Goede en betaalbare speaker gezocht!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

Goede en betaalbare speaker gezocht!

Beste allemaal!
    Ik ben opzoek naar een betaalbare maar ook goede
    fullrange speaker voor drive-in. Heeft iemand van jullie
    ervaring of enige aanraders voor mij?
    wattage ong. 400 w rms,
    12" of 15"
    max €550,- per stuk

Grtz
    Jeroen van Geffen
    Jeroen van Geffen
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Dan roep ik, deels uit eigen ervaring, gelijk Wharfedale: De EVP-X15 serie is een goeie 15" fullrange die niet duur is. Vermogen is 300W RMS continu vermogen, 1200W piek (in 8 ohm), maar voor 189 euro per stuk kun je er zelfs nog over denken om binnen je budget nog subs erbij te halen. De EVP-X18B is de bijpasende 18" subwoofer (600W/8ohm). Let wel op het gewicht: Een standaard speakerstatiefje kan de kasten van 28kg per stuk niet zomaar veilig dragen, een duurder statief kan dit wel.

Adviesprijs voor de EVP-X15 is 189 euro zo uit mijn blote hoofd, de X18B gaat voor 329 euro van de plank. Wil je een actieve sub (EVP-X18PB), dan ben je 599 euro kwijt.

De JBL JRX serie is overigens ook nog een goeie optie om naar te kijken/luisteren. Met jouw budget zou ik al gauw van de goedkopere merken zoals Behringer en DAP vandaan blijven. Andere opties zouden bijvoorbeeld Dynacord of HK Audio kunnen zijn.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj luuk cobus
      • Mar 2007
      • 50

De Wharfedale EVP X18B is 600 Watt @ 4 ohm niet 8 ohm.

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by dj luuk cobus
        De Wharfedale EVP X18B is 600 Watt @ 4 ohm niet 8 ohm.
        Klopt, foutje van mij. Sorry.

De sub heeft overigens ook een doorlus-uitgang met high-pass filter, dus bi-amping is niet per sé nodig.

Het EVP-X gamma is trouwens de afgelopen tijd uitgebreid (oa met 12" fullrange toppen en monitorspeakers).
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• crazysound
          • Oct 2007
          • 15

jbl set te koop

Hoi heb nog een jbl set jrx 115 top en 118 subs te koop staan .
          Met 2 inter-m 1000 versterkers en een crosover aan 1500€
          Met alle xlr en speakon bekabeling erbij

Deze is te beluisteren te limburg belgie

mvg

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Om je set te verkopen hebben ze hier een mooie afdeling: w w w . s n u f f e l s i t e . n l

Denk dat Modje zo met z´n enorme bezem hier langs komt...

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

check ook eens de VIBE15 van JB Systems.

Leuke kast voor het geld. Kost iets van 230,00 in BTW

iets duurder dan de Wharfdale maar denk wel degelijker.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• tarpan
                • Dec 2008
                • 266

mijn ervaringen met klankkasten van jb zijn meestal nogal negatief uitgevallen...
                als je bij de brom zit...

Comment

• Magician
                  • Jan 2009
                  • 5

Ik heb afgelopen jaar Electrovoice gekocht, valt ook in die prijsklasse, woon ook in Limburg en je mag altijd eens komen luisteren/kijken.

2x Electrovoice Gladiator Subs
                  2x Electrovoice Force 2x15" full range kasten erop.

(kan ook zonder die subs, is net wat je zoekt)

Comment

• feestmuziek
                    • Nov 2006
                    • 48

Originally posted by Stoney3K
                    Met jouw budget zou ik al gauw van de goedkopere merken zoals Behringer en DAP vandaan blijven.
                    Nou vraag ik me toch nog altijd af waarom mensen zo zijn tegen een behringer setje. Wijzelf werken al jaren op veelal bruiloften met een setje bestaande uit 2 B1520 en 2x b1800x aangestuurd door een dynacord s1200 en het gaat gewoon hard en zuiver. Ik heb in al die jaren nog nooit te horen gekregen dat het geluid niet goed was of is.

feestmuziek

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

mijn ervaringen met klankkasten van jb zijn meestal nogal negatief uitgevallen...
                      Probeer dan toch de Vibe serie maar eens. Ideale combinatie: Vibe 12 met Vibe 18s (sub)
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

4-Acoustic misschien iets?
                        Sub/top setje bestaand uit 2x FCS 118B en 2x FCS 115T is niet zo duur (rond de 500,- voor 2 topjes, ook rond de 500 voor 2 subjes).
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

als ik moet kiezen tussen 4a en JB dan zou ik voor JB gaan :

Zeker is de VIBE serie in een woord WOW voor dat geld deze kwal;iteit.

en is niet stuk te krijgen ( er hangen er hier in Breda 8 stuks in een discotheek waar ze jump - hardstyle en hardcore draaien ) zeker al een jaar of 3 zonder stuk te gaan werkend op de C2800 versterkers van JB en een simpeler XO23 vanb JB zonder EQ en dat werkt waanzinnig.

Subs zijn 6X 15"glijbanen en geloof me dat gaat tekeer zeker als er eens Elctro over wordt gespeeld dan weet je niet wat je hoort !

VEEEEELLLLLL betere service 4a doet net alsof hun spullen nooit kapot kunnen gaan.

Kans op dat het goed aankomt en werkelijk 100% in orde is gemiddeld ( of dat ze het goede versturen )

etour sturen is altijd voor eigen rekening ( terug naar duitsland is voor jou een stuk duurder als voor hun naar jou )

Diegene die ze hier verkopen leveren ook vanuit duitsland !
                          Last edited by Rolandino; 25-01-09, 14:44.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• EST drive in show zwolle
                            • Nov 2008
                            • 78

wat dacht je van de JRX100 JBL 1x15inch top.
                            set prijs rond de 750 euro uit mijn hoofd dat is 2 jaar geleden.

heb ze zelf ook. kan niet uit woorden uitdrukken wat ze doen.
                            maar ze zijn vantasties. elke klus die we doen is het weer kippevel van wat ze doen. het is en blijft super
                            e-s-t-drive-in-show-zwolle
                            Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• DMiXed
                              • Jan 2008
                              • 370

Hallo allemaal,

ben deze topic al eent tijdje vergeten -_-'
                              maar heb dus al gekocht, toch bedankt voor alle reacties.
                              Het zijn twee mackie srm 350's geworden, omdat mijn budget toch
                              nog is gekrompen,wegens andere zaakjes die nog nodig waren... Voor mijn doeleinden is dit genoeg, en heb er zo een SWA sub bijgehaald, mocht dat nodig zijn, en eventueel nog een grotere mackie set (15"-12"-1" of de 18"-15"-2")

Grtz Jeroen van Geffen
                              Last edited by DMiXed; 26-01-09, 19:18.
                              Jeroen van Geffen

Comment

Working...