led strobo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

led strobo

hallo,

ik zag op de site van J en H licht en geluid een led stroboscoop van American DJ. American DJ Color Shot LED stroboscoop - J&H Licht en Geluid Ik hou zelf het meest van ledjes (led parren / led scan etc.), maar een led stroboscoop, zou dat wel wat zijn?

Rick

P.S. doeleinde drive in (voor familie enzo) en op slaap kamer
    licht dat licht mij wel
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Tjah, ik denk dat je dan beter verder kunt kijken met een strobo vol witte led's..
    Last edited by moderator; 20-03-08, 18:34.
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Flash experience
      • Nov 2007
      • 32

Heb ervaring met zuke strobo's voor kleinedoeleinde is het te geruiken, maar de output is te laag, geen heldere strobo. Dus hangt ervan af voor wat jehet wilt gebruiken. Maar ik zou het gewoon houden bij een strobo met buislamp.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

strobo met buislamp
        Dat is inderdaad hetgeen ik ook moet besluiten. Tegen een echte Xenonflitsbuis zijn de ledstroobjes gewoonweg nog erger dan speelgoed!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

Helemaal mee eens, maar het ligt er inderdaad aan voor welke doelheden je ze wil gebruiken...middelgrote zalen hoef je niet eens te proberen..
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• rick1993
            • Nov 2007
            • 209

en dit dan...

Is dit dan wat? Strobo met witte leds (DMX) van Eurolite, kost 147,90 excl.

Rick
            licht dat licht mij wel

Comment

• Leks
              • Oct 2007
              • 330

@rick
              voor slaapkamer doeleinden werkt het vast wel.

maar zoals bij elke led product op de markt is de licht opbrengst een probleem.
              dit omdat betaalbare leds een relatief lage lichtoutput( lux) per watt per led hebben.

dit is dan op te lossen door betere leds ( maar dan word het product te duur)
              of meer leds ( word te duur en te groot)

dit alles heeft te maken met de ontwikkeltijd van leds ( relatief jong)
              Andere lichtbronnen ( xeon buisje, halogeen, HTI, HMI ed) bestaan al langer en gaven zelfs in de beginne al meer licht ( per lamp)

oftewel koop gewoon een 2e hands dikke oude strobo.. ( goedkoper & meer licht)
              bij led duurt het gewoon nog geven voordat de "lux per watt" omhoog gaat
              net zo als het even duurde voordat tl nuttig werd & gloeilampen efficient ( denk aan de oude koolspitsen :P )

Dus ik raad je aan je nog niet aan led te wagen voor een betaalbare strobo.... (koop een 2e hands 500 watter oid... meer lol voor minder geld)

* En mocht je echt iets leuks zoeken probeer dan aan een Hungaroflash Quasar te komen... een stuk of 3.... naast elkaar )
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Hungaroflash Quasar
                Is idd een superstrobo. Ga er even naakt voor staan, laat hem 30 s blinden en je hebt een 10-beurten zonnebankabonnement uitgespaard
                NIET DOEN DUS!!
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

hungaroflash is idd ook niet bedoeld voor in je woonkamer maar voor zalen van 2500m2 + en festival tenten ed. :P

( in the palace in groningen hangt/hing er een aant dak.. word je ook nijet blij van moet ik zeggen)

daarentegen is het ook best leuk om ze indirect te gebruiken ( via t dak) blijft genoeg licht

iemand btw ervaring met de rgb versie van de quasar? ( lijkt me leuk speelgoed)

leks
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Hungaro strobo's zijn er niet met LED's hier is het discusie onderwerp...juustum!
                    Last edited by moderator; 26-03-08, 18:40. Reason: zpelvaudt
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mr-pink
                      • May 2007
                      • 18

ik zag gisteren een band die een fullstack staan had (een dummie) en daar (rgb+wit) leds ingestoken had.
                      Die werden tijdens de intro als strobos gebruikt, uit die 2 full stacks kwam behoorlijk veel licht.
                      Het was zoals een gewone strobo, maar je had niet dat lastige probleem dat je kompleet verblind werd.

Comment

Working...