MP3 of CD's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RHulshof
    • Jan 2008
    • 66

MP3 of CD's

Ik sta in twijfel of ik BPM studio incl. controller wil gaan kopen of dat ik een Dubbele CD speler wil aanschaffen.

mijn voorkeur is Bpm studio omdat je lekker snel kan zoeken en dat je alleen met een pc op pad kan gaan en niet alle cd koffers mee moet nemen.

Ik wil mijn Cd's die ik heb gekocht door de jaren gaan rippen en dan gaan draaien vanaf de pc.
    Nieuwe nummers wil ik gaan downloaden van itunes of een andere betaal site.

Nu loop ik toch nog even tegen het probleem buma stemra aan.

Mag ik dit op deze manier gaan gebruiken ?
    Moet ik hier nog regelingen voor treffen met buma ?

Beetje zonde om eerst veel geld uit te geven en dan later nog eens een boete te krijgen toch
    alvast bedankt ik hoop dat jullie mij de doorslag kunnen geven.
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Hallo,

Ik heb dat zeer simpel opgelost. Ik heb mijn aangemeld bij de KvK, onder de naam: verhuur licht geluid, verkoop licht en geluid. De vraag waas uiterraad: en een DJ? wat doet u daar mee. Ik zei dat doe ik er GRATIS bij, ohh dan heeft u geen buma stemra nodig. Ik verwerk het geld wat ik eigelijk wil hebben gewoon in mijn verhuurd spul.

Comment

• RHulshof
      • Jan 2008
      • 66

oke.

Ik ben zelfstandige dus sta ingeschreven bij KvK en heb netjes een BTW nummer.

doe van alles binnen de Geluid en licht techniek en inderdaad het Dj verhaal is omdat je af en toe wordt gevraagt.

maar goed als ik dus draai als Dj en ik vraag Alleen voor de aparatuur geld dan hoef ik daar dus geen regeling voor te treffen ongeacht MP3 of CD ?

Als ik het goed begrijp / lees.

de zaal betaald buma en ik over mijn gekochte media dus dat lijkt mij geen probleem.

maar goed zoals ik al aangaf zit ik niet te wachten op een boete of iets in die form.

Comment

• jaksev
        • Jul 2007
        • 365

Klopt, als je het DJ`en gratis doet hoef je niet te betalen. Ten minste dat zei de KvK. Ik heb overigens ook een BTW nummer maar dat is logisch

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

er is hier spraakverwarring.
          Het afdragen van verschuldigde buma/stemra op de avond zelf is aan de organisatie van de avond. (organisatiebureau of zaaleigenaar)

Je platencollectie dient legaal te zijn. En bij de aanschaf van een cd betaal je voor jouw deel van de rechten. Echter (hoe belachelijk het ook is) Jij hebt NIET betaald voor een licantie om er MP3's van te maken en daarmee live te gaan draaien.

de twee delen hebben niets met elkaar te maken.

op het moment dat je in het openbaar muziek hoort is er tussen de twee en vier keer rechten betaald aan de eigenaar van de muziek. niets aan te doen.
          lekker belangrijk!

Comment

• RHulshof
            • Jan 2008
            • 66

oke maar is er een manier om dus met mijn collectie als mp3 bestand te gaan draaien Legaal of is dat gewoonweg niet mogelijk?

Comment

• Jupilears
              • Dec 2007
              • 35

En vriend van mij heeft met zijn drive in een denon DN-HD2500 aangeschaft (mooi spul) en heeft toen ook heel zijn muziek colectie (of een deel er van) Op deze controller gezet. Volgens hem was het allemaal geen probleem zolang je de orginelen cd's hebt of andere middelen om aan te tonen dat je de muziek legaal hebt verkregen. ik zie dus geen probleem..
              Last edited by Jupilears; 06-03-08, 17:00. Reason: omdat ik het kan!
              [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

[CENTER]CBADB[/CENTER]

Comment

• rick1993
                • Nov 2007
                • 209

om nog even terug te komen op die andere vraag aan het begin: Cd speler of computer?

Computer is idd. makkelijker (maar dus weer ingewikkelder met het aantonen bij buma sterma dat de mp3's legaal zijn). Het nadeel is, als de computer vast loopt, heb je een probleem. Dus je kunt ook gewoon met computer draaien en er voor de zekerheid een (evt. goedkopere) CD-speler bij hebben zodat je die in geval van nood altijd kunt gebruiken
                licht dat licht mij wel

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by Jupilears
                  Volgens hem was het allemaal geen probleem zolang je de orginelen cd's hebt of andere middelen om aan te tonen dat je de muziek legaal hebt verkregen. ik zie dus geen probleem..
                  En de ellende is dat hier dus wel een probleem is. Als je de CD's gekocht hebt en de opdrachtgever/beheerder/eigenaar van de locatie betaald netjes (veel te veel) aan Buma/Stemra, dan mag jij voor een x aantal personen (afhankelijk van die afdracht aan Buma/Stemra) je muziek draaien. Zet jij die CD's allemaal op je PC als MP3, dan moet je ook nog eens een ontheffing voor het draaien van MP3's afdragen.

En het wordt nog leuker: draag je wel de ontheffingsgelden voor het afspelen van MP3 af, dan mag je enkel gebruik maken van legale MP3's, dus niet wat je vanmiddag nog even snel via een P2P netwerk binnen gehengeld hebt...
                  Dus zoals Showband zegt: er wordt minimaal 2 keer (en soms zelfs tot 6 keer) betaald om buiten de zogenaamde huiselijke sfeer je muziek af te spelen. De grootste grap moet dan nog komen: het wordt allemaal opgeslagen in de kluis van de platenmaatschappijen en de artiesten krijgen helemaal niks.

Overigens zit hier (volgens mij) ook een leuk gat als het gaat om besloten gelegenheden. Volgens sommigen vallen besloten gelegenheden (dus geen entreegeld, geen reclame en niet openbaar) binnen de zogenaamde huiselijke kring, waardoor je dus wel je via P2P gedownloade MP3's mag gebruiken en er niks afgedragen hoeft te worden aan Buma/Stemra.

Jaja, het is wat, die regelgeving...
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• RHulshof
                    • Jan 2008
                    • 66

Heeft iemand van jullie ervaring met de HC-4500 van DENON ?

ik ben erg benieuwd en zit er over te denken om die te gaan kopen en dan samen te gaan gebruiken met de BU-4500 en mp3 software zodat je 4 kanalen hebt via die controller.

en is die HC4500 meteen ook de geluidskaart ??

Comment

• Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 804

Originally posted by RHulshof
                      Heeft iemand van jullie ervaring met de HC-4500 van DENON ?

ik ben erg benieuwd en zit er over te denken om die te gaan kopen en dan samen te gaan gebruiken met de BU-4500 en mp3 software zodat je 4 kanalen hebt via die controller.

en is die HC4500 meteen ook de geluidskaart ??
                      Het toestel op zich is een droom. Heeft idd ook geluidskaart aan boord, en kan een BU-4500 drive unit aansturen.

Maar veel software ondersteunt de text displays niet volledig. En nog andere software houdt er een onlogische manier van loopen op na. Dan mag jij mappen wat je wil, maar denon feel haal je er met zulke software niet uit.

Moraal van het verhaal: kijk eerst eens naar fatsoenlijke software die loopt en hot-start zoals jij dat gewoon bent (wl denon manier).

Comment

• RHulshof
                        • Jan 2008
                        • 66

@Poelmans welke software zou jij aanraden om mee te gaan werken als ik die HC-4500 zou kopen. en heb jij ervaring in het gebruik van de HC-4500 in combinatie met de BU-4500 ?

ik ben ook eigenlijk wel benieuwd of je dan 4 audio kanalen hebt of dat het twee kanalen zijn waar zowel de cd als de computer overheen gaat.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by showband
                          er is hier spraakverwarring.
                          Het afdragen van verschuldigde buma/stemra op de avond zelf is aan de organisatie van de avond. (organisatiebureau of zaaleigenaar)

Je platencollectie dient legaal te zijn. En bij de aanschaf van een cd betaal je voor jouw deel van de rechten. Echter (hoe belachelijk het ook is) Jij hebt NIET betaald voor een licantie om er MP3's van te maken en daarmee live te gaan draaien.

de twee delen hebben niets met elkaar te maken.

op het moment dat je in het openbaar muziek hoort is er tussen de twee en vier keer rechten betaald aan de eigenaar van de muziek. niets aan te doen.
                          Kun je misschien enige indicatie geven van de bedragen die hiermee gemoeid zijn? Zowel de BUMA-rechten die de zaaleigenaar moet betalen als de MP3-ontheffing?

Overigens vraag ik me af hoeveel procent van de gemiddelde drive-in muziekcollectie nu werkelijk legale muziek is (of onder de tafel naar binnen gesleept wordt). Als je al de complete Veronica Top 1000 Allertijden wil hebben (1000 tracks dus), ben je al een aardige sloot geld kwijt als je die via iTunes wil kopen. Laat staan als je alles op CD wil hebben -- vind de betreffende CD's maar eens en dan staan er ook altijd tracks bij die je niet interesseren. Onderschat de kosten van muziek niet.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

Maar... plaatjes zoeken is wel een leuke hobby... ook heel veel leuks uit de budgetbakken te vissen, en je hoeft echt niet de complete top1000 te hebben...

Grootste deel van onze collectie is bv lekker op cd gekocht, jaren geleden besloten de kopietjes deruit te gooien en lekker te gaan kopen, veel werk, veel geld en tijd, maar ook wel leuk om te hebben...

Heel af en toe wordt er een nieuw nummer gedownload, die de week erna op hitzone verschijnt, die weer gekocht wordt ...
                            Vitality Show

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by Roeltej
                              Maar... plaatjes zoeken is wel een leuke hobby... ook heel veel leuks uit de budgetbakken te vissen, en je hoeft echt niet de complete top1000 te hebben...

Grootste deel van onze collectie is bv lekker op cd gekocht, jaren geleden besloten de kopietjes deruit te gooien en lekker te gaan kopen, veel werk, veel geld en tijd, maar ook wel leuk om te hebben...
                              True. Het blijft ook leuk als je van een of andere organisatie weer een 200-tal foute CD-singles overneemt (voor niks!) en je weer leuke plaatjes ertussen vindt.

Budgetbakken zijn ook een goudmijn, net als kringloopwinkels. Zolang je maar geen cover-albums gaat lopen draaien.
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...