vanaf het begin

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bart91
    • Jun 2008
    • 2

vanaf het begin

Hallo ik ben nieuw op dit forum dus zal me zelf even voor stellen ben bart uit amsterdam en op zoek naar wat advies van jullie ..

Sorry voor het lange bericht maar heb echt jullie ADVIES nodig bedankt

ik heb op dit momment een HQ power procd2000 en een HQ power vpa2200mbn versterker.
    Daar bij heb ik een simpel mengpaneel en 2 x 300watt HQ power boxen.

Weet zelf dat dit nog niet zo heel veel voor steld en wil daarom ook wat dingen gaan aanpassen ik heb deze spullen een paar jaar geleden gehad maar wil nu sireus iets gaan beginnen.

Wat zullen jullie mij als eersten aanraden nieuwe boxen ? maar zit ik dan ook gelijk aan een anderen versterker vast.

ik wil groten en kleine feesten kunnen draaien en had zelf bedacht om deze 300 watt boxen te houden voor huiskamer disco's en dan anderen voor groten feesten.

Ook had ik nog een vraag over hoe nu het besten muziek te draaien.
    Ik weet dat je niks illegaals mag draaien en wil dat dus ook niet gaan doen ik wil ook gewoon een kvk nummer nemen dus wil wel goed voorbereid zijn.

Nu zou cd's kopen een optie zijn maar is natuurlijk niet echt goedkoop.
    En legaal mp3 bestanden is een stuk goedkoper.
    Maar hoe draaien jullie die af via je laptop moet je daar dan een programma voor hebben of niet??

Bedankt voor jullie advies alsvast

Mvg Bart
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

Welkom op dit forum.

Ik zou je aanraden om je profiel wat verder aan te vullen.

Verder schrijf je nogal wat fouten, probeer hier ook op te letten... .

Voor al de vragen die je hebt, kan je altijd de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Er staat al heel veel beschreven over mensen die vragen hebben over de opstart van een zaak.

In ieder geval kunnen wij je heel moeilijk advies geven over aanschaf van materialen als wij jouw budget niet kennen... .

Ik zag ook dat je via een kvk nummer wou werken. Bevraag je eens bij een boekouder welke de kosten zijn die hier bij komen kijken, want die zijn ook niet onbelangrijk.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Bart91
      • Jun 2008
      • 2

Originally posted by ronny
      Welkom op dit forum.

Ik zou je aanraden om je profiel wat verder aan te vullen.

Verder schrijf je nogal wat fouten, probeer hier ook op te letten... .

Voor al de vragen die je hebt, kan je altijd de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Er staat al heel veel beschreven over mensen die vragen hebben over de opstart van een zaak.

In ieder geval kunnen wij je heel moeilijk advies geven over aanschaf van materialen als wij jouw budget niet kennen... .

Ik zag ook dat je via een kvk nummer wou werken. Bevraag je eens bij een boekouder welke de kosten zijn die hier bij komen kijken, want die zijn ook niet onbelangrijk.
      Ja klopt ik heb deze tekst nogal snel getypt.
      Ik heb de zoekfunctie ook al gebruikt maar zou graag wat meer persoonlijk advies willen.
      Mijn budget is rond de 1500 tot 2000 euro.
      En ik wil graag via een kvk nummer werken omdat ik graag legaal bezig wil zijn.
      Dat lijkt mij toch wel het beste.
      Last edited by moderator; 29-06-08, 21:00. Reason: tip: type je tekst in word, spelling controleren en dan pas plaatsen op het forum, dank u!

Comment

• jaksev
        • Jul 2007
        • 365

Hallo Bart,

Ik heb nu ongeveer 1 jaartje mijn bedrijfje, ik heb ook een kvk nummer. Ik draai nog steeds mp3`tjes van het internet, en gebrande cd`s. Dat mag, om een dood eenvoudige reden: ik vraag geen geld om te draaien als DJ, maar geld voor de huur van de apparatuur. Zo hoef je daar ook geen extra belasting voor te betalen.

Kwa geluid, 2000 euro budget. Dat mengpaneel van jouw lijkt mij nog goed, en die cd speler ook. Dus 2000 euro aan een nieuw geluidsetje.

Je kunt het 2e hands ergens kopen of nieuw. 2e hands zou ik gaan voor een Electro Voice Eliminator setje, met een Q66 erbij, of een HK Audio PRO Premium set met versterker. denk dat je dan ongeveer aan de 2000 zit. Eliminator, is goed 2e hands te krijgen, de PRO Premium van HK niet zo.

Nieuw: als je iets nieuws koopt denk ik niet dat je ver komt, denk alleen fullrange kasten en dan heb je het gehad, met een versterker erbij.
        kijk een naar JBL(ben ik niet zo kapot van), of actief RCF of Mackie( geweldig ).

Gr. Willem

Comment

• J.S. Coolen
          • May 2008
          • 254

Originally posted by jaksev
          Hallo Bart,

Ik heb nu ongeveer 1 jaartje mijn bedrijfje, ik heb ook een kvk nummer. Ik draai nog steeds mp3`tjes van het internet, en gebrande cd`s. Dat mag, om een dood eenvoudige reden: ik vraag geen geld om te draaien als DJ, maar geld voor de huur van de apparatuur. Zo hoef je daar ook geen extra belasting voor te betalen.
          Dit gaat helaas niet helemaal op.
          Anders zou iedereen het wel zo doen. Kun je mij vertellen, waar je deze wijsheid vandaan hebt? Niet van de KVK of de belastingdienst.
          Illegale mp3's mochten tot voor kort alleen voor prive gebruikt worden. (sinds deze week ook niet meer)
          Als jij je geld verdient door het verhuren van apparatuur en je draait gratis om zo je belasting te ontduiken, dan denk ik dat je het 1 en ander verkeerd heb begrepen.

Je betaald namelijk geen belasting voor het draaien van muziek, wel betaal je een bedrag aan Buma/Stemra/Sena. (ook als je gratis draait) Ongeacht of het legale of illegale muziek is.

Over je rechtspositie als DJ met illegale muziek is al heel veel geschreven op dit forum. Lees het eens ik denk dat je er een hoop vanzult opsteken.
          Account niet meer actief.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by J.S. Coolen
            Illegale mp3's mochten tot voor kort alleen voor prive gebruikt worden. (sinds deze week ook niet meer)
            Illegale mp3's mogen-en-mochten nooit gebruikt worden. Echter prive kopieen van illegale MP3's waren tot vorige week in het nederlandse stelsel ineens alsnog weer legaal. Daaraan heeft de rechter een eind gemaakt.
            lekker belangrijk!

Comment

Working...