Flightcase vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Flightcase vraag

(Eigenlijk hoort dit IMO in een 'kleine vragen-topic', maargoed, het forum is nou eenmaal zo ingedeeld)

Ik ben hier eindelijk zover dat een groot deel van de apparatuur ingebouwd gaat worden in flightcases. Waar veel materiaal nog in softbags en Curver-kratten zit, wil ik het voor het grootste deel binnen 2-3 maanden in flightcases hebben, puur omdat het representatiever is en het materiaal dan beter beschermd zit.

Nu bestaat mijn DJ-set uit 2 Gemini CDJ-20's (9,5" breed) en een Behringer VMX-300 (~10" breed). Een flightcase zoeken voor die afmetingen valt nog niet mee: Prodjuser maakt hier goeie cases voor zoals de CDJ-10, maar die is voorzien van rackprofiel op de plek waar de mixer zit. Iets waar mijn tabletop mixer niet in gaat passen, en om nou een hagelnieuwe case te gaan modificeren vind ik ook weer zoiets.

Een alternatief is misschien de American DJ CDI-SYS flightcase (voor 2 CDI-300 MP3 of CDI-500 MP3 + Mixer) - J&H Licht en Geluid, die is goedkoper en heeft wél schuim bij de mixer-uitsparing, maar mogelijk is de kwaliteit van de case wat minder.

Optie drie is natuurlijk custom bouwen, maar daar heb ik al helemaal geen ervaring mee. Misschien iemand die me hiermee opweg kan helpen (leveranciers, bouwers, hoe gaat dat in zijn werk, enz.?)
    First make it work, then make it look pretty!
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Het eruithalen van rackprofiel is een kwestie van enkele schroefjes loshalen. In het ergenste geval zou je een paar popnagels moeten uitboren. Niks ergs aan hoor

Optie 3 gebruik ik (te) vaak. Krijg je toch wat je het liefste wilt.
    Wil je niet zelf bouwen, kan je dit laten doen. Sky-Lite in Drachten (Technocase) heeft een uitgebreid assortiment en maakt gebruik van CNC freesbanken >> erg goed resultaat <> erg lege portomonee
    Misschien een handige oom / neef / vader / buurman etc die handig is met hout?
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

als je 3 dagen in de week met je spullen op pad ben zou ik voor een goeie zelfbouw gaan of idd wat laten bouwen.

gebruik je het 1x in de maand op klus en ga je er een beetje voorzichtig mee om als hobbyist dan is een dap/projuser of soortegelijk ook prima geschikt...voor dat geld kan je het zelf ook niet bouwen.

of een 2e hands case zoeken en die wat aanpassen met schuim.

zo heb ik toevallig afgelopen weekend me mixertje netjes opgeborgen in een 2e hands case...2 uurtjes werk en de case zelf had ik voor 30 euri

als je handig ben kan je er ook voor kiezen om zelf te bouwen maar dan kwa tijd & materiaal ben je nog duurder uit dan een kan et klare tegenwoordig. begin er ook niet aan als je geen knap gereedschap heb.

groeten jens

Comment

Working...