Hoeveel scans???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DaLex2
    • Oct 2007
    • 45

Hoeveel scans???

Hallo,

Samen met een kameraad van mij hebben we zaterdag een drive in, nu hebben we voor het eerst een aantal scanners, 6 stuks om precies te zijn van Martin. Ook hebben we 16 par 56 spot op 4 fourbars. En 8 meter truss

Ik zeg de parren boven elkaar hangen en 2 aan 2 en 4 scanners hangen 2 in de hoeken en 2 tussen de parren in op 8 meter truss

Mijn kameraad zecht nee alle 4 de fourbars langs elkaar en daar alle 6 de scanner tussen hangen op 8 meter truss.

Maar wat (uit jullie ervaring) is het mooiste/beste
    Waarom geld uitgeven D(R)AP is toch net zo goed....
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Euhmz...dit wordt ook een gevalletje..laat maar doorhangen die truss.. of?

Ik weet niet... zoiets..kun je toch net zo goed zelf bepalen
    tip..houd het symetrisch..
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Christiaan Visser
      • Apr 2004
      • 235

Indien mogelijk 2 fourbars met de juiste haken verticaal hangen aan de uiteinden, De andere twee gewoon horizontaal en scans ertussen. Dus;

Scan - Fourbar (V) - Scan - Fourbar (H) - Scan - Scan - Fourbar (H) - Scan - Fourbar (V) - Scan

Met 8 meter Truss past dit prima. Met de juiste statieven en truss moet dit toch wel een mooi plaatje kunnen opleveren met wat creativiteit in het stellen/richten en kleurkeuze! Dus niet creatief worden met de verkeerde truss/statieven/belasting, zoals LJKevin al aanhaalde.
      Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Flash experience
        • Nov 2007
        • 32

Leuk idee can Christiaan en indien niet mogelijk om verticaal gewoon horizontaal hangen. Symmetrie is nog altijd het beste.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Ik ben wel benieuwd wat voor truss en statieven het hier om gaat... aan een goedkope Showtec laddertruss kan dit niet hangen, dat is veel te zwaar!

Daarbij is 8m een serieuze overspanning...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• DaLex2
            • Oct 2007
            • 45

Hallo, het gaat om 8 meter triangel truss op 2 wind-up statieven,

Alvast bedankt voor de info symmetrie is inderdaad heel belangrijk maar het moet niet te druk worden op die 8 meter truss vanavond is dit feestje en ik zal wat foto's maken. Dan kunnen jullie zien hoe het geworden is.

Comment

• PeterZwart
              • Jan 2008
              • 402

Originally posted by DaLex2
              Hallo, het gaat om 8 meter triangel truss op 2 wind-up statieven,

Alvast bedankt voor de info symmetrie is inderdaad heel belangrijk maar het moet niet te druk worden op die 8 meter truss vanavond is dit feestje en ik zal wat foto's maken. Dan kunnen jullie zien hoe het geworden is.
              Showtec heeft ook triangle.. eurotruss ook.. prolyte ook.. 't gaat om 't merk...
              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• DaLex2
                • Oct 2007
                • 45

Het is triangel truss van AluTruss en dat heeft geen krenk gegeven met die zes scanners en vier fourbars.

Maar je kan het zien op deze foto's:

http://cid-cef36990217b0e5b.spaces.live.com/photos/cns!CEF36990217B0E5B!124/?startingImageIndex=6&commentsExpand=0&addCommentE xpand=0&addCommentFocus=0&pauseSlideshow=0

(Reacties/commentaar zijn altijd welkom)

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Originally posted by PeterZwart
                  Showtec heeft ook triangle.. eurotruss ook.. prolyte ook.. 't gaat om 't merk...
                  Het gaat juist niet om het merk, maar om de sterkte.

@DaLex: goed opgelost met je licht, staat vrij netjes zo. Uiteindelijk maakt het ook niet uit hoe je je licht hangt, want het is allemaal smaak. Zolang je maar het idee hebt dat het er mooi en verzorgt uitziet.

Alleen valt je drive-in meubel een beetje weg in zo'n grote ruimte met zo'n brede lichtbrug boven je, maar dat is (wederom) slechts mijn mening (en op basis van een simpele foto).

Comment

• PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

@ jurjen..

ik bedoelde zegmaar dat t gaat om't merk & type

zegmaar dat wanneer jij te horen krijgt dat het triangle is.. we er nog niet wijzer uit worden..
                    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Christiaan Visser
                      • Apr 2004
                      • 235

Opzich inderdaad netjes gedaan, persoonlijk had ik de statieven tussen die twee fourbars geparkeerd in plaats van helemaal buiten. Waarom? Iets met overspanning.. En daarnaast, zoals Jurjen al aanhaalde, is je show ook wat 'voller', dus niet zo'n hele lege ruimte aan beide zijden. Maar voor de rest netjes en als de klant tevreden is, waar hebben we het dan over..
                      Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

Working...