Signaal splitsen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bullet-77
    • Sep 2006
    • 17

Signaal splitsen

kheb ff een klein vraagje, vriend van mij is dj en heeft 2x turbosound top en 2 sub kastjes, hoe zou hy best zijn signaal splitsen?
    grtz ruben
    It ain't a job.... It's a way of life
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Onduidelijke vraag krijgt een onduidelijk antwoord.
    wat denk je van een signaalsplitser

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Onderwerp even verhuisd naar drive-in show forum, dj en live....brrrr
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Flauw antwoord:

Stereo aansluiten!

Iets nuttiger antwoord:

Ik neem aan dat je bedoelt hoe je het signaal verdeelt tussen de subs en de topkasten. Je kunt de speakers gewoon parallel zetten, dat werkt maar is niet optimaal. Het liefst wil je de subs en toppen apart aansturen, hier heb je een crossover of processor voor nodig. Zie ook:

http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...proccesor.html
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by Stoney3K
          Ik neem aan dat je bedoelt hoe je het signaal verdeelt tussen de subs en de topkasten. Je kunt de speakers gewoon parallel zetten, dat werkt maar is niet optimaal.
          Lekker advies, je weet niet eens of er een filter in de subs zit....!!!!!!!!!
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by JeroenVDV
            Lekker advies, je weet niet eens of er een filter in de subs zit....!!!!!!!!!
            Daarom zei ik dat het waarschijnlijk niet optimaal zal werken. Van hoog op je ingangssignaal gaat een sub niet gelijk kapot, het wordt allemaal hooguit een tikkeltje warmer maar ik denk niet dat dat met 15" of 18" drivers zo'n gigantisch verschil zal maken. Dat het niet perfect zal klinken, geef ik toe, maar het is de meest quick-and-dirty oplossing. Een crossover is hier natuurlijk de beste keus.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Daarom zei ik dat het waarschijnlijk niet optimaal zal werken. Van hoog op je ingangssignaal gaat een sub niet gelijk kapot, het wordt allemaal hooguit een tikkeltje warmer maar ik denk niet dat dat met 15" of 18" drivers zo'n gigantisch verschil zal maken. Dat het niet perfect zal klinken, geef ik toe, maar het is de meest quick-and-dirty oplossing. Een crossover is hier natuurlijk de beste keus.
              Jaja, een cross-over! En natuurlijk gelijk een extra eindversterker erbij nietwaar?
              Ik ken iig geen processors waar je direct je speakers op kunt aansluiten...
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by SPS
                Jaja, een cross-over! En natuurlijk gelijk een extra eindversterker erbij nietwaar?
                Ik ken iig geen processors waar je direct je speakers op kunt aansluiten...
                Passieve crossovers bestaan ook ... kan zo eenvoudig zijn als een weerstandje en een condensatortje.

Maar als de topicstarter nu gewoon voor een actieve crossover / processor en een aparte eindtrap voor de subs gaat, zit ie in ieder geval goed.

Comment

• koentjes
                  • Dec 2007
                  • 333

sorry dat ik het zeg, maar dit is echt het slechtste advies wat ik gehoord heb dezer dagen

maar ik ben niet zo thuis in turbosound, hebben die ook actieve kasten? want dan zou het daar misschien ook over kunnen gaan... dus eigenlijk missen we nog wat info van de TS. (ook de toepassing van het geheel, een processor hoeft niet altijd de beste oplossing te zijn nl...)

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

kan zo eenvoudig zijn als een weerstandje en een condensatortje.
                    Ik bouw mijn filters meestal toch echt anders op.........

Maar even serieus.
                    Zomaar subs door lussen naar toppen is natuurlijk een dom advies.
                    En ja, een 15" of 18' driver kan zo door hobbelen tot 1khz.
                    Daar wordt je geluid niet warmer van. Daarmee help je je complete set op zeep!

Als je niet weet waar je het over hebt. Meld het dan niet.

Een dergelijke set moet je serieus uit aansturen. Netjes actief met een processor.

Comment

Working...