dcx2496 output te hoog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djbbe
    • Jun 2005
    • 54

dcx2496 output te hoog

Voor de meeste waarschijnlijk een domme vraag .
    Maar ik heb mijn dcx2496 aan palladium 1200 hangen .
    en als ik mijn versterker vol opendraai (wat normaal toch moet)
    en mijn processor instel , gaat bij het branden van het 2de lampje op de output mijn versterkers al in de clip .

Dit zou betekenen dat ik onder de -30db zou moeten limiten om mijn versterkers uit de clip te halen .

Dit zorgt er natuurlijk voor dat ik mijn processor gebied niet voor de volle 100% kan benutten .

en dat ik natuurlijk niet alle lampjes mooi zie pinken.

ligt dit aan mij ? is er een instelling verkeerd ?
    of is de output van de dcx2496 nu eenmaal zo hoog ?
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Je kan de output gain van de DCX2496 apart aanpassen t.o.v. de input gain. Dan gebruik je dus wel hele processorbereik, maar gaat er daarna pas 30dB af...

Ik heb alleen het idee dat hier iets anders aan de hand is. Zit er achterop de Palladium toevallig een knop waarop je kunt switchen tussen +4dBu en -10dBV? Goed kans dat die namelijk verkeerd staat.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djbbe
      • Jun 2005
      • 54

er staat geen switch op de palladium om de input waarde te regelen .
      En mijn input komt goed door op de dcx (staat op 0db) , het is de output die bijna niet stijgt ( komt omdat deze op -10 db staat) , en dan nog meot ik afgrenzen op -30db omdat onze versterkers anders gaan clippen

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Je kan overwegen om er een DI-boxje tussen te hangen (met -20dB of -40dB) maar ik denk dat je er netto niet zo veel mee opschiet. Ik zou er pas wat aan doen als je merkt dat die -30dB echt te weinig is en je last gaat krijgen van ruis.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Originally posted by djbbe
          er staat geen switch op de palladium om de input waarde te regelen .
          En mijn input komt goed door op de dcx (staat op 0db) , het is de output die bijna niet stijgt ( komt omdat deze op -10 db staat) , en dan nog meot ik afgrenzen op -30db omdat onze versterkers anders gaan clippen
          Beste Djbbe,

Ik mag hopen dat je met 0 dB input op je DCX niet bedoeld dat de input ledbar dan continu op 0 dB brand.
          0 dBu input zal op de dcx gelijk zijn als ongeveer -12dB op de ledbar.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...