leggen en met je uit te zoeken. Door middel van pure tekst is het soms moeilijker om te begrijpen.

Comment

• kenzohendriks
                    • Jan 2009
                    • 126

Ik woon in limburg

Maar ik denk dat ik zowieso dan een nieuwe versterker koop. (die DAP Palladium 2000 )

Ik weet niet precies wat een crossover inhoud, maar daar kan ik wel wat informatie over krijgen denk ik.

Vriendelijk bedankt allemaal!

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Originally posted by kenzohendriks
                      Ik woon in limburg

Maar ik denk dat ik zowieso dan een nieuwe versterker koop. (die DAP Palladium 2000 )
                      Als je nu eerst eens uitzoekt hoe het WEL werkt, voordat je zomaar een nieuwe/andere versterker koopt!!

Probeer van een vriendje of zo eens een verterker te lenen, werkt het dan wel goed, dan ligt het aan de versterker...

Probeer uit te vinden wat er schort!

groeten John
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by kenzohendriks
                        Ik woon in limburg
                        Nah, is me net iets te ver vanuit omgeving Utrecht...

Comment

Working...