Sub bij JBL TR-225

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rensie
    • Jul 2008
    • 4

Sub bij JBL TR-225

goeiemiddag mensen!

ik heb 2 JBL Tr 225 en nu mis ik het sub-laag een beetje... ik wil daarvoor een sub hebben die niet al teveel kost maar het wel met deze speakers bij kan houden... hebben jullie toevallig suggesties? mn prijs light rond de €300 mag ook 2e hands of zelfbouw zijn zolang (zelfbouw) maar wel goed klinkt zelf had ik al wat ontwerpen; punisher, glijbaan, w-bin maar ben er nog niet echt uit welke het moet worden...

groetjes rens
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

Hoi, alle ontwerpen die jij opnoemd komen niet dieper dan de tr225 hoogstens als 4 van de zelfde kasten per kant zet, maargoed dan houd je tr225 het al lang niet meer bij, ik denk niet dat je een echte "sub" voor 300euro gaat redden.

(let op want sub is anders dan bas, bas zit veel hoger in hz dan sub, een goede voelbare sub kost je veel kasten en veel vermogen terwijl je bas met bijfoorveeld een korte hoorn wel veel eerder en met minder kasten gaat voelen en dit dus over het algemeen een goedkopere oplossing is). Dit is mijn ervaring ook wat het echte verschil in de top systemen en de middenklasse systemen , als je kijkt naar de top systemen heb je vaak 4 weg met losse dubbel 18" subs daarna dubbel 15" of dubbel 12 dan een 10" en daarna een 2" hoog driver, terwijl middenklasse systemen vaak dubbel 18 dubbel 12" en dan een hoog driver hebben, vaak zitten de 18" dan veel hoger in hz te spelen dan bij de top systemen en dit hoor je in een aggresiefer meer pompende bas(lijkt vaak kwa gevoel harder maar of het echt mooi is?Een systeem 4 weg systeem met een sub ipv een bas klinkt over het algemeen dan ook veel rustiger, maargoed dit moet je natuurlijk ook mooi vinden)

groeten en succes arjan

Comment

• rensie
      • Jul 2008
      • 4

nog een kleine toevoeging op mijn eerste post:
      het plan was om de tr225 fullrange te laten spelen en de sub als toevoeging te gebruiken op de tr225. Het is dus niet dat de sub al het laag weer moet gaan geven.

Comment

Working...