8x Par 56 vervangen door 4x JB The Winner 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ladydomo
    • May 2007
    • 15

8x Par 56 vervangen door 4x JB The Winner 2

Hallo allemaal,

Voor mijn drive in (onderstaande foto) wil ik graag mijn lichtshow gaan verbouwen.

Ik gebruik nu dus:

1 showtek lichteffect
    1 showtek stroboscoop
    1 Robe movinghead
    8 par 56

Nu ben ik dus van plan om mijn parren te vervangen door 4x JB The Winner 2. Ik las al een aantal reviews over deze scans dat de lichtopbrengst wel redelijk is, alleen hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen of ik er wat betreft lichtopbrengst niet een hoop op achteruit ga met 4 van die scans tov 8 x par 56? Mijn bedoeling is dan om de bovenkant van de truss 'kaal' te laten zodat deze meer richting plafond kan en ik de toekomstige scans laat hangen en de movinghead aan de voorzijde als dat mogelijk is. Dan zal ik alles opnieuw moeten programmeren maar het lijkt me dat ik dan wel een mooiere show kan presenteren. Wat vinden jullie?

Ps. ik gebruik momenteel een Robe 192 DMX control voor de movinghead en een simpel dmx Showtek controllertje voor de parren.
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Ik zou de pars zeker niet vervangen, dat is juist je basis verlichting!

Wat ik persoonlijk zou doen is, nog een mh aanschaffen om je show symmetrisch te maken. Strobo in het midden...

Of de scans mooi symmetrisch verdelen tussen de 4bars.

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

Originally posted by ladydomo
      Hallo allemaal,

Mijn bedoeling is dan om de bovenkant van de truss 'kaal' te laten zodat deze meer richting plafond kan en ik de toekomstige scans laat hangen en de movinghead aan de voorzijde als dat mogelijk is.
      waarom hang je alles nu ook niet gwn langs onder?! dan kan hij toch ook hoger...

laat de parretjes maar gwn mooi in je show zitten en koop inderdaad nog een movinghead bij! dan kunnen ze links en rechts hangen en je strobo in het midden met daarboven eventueel nog die flower.

of je doet de movinghead weg en koopt 4 nieuwe scanners, dit kan ook... maar zorg zeker voor symmetrie in je show!

greetzz
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• ladydomo
        • May 2007
        • 15

De reden dat ik nu alles al niet heb hangen is dat ik in sommige zaaltjes nauwelijks omhoog kan met me truss, en als ik dan de parren eronder heb ipv erboven hangen ze ongeveer op ooghoogte van de mensen.

Ik denk dat ik maar eens ga doorsparen voor nog een movinghead en dan idd symetrisch: mh> parren> lichteffect in het midden> parren> mh. Stroboscoop moet ik maar even kijken waar ik die laat, en anders kunne de movingheads wel het nodige flitswerk doen.

De movinghead verkopen en dan 4 scans is geen optie, ik heb hier lang voor gespaard en had dat dan eigelijk misschien beter in eerste instantie kunnen doen. Nu kost het weer +/- 8x JB Winners voor nog 1x dezelfde movinghead

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Als je die movinghead een beetje goed verkoopt, haal je dr zo 4x JB Winner uit! Misschien een optie?
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• LJDave
            • Oct 2007
            • 19

Ik zou ook proberen die movinghead te verkopen, een aangezien het een robe is zal hij nog best wat op kunnen brengen. hiervoor kun je dan 4 winners kopen, of misschien wel 4 martin scx600 in een leuke aanbieding.

maar de parren zou ik altijd houden als basis.

Gr Dave

Comment

• ladydomo
              • May 2007
              • 15

Goed plan. Maar vallen de winners een beetje te vergelijken met mijn robe mh, ik weet geen roto gobo's etc. maar wat betreft felheid van de kleuren? Anders misschien kijken naar de Martin 600 idd, ligt eraan wat ik voor de mh terug zou kunnen krijgen. Iemand enig idee (mh is 2 jaar oud, goede staat).

Comment

• party-drive-in
                • Feb 2008
                • 10

maar voor het ophangen hang ze gewoon recht naar voor ben je van het gezeik af en heb je goeie trushaken gaat dat makkelijk

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

ik zou die movinghead verkopen en gaan voor 4 winners of voor SCXen van MArtin.

De winner kost op dit ogenblik 195,00 en de SCX500 van Martin kost 285,00

Deze is iets duurder maar zeker een betere keus. Ondanks zijn 150 pitje heeft hij een gelijke lichtopbrengst als de Winner plus je hebt meer kleuren en gobo's en een dimmer funktie PLUS heb je Martin !

Wat voor robe heb je ? de Clubspot ? deze kost nieuw iets van 1285,00 geloof ik dus moet ie gebruikt tussen de 500 en 750 gaan kosten.

Dan zou je 4 winners kunnen kopen of een paar centen bijleggen voor de scxen.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• djfrence
                    • Jan 2005
                    • 43

Movinghead verkopen
                    en 2 clubscans van robe? 150/250ct

Voordeel scan: vele male sneller,

voordeel movinghead: oogt veel vetter
                    ( niet naar spec's gekeken dan)

Lichtopbrengst verschilt niet veel van je Robe clubspot

en je krijgt zoals al vermeld simitrie in je show

parren niet wegdoen,
                    leveren trouwens toch niks op in de verkoop wat kost een 4 bar met 4 par 56?
                    300 euro?

je hebt je trusje toch wel wat omhoog geduwt of niet?
                    anders kijk je zo maar akelige tegen je eigen lampen

mvg
                    Last edited by djfrence; 13-02-08, 22:51.
                    Robe(D)

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Zeker goed idee, Movinghead weg en 2 goede scanners kopen.
                      Parren zijn je basisverlichting, deze moet je eigelijk altijd bij je hebben...

Movingheads zijn leuk, maar scanners hebben zeker voordelen, oa. de snelheid valt niet te vergelijken met een movinghead!
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• ladydomo
                        • May 2007
                        • 15

Originally posted by Rolandino
                        ik zou die movinghead verkopen en gaan voor 4 winners of voor SCXen van MArtin.

De winner kost op dit ogenblik 195,00 en de SCX500 van Martin kost 285,00

Deze is iets duurder maar zeker een betere keus. Ondanks zijn 150 pitje heeft hij een gelijke lichtopbrengst als de Winner plus je hebt meer kleuren en gobo's en een dimmer funktie PLUS heb je Martin !

Wat voor robe heb je ? de Clubspot ? deze kost nieuw iets van 1285,00 geloof ik dus moet ie gebruikt tussen de 500 en 750 gaan kosten.

Dan zou je 4 winners kunnen kopen of een paar centen bijleggen voor de scxen.
                        Volgengs mij heb ik een XT 250 heeft toendertijd iets van €2300,- gekost. Had ik toen maar meteen 4 scans gekocht, maar de verkoper had mij een beetje omgepraat om voor deze mh te gaan. Morgen eens op zoek naar een verhuur bedrijf in de omgeving van den bosch, zou wel de winner en de SCX 500 een avondje willen proberen.

Edit: op me mh staat als merk T.A.S. en diezelfde verkoper heeft mij toendertijd verteld dat dat Robe is. Valt alleen weinig over te vinden op google.

Comment

• flash-a-new-generation
                          • Nov 2006
                          • 228

hey,

in de omgeving van den bosch zit stagelight en ik geloof dat deze wel de martinscanners hebben. ikzelf ben zeer tevreden over de futurelight DJ serie scans en de robe xt scans.. maarja deze zijn wat duurder!! ik zou idd ook kiezen voor meer symetrie in de truss en er voor kiezen om één merk uit te kiezen voor je app. dat is makkelijk bij uitbreiding en bij onderhoud. bovendien kun je een goede relatie opbouwen met je leverancier als je een goed merk gevonden hebt.

ps: de nieuwe PHS serie van futurelight is niet geweldig dus als je MH's wilt hebben moet je toch echt een robe of martin aanschaffen als je echte kwaliteit wilt.. tweedehands kun je ook kiezen voor een movitec of de futurelight MH660 ofzo. hierover ben ik ook zeer tevreden..

succes ermee en probeer maar eens een aantal dingen uit voordat je overgaat op aanschaf...
                          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Ik zou gewoon voor Martin gaan ( is bijna altijd bij te huren ) plus het is een betere scan dan de Winner.

Als je tijd hebt kan ik je de MArtin laten zien want ik werk er zelf mee .......

Mail me even voor miijn gegevens ( ik zit in Breda )
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• ladydomo
                              • May 2007
                              • 15

Na deze paar daagjes nadenken heb ik besloten om mijn mh te houden en +/- €1500,- van mijn prive rekening af te halen en daar scans voor te halen. Voor dat bedrag lijkt het mij verstandig om voor 3x Martin SCX 600 te gaan. Jullie zullen wel stomverbaasd zijn van mijn actie maar ik heb het er met mijn pa over gehad en die wilde zeker de movinghead niet weg doen. Dus vandaar deze oplossing. Ik zag ook op marktplaats een advertentie van 2 van mijn movingheads voor 1500,-. Dat lijkt me ook wel heel interessant dan. Ik ga er even een nachtje over slapen. Iedereen sowieso bedankt voor alle reacties en tips tot nu toe

Comment

Working...