gebruikerservaring jb Vibe serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amigo
    • May 2004
    • 64

gebruikerservaring jb Vibe serie

Hallo, wij zijn van plan om een nieuw geluidssetje aanteschaffen.

Wij doen feestjes van zo'n 200 a 300 mensen, en dit zijn meestal trouwfeesten, jubilees, en soms ook een fuif.

onze voorkeur gaat uit naar 2 stuks 12inch vibe en
    daaronder 2 stuks vibe subs met een c3 1800 (3 kanaals versterker met x-over)
    Wat me hier zeker ook intreseert is hoe de versterker zich gedraagd,
    de subwoofers draaien hier namelijk op 4 ohm

maar hebben ook de optie van 2 stuks vibe30 (2x 15inch woofer) met een d2 1500 versterker

beglec.com Link naar de vibe luidsprekers

beglec.com Link naar de versterkers

is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande configuratie.
    volgens de zoekfunctie (ja ja, die heb ik gebruikt) zijn dit luidsprekers met een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Mvg Luc
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

De Vibe 12 met een Vibe 18s is zondermeer de best klinkende combinatie wat betreft HiFi gevoel: breed stereobeeld, duidelijke instrumentenplaatsing, goede en duidelijke stemweergave. Dat is dus voor de disco die ook nog geluidskwaliteit wil brengen of zelfs voor een kleine P.A.
    De Vibe30 is meer een beuker dus goed voor algemeen dreungebruik. Gaat hier meestal buiten als carnavalset e.d.: moet luid gaan en beuken, geluidskwaliteit iets minder belangrijk.
    Geen ervaring met de C3 1800 helaas. Wel met de D2 1500 en die is goed.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• amigo
      • May 2004
      • 64

Bedankt voor je reactie,

Ik wacht nog even een paar reacties af om te beslissen...

Mv Luc

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

De Vibe-serie van JB-systems is zeker een leuke speakerserie. De sub/sat set zal dan zeker de betere keuze zijn dan de Vibe30's. De sub/sat klinkt in ieder geval beter, en volgens mij gaat het ook harder. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Om nog even een tip te geven wat ook zeker in de overweging genomen mag worden; 4-acoustic. Je hoort/leest er misschien niet veel over maar mijn ervaringen zijn er goed mee. Prijs/kwaliteit is erg goed. Afwerking en dat soort gein kan natuurlijk beter, maar zal zeker niet onderdoen voor JB-systems. Op hun site 4-Acoustic Online Shop kun je het een-en-ander uitzoeken. Succes en als je nog wat info wil over specifieke producten dan kan ik je misschien helpen. (maar ik heb slechts een paar luidsprekers gehoord)

Mvg,

Teun

Toevoeging: de FCS-serie is wat mij betreft op alle punten beter als de Vibe-serie... BCS-serie is goed vergelijkbaar.
        Last edited by 4AC; 18-11-08, 14:33. Reason: Toevoeging
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• amigo
          • May 2004
          • 64

Dank je, maar blijf toch bij de vibe serie, M'n Dealer kan "4-acoustic" niet leveren op korte termijn.

zit wel een beetje verveeld met het feit dat ik ze niet kan beluisteren bij hem. en om nu bij een andere winkel te gaan luisteren vind ik een beetje niet kunnen.

daarom deze oproep naar eventuele gebruikers op dit forum.

Mvg Luc

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

@4AC: waar kan ik specificaties vinden van de fcs serie?
            Zie ze niet op de shop site...
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• EST drive in show zwolle
              • Nov 2008
              • 78

het setje die je bekent maakt is zeker geen katte pis. maar nu je zegt dat je wilt draaien voor 2A300 personen. dat is erg knap met 2x12 ince tops en 2x18 ince bass. dan hoef ik mijn geen zorgen te maken om volgende week te draaien voor ongeveer 350 man hahaha...

maar nog maals ik heb het setje horen spelen op een ph2200 electrovoice
              en moet zeggen dat het niet verkeerd is. en dat je er zeker een goede set aan hebt. maar goed je moet uiteindelijk zelf beslissen.

groeten kor
              e-s-t-drive-in-show-zwolle
              Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• amigo
                • May 2004
                • 64

setje correct aangesloten ?

Bedankt voor jullie reacties...
                Het is de set vibe12 met de sub vibe18S met een versterker jb d1500 voor de sub's en een EV Q44 voor de toppen geworden.

deze heb ik reeds in m'n bezit en getest in een kleine ruimte, nu zaterdag wordt deze voor de eerste keer "echt" gebruikt.

deze zijn nu zo aangesloten:

Mixer out naar equalizer naar jb d1500 naar EV Q44

De Jb D1500 heeft een High pass filter en een instelbaar cross over punt tussen 90 en 250 Hz
                dit punt staat ingesteld op 130 Hz voor de sub's.
                ze spelen gewoon op 8 ohm,
                bridge op 4 ohm staan niet vermeld in de handleiding, dus ook niet toepasbaar lijkt me...

De EV Q44 speelt fullrange voor de tops.

wat me opvalt is dat ik de tops minder luid moet zetten om de Sub's bij te houden... de gain meters staan zowat in de helft.
                maar dit kan mischien ook te maken hebben met de kleine testruimte.

eerste indruk: setje gaat luid zonder agresief te zijn, laag is geen broekspijp gedreun, maar dat was ook niet de verwachting.
                net dus wat "laserguy" ook vertelde

maar m'n belangerijkste vraag, heb ik dit zo correct aangesloten ?

Mvg Luc

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Ik hoop dat je filters op de D2-1500 wel degelijk op LPF zijn ingesteld? Op deze versterker hangen je subs dus moet je hier zeker de LOW PASS FILTER inschakelen. Dan is dit voor de rest goed aangesloten ja.

Voor de rest hebben topkasten het makkelijker om lawaai te produceren: ten eerste is het rendement meestal iets hoger en ten tweede is ons gehoor véél gevoeliger voor de frequenties in de middentonen.

Alvast veel geniet ervan komende zaterdag.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by SPS
                    @4AC: waar kan ik specificaties vinden van de fcs serie?
                    Zie ze niet op de shop site...
                    Sorry voor de wat late reactie.
                    Ze zijn inderdaad niet te zien op de site. Ik krijg het gevoel dat 4-acoustic maar wat aanrommelt met de site van hun. Er word wel vaak het één-en-ander vernieuwd, maar een belangrijk specs-lijstje is vaak niet te vinden, die er bij de vorige site wel op stond... raar!

Mijn mening hierover is, is dat het merk niet echt aandacht besteed aan haar site. Ik krijg het gevoel dat de omzet meer gehaald word uit thuismarkt Duitsland, waar het meer (en betere) bekendheid heeft. (of ik dit wel of niet slim vind is een andere discussie, en zal het dan ook voor me houden)

En nu een antwoord op je vraag.
                    Op ebay duitsland hebben ze hun eigen 'shop-gedeelte', namelijk:
                    Meine eBay Welt - 4-acoustic . Als je daar een kijkje neemt kom je bijvoorbeeld dit tegen: http://cgi.ebay.de/FCS-112T-Set-2-Stck-P-A-Box-350-Watt-RMS-8-Ohm-NEU_W0QQitemZ310107641134QQcmdZViewItemQQptZPA_Sys teme_Beschallung?hash=item310107641134&_trksid=p39 11.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A 1|240%3A1318
                    Voila, alle specs. Gelijkertijd zie je ook het design van de vorige website...

Dusss, 4-Acoustic die heeft nogal moeite om haar site up-to-date te houden. Maar met een beetje aanrommelen van mij ben ik hierachter gekomen. (stiekem heb ik namelijk wel een bewondering voor het merk...)
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Oeps, kwam deze tegen:

Niet al te recent, maar staat veel in.
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• amigo
                        • May 2004
                        • 64

Het is inderdaad de LOW PASS FILTER die aanstaat.
                        sorry voor deze verwarring.

er komt namelijk alleen "bass gerommel" uit de sub's

Mvg Luc

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Wat is de reden dat je de C31800 niet hebt genomen ?

Ikzelf gebruik ze ook tot volle tevredenheid.

Veel laag en goede verhouding tussen top en sub.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• amigo
                            • May 2004
                            • 64

Hallo,

omdat we zelf nog een EV Q44 over hadden die we nu dus voor de toppen
                            gebruiken.

en de C2 D1500 voor de sub's.

we dachten dit zo te doen, dat waneer er één versterker zou uitvallen,
                            we toch kunnen blijven doorspelen. dat is eigelijk de enige reden.

Nu na 2 keer draaien met deze combinatie staat de EV toch wel 90% "open"

maar wat me opviel bij de 2de keer (andere zaal trouwens) dat er veel meer "constante bass" was die hinderlijk was voor een bepaald deel van de zaal, zeker voor ons die achter de luidsprekers stonden. ook de kok en zaalpersoneel vonden dat (die achter ons in de keuken stonden).

de bass knop naar beneden draaien was de enigste oplossing.
                            woensdag is onze volgende "draaidag" en dan gaan we de EQ ertussen uithalen en zo eens goed testen...
                            alles staat in "fase" dus kan dat het probleem niet zijn.

Mvg Luc

Comment

• amigo
                              • May 2004
                              • 64

Rolandino, op welke waarde staat jou crossover punt ?

bij het zoeken naar oorzaken van bovenstaand probleem
                              bedenk ik nu dat ik het punt heb veranderd van 130 Hz naar 110 Hz

Mvg Luc

Comment

Working...