jb usb converter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oldskool warrior
    • Jul 2008
    • 10

jb usb converter

heb een klein probleempje ,

volgende opstelling :
    sl1200 draaitafel naar rodec mixer ( om het volume netjes te regelen )
    output mixer naar jb systems usb converter ( line in )
    converter op een macbook
    ik gebruik audacity software .

doel :
    opnemen van een platen collectie

probleem :
    ik neem plaat na plaat op en save deze op men hard disk
    dat gaat allemaal goed tot plots een digitale vervorming ontstaat .
    het klinkt alsof de heleboel onwaarschijnlijk overstuurd wordt .
    het volume van deze vervorming varieert echter .
    hij kan dus heel erg vervormen op een laag niveau , of een beetje vervormen op een hoog niveau .
    Soms kan ik een uur zonder probleem werken , soms is ie na een minuut al omzeep .

ik heb alle stukken in de opstelling reeds vervangen behalve de converter .
    Deze laatste is terug naar beglec gegaan ter controle .
    Daar hebben ze niets abnormaals gevonden .

een collega heeft net hetzelfde probleem .
    Wij werken beiden met intel macs

heeft er nog iemand dit probleem , of ervan gehoord ?
    een oplossing zou nog beter zijn .

Nu ben ik mij ervan bewust dat een ander converter ( lees ander merk ) miss de oplossing is voor mijn probleem , meer daarom nog niet voor het probleem

grtz
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Tja, omslachtig, voor een paar tientjes heb je tegenwoordig een draaitafel met USB uit.

Ik heb tot op heden erg positieve ervaringen met die simpele usb line in doosjes, van behringer en van JB systems, ze lijken zoveel op elkaar dat het wel zusjes moeten zijn!

Audacity is wel het meest simpele progje, waar jouw oversturing vandaan komt durf ik niet te zeggen, maar als ik ga kijken naar wat bij de door mij gebouwde wet-up's de voornaamste oorzaak is: bekabeling.

Comment

• daanjo
      • Jul 2003
      • 23

Heb dit vroeger ook gehad ,als ik via mixer opnam . Waarom sluit je uw draaitafel niet rechstreeks aan die usb convertor ?
      Ik doe dit nu zo ,en heb geen problemen meer .

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

@daanjo, die usb converter heeft een line in, een sl1210 heeft een phono uitgang. Dat is denk ik waarom de TS via zn mengpaneel gaat...

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Die USB converter is OMSCHAKELBAAR LINE/PHONO!
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

kewl, heb ik net weer wat geleerd, ik kende ze alleen maar op line niveau!
            Dank voor de aanvulling.

Comment

• oldskool warrior
              • Jul 2008
              • 10

reply

idd , de mixer dient zuiver om het volume netjes in de hand te houden .
              als ik hem rechtstreeks zet ,op de phono stand dus , krijgt ie teveel signaal binnen en clipt ( lees kapt de pieken eraf )

en zoals ik al zei , heb reeds uitvoerig geëxperimenteerd .

het gekke is dat een collega van mij net hetzelfde probleem heeft .
              Maar bij hem is dit slechts opgedoken na dat hij is overgestapt op een macbook pro met intel processor .
              daarvoor had hij een G4 , en dat draaide prima !!

dus , het probleem ligt hem mijns inziens niet in het toestel , maar in de interactie tussen de converter en mijn macbook ( ook een intel )

nu rijkt mijn computer kennis niet zover om dit even snel op te lossen .

Vandaar dat ik even wou weten wie dit ook al heeft meegemaakt en/of iemand een al dan niet orthodoxe oplossing heeft

grtz

Comment

• Leks
                • Oct 2007
                • 330

waarom niet gewoon de master-out van je mixer naar de line in van je macbook?? ( een externe Jb geluidskaart klinkt vast niet veel beter dan een interne apple geluidskaart)

of nog schoner ( minder stappen, minder vervorming/verandering)
                gewoon van je sl1200 naar een Phono-line converter en dan naar de line in van je macbook.

drivers die ineens niet meer werken/moeilijk doen zodra je van Powerpc naar Intel gaat zijn geen uitzondering hoor.

ik verwacht dat je vervorming komt door:

* Schakelaar op de converter ( springt naar phono?) maar das wel heel toevallig bij 2 mensen

* Drivers van je converter op je IntelMac ( meest voor de hand liggend)

* Element van je draaitafel? ( ook erg toevallig voor 2 mensen tegelijk)

* Je Rodec mixer die kuren heeft ( maar dit is ook erg toevallig bij 2 mensen)

oftwel: probeer eens een andere pc of geludskaart

Leks
                Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• oldskool warrior
                  • Jul 2008
                  • 10

geluidskaart

klopt ,

de fouten die je opnoemde zijn allemaal nagetrokken en ok bevonden , behalve het hoofdstuk macbook .
                  daar heb ik geen kaas van gegeten .
                  ondertussen zijn er heel wat mensen mee bezig .
                  Heb vannacht geprobeerd met andere software pakketten op die jb converter . Geen suvcces .

Heb ook eens gekeken naar wat mijn systeem zoal doet tijdens zulk een probleem .
                  processor is 50% belast tijdens een opname
                  van men ram geheugen heb ik nog 400 meg vrij
                  dit verandert niet tijdens het probleem .
                  wel is er iets dat verschrikkelijk opwarmt waardoor men koeling gelijk naar het maximum trekt .

ps voor alle duidelijkheid , het gaat niet over de aanschaf van een fatsoenlijke converter , maar over het probleem tout court

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Je hebt met dezelfde opstelling met een PC geen kuren? Anders zou je nog kunnen denken dat je de verkeerde uitgang op je Rodec gepakt kan hebben, een MX180MK2 heeft bijvoorbeeld drie verschillende uitgangen met verschillende signaalniveaus.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• oldskool warrior
                      • Jul 2008
                      • 10

oplossing

ik ben nu ongeveer 19 jaar bezig met licht en geluid , dus die rodec hebben we ondertussen onder controle .
                      kunnen jullie uiteraard niet weten , soit .
                      heb dus net dezelfde opstelling gebruikt met een andere laptop , een toschiba .
                      Dit lukt wel en zonder problemen .

nu blijkt dat er een conflict bestaat tussen die converter en de laptop .

Nu weet ik niet of er nog mensen zijn die problemen hebben met bepaalde externe interfaces op de intel macs .
                      Lijkt me anders geen slecht idee hier een database van aan te leggen .
                      kwestie van of de bouwer van die dingen aan te sporen dit op te lossen ,of de mensen die een interface voor hun macbook willen kopen te behoeden voor weggesmeten geld .

Comment

• DJ_matthias
                        • Jun 2005
                        • 620

Originally posted by oldskool warrior
                        heb dus net dezelfde opstelling gebruikt met een andere laptop , een toschiba .
                        Dit lukt wel en zonder problemen .

nu blijkt dat er een conflict bestaat tussen die converter en de laptop .
                        volgens mij is dit puur een driver-kwestie... JB levert drivers mee voor zijn apparaatje aan de praat te krijgen op allerhande windhoos systemen maar er zijn er geen voor de apple-systemen.
                        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• oldskool warrior
                          • Jul 2008
                          • 10

drivers

hey matthias ,

zoals ik al zei , ik ben geen computer expert .
                          maar voor zover ik begrijp zitten die drivers in de verschillende software âketten die jb meeleverd of die je kan downloaden .
                          heb ik dus gedaan .
                          op de site van audacity staat software voor allerhande besturingssytemen
                          heb zowat elk pakket getest met de reeds vermelde resultaten .

Comment

Working...