Ervaring met de PCDJ DAC3 + RED VRM

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jacqlevi
    • Dec 2008
    • 2

    #1

    Ervaring met de PCDJ DAC3 + RED VRM

    Hallo professionals,

    Ik ben sinds maandag trotse eigenaar van de DAC3 controller inclusief PCDJ RED VRM. Het systeem werkt goed en ben er erg blij mee.

    Echter ben ik nog niet achter een paar functies gekomen van de DAC3 + PCDJ RED:
    - Zo kan ik niet tijdens het zoeken naar een cue punt "snel vooruit" spoelen met de "jog wheel"
    - Zo kan ik niet snel door de muziek bibliotheek heen met de "jog wheel"
    - Ik vraag me af hoe je het begin en eind kan aanpassen van je opgenomen reloop.

    Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn die enige tijd werken met dit systeem en tip & trucks hebben voor mij.

    alvast bedankt.

    Groet,

    Jack
  • dj kevin kd
    • Jul 2004
    • 74

    #2
    hey

    ik ben al 2 tal jaar pcdj dj.
    begonnen met pcdj red vrm en een dac 2 door veel problemen betreft de kwaliteit van de dac 2.
    ben ik naar de dac 3 overgeschakeld.
    Die wel gemaakt is volgens mij door ander materiaal dan de dac 2
    Is iets steviger en soeppeller dan de dac 2.

    Maar de bedienings functie's van op een dac 3 naar de vrm software toe zijn niet optimaal zoals beschreven in de handleiding en zijn ook niet echt handig.
    zo moet je uw 2 handen gebruiken om van een folder naar een sub folder te kunnen gaan.

    ook scrollen in uw folder sectie gaat enkel door 2 knoppen te moeten indruk. denk shift met nog iets.
    en dat vind ik niet handig.

    screachen in een muziek nummer gaat met die 2 track knopjes.
    en is dus niet handig.
    positief aan deze controller zijn de cue points die je snel kan bereiken van op de dac 3.

    verder vind ik die bp knop ook wel tof voor accapella's.

    grootste probleem is dat de dac 3 gevoed word via usb.
    en dus bij het passeren met de schuiver van de pitch langs de nul hoorje in uw muziek een klein tikje.
    wat dus vervelend kan zijn.
    ook als uw pc even raar doet valt de dac 3 plots zonder stroom.

    ook minder tof is als je vb gaat matchen " wat dus wel even gebeurt " en uw pitch percentage ingesteld staat op maximum 8 % en je een match krijgt van vb 10 % wordt de pitch instelling veranderd naar maximum 12 % als je dan terug naar de vorige instelling wilt moet je dit doen via de configuratie van de vrm software.
    terwijl je dit bij de dac 2 kunt doen van op de controller shift + match knop en kun je van 4% naar 8 % naar 12% naar 24 % 52 % gaan.

    dus die dac 3 is persoonlijk niet zo goed kwa bediening.
    ik ben dus terug overgeschakeld naar de dac 2.
    Die ik al 3 maal laten vervangen heb door nieuwe switchen.

    goeie software alles er op en eraan. veel cue's als je echt kort op de bal wilt spelen.
    niet teveel show overzichtelijke en toffe skins die duidelijk alles weer geven.

    Maar na 2 tal jaar begin ik beetje uitgekeken tegeraken op pcdj en ben ik in blijde verwachting van een serato live.


    grtz
    Last edited by dj kevin kd; 04-12-08, 20:08.

    Comment

    • jacqlevi
      • Dec 2008
      • 2

      #3
      Bedankt

      Ha Kevin,

      Bedankt voor je reactie.

      Weet je toevallig of er een " function list" beschikbaar is voor de DAC3 ism RED VRM? Ik weet niet wat ik kan combineren met de shift toets.

      Daarnaast vraag ik me af wat voor functie de FX heeft op de controller...het lijkt erop dat de functies van de DAC3 niet ondersteund worden door RED VRM...

      groet

      jack

      Comment

      • dj kevin kd
        • Jul 2004
        • 74

        #4
        hey

        klopt de effecten steunt de vrm versie niet daar voor moet je ne pcdj fx hebben.


        voor de toetsten combinatie's van de dac 3 staan in handleiding achter aan allemaal.
        of te vinden ergens op internet zeker.

        grtz

        Comment

        Working...