Omnitronic AX 1800 of Behringer 1800x pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piejoo
    • Oct 2007
    • 8

Omnitronic AX 1800 of Behringer 1800x pro

Heey mensen

een vrij standaard vraag.. maar ik kom er niet uit

mijn oude set is zo goed als zeker verkocht..

ik wil een nieuwe set kopen.. ik twijfel tussen de Omnitronic AX 1800 en Behringer 1800x pro (beide 4 stuks)

De omnitronic heeft een RMS vermogen van 500 watt RMS 8ohm.. ideaal dus voor op een DAP 2000 (2 sub's per kant totaal 4 dus)

De behringer is 800 watt RMS.. helaas wordt dat dus een stuk zwaardere versterker,

Uit welke subwoofer zou ik het meeste vermogen halen?.. de omnitronic komt op veel vlakken beter "uit".. maar als de behringer beter presteerd twijfel ik (qua prijs is de omnitronic ong. 50 euro duurder)

Specificaties van de omnitronic: (foto vind je hier Omnitronic )
    [FONT=arial,helvetica]Rated power:[/FONT][FONT=arial,helvetica]500 W RMS [/FONT][FONT=arial,helvetica]Program power:[/FONT][FONT=arial,helvetica]1000 W [/FONT][FONT=arial,helvetica]Components:[/FONT][FONT=arial,helvetica]18" woofer [/FONT][FONT=arial,helvetica]Connections: [/FONT][FONT=arial,helvetica]2 Speaker sockets [/FONT][FONT=arial,helvetica]Sensitivity (1 W/m):[/FONT][FONT=arial,helvetica]103 dB [/FONT][FONT=arial,helvetica]Max. SPL (1 m):[/FONT][FONT=arial,helvetica]127 dB [/FONT][FONT=arial,helvetica]Impedance:[/FONT][FONT=arial,helvetica]8 ohm [/FONT][FONT=arial,helvetica]Frequency range:[/FONT][FONT=arial,helvetica]35 Hz - 350 Hz [/FONT][FONT=arial,helvetica]Dimensions (H x W x D):[/FONT][FONT=arial,helvetica]780 x 570 x 570 mm [/FONT][FONT=arial,helvetica]Weight:[/FONT][FONT=arial,helvetica]44 kg [/FONT]

Specificaties van de behringer 1800X pro
    zie link LOUDSPEAKERS / AMPLIFIERS - SOUND REINFORCEMENT SPEAKERS - EUROLIVE PROFESSIONAL B1800X PRO : High-Performance 1600-Watt 18' PA Subwoofer
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Tja, het zijn beide échte budget subs. Over de Behringer valt meer te vinden qua ervaringen, van de omnitronic is vrij weinig te vinden. Het zijn gewoon twee mega-simpele 18" BR kastjes, zo veel kan daar ook niet bij fout gaan. Qua specs verschillen ze niet veel van elkaar, maar die specs zou ik sowieso met een korreltje zout nemen.
    Op beide subs zal +/- 500 watt wel genoeg zijn. Je amp wel uit de clip houden!

Maar je zult echt wat meer informatie moeten geven; welke toppen gebruik je erbij? En voor welke omstandigheden? Muziek/live? Etc...
    En vergeet niet dat het ook een kwestie van smaak is, in het geval van geluid.
    Last edited by 4AC; 06-06-11, 15:54.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Wij hebben ook een paar kastjes uit die reeks, klinken goed voor het geld, versterkers die er bij horen zijn echt zeer goed voor het geld.

Wij hebben echter bij de AX 1500, speakers er uit gegooid, en eminece er in gedaan !!! een echte aanrader. Klinkt echt goed, misschien ook een idee voor de AX 1800.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by jaksev
        Wij hebben ook een paar kastjes uit die reeks, klinken goed voor het geld, versterkers die er bij horen zijn echt zeer goed voor het geld.

Wij hebben echter bij de AX 1500, speakers er uit gegooid, en eminece er in gedaan !!! een echte aanrader. Klinkt echt goed, misschien ook een idee voor de AX 1800.
        Dat word denk ik iets te duur voor de TS.
        Daarnaast betwijfel ik of het verstandig is om zomaar een andere speaker in de kast te smijten, aangezien een kast berekend word voor een specifieke speaker.
        Maar goed, de kans zit er alsnog dik in inderdaad dat een Emeninence wat beter klinkt dan zo'n standaard prutdingetje (althans, in dit segment).

Wellicht is het dus het meest verstandig om gewoon een Eminence te kopen en daar een kastje omheen te bouwen, berekend voor die woofer.
        Ben je goedkoper uit en het is waarschijnlijk nog de best klinkende combi ook!
        Last edited by 4AC; 06-06-11, 15:56.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Originally posted by 4AC
          Dat word denk ik iets te duur.
          Ja dat klopt denk ik wel, maar dan heb je wel wat. Maar ze klinken met de orginele speakers ook niet slecht hoor. Maar koop geen DAP. Speakers dan, DAP heeft wel handig bruikbaar spul.

Comment

Working...