technics sl1210

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stoeten
    • Aug 2003
    • 22

technics sl1210

Hallo

Ik ben van plan om 2 nieuwe platen spelers aan te schaffen over het merk ben ik al uit Technics.
    Maar nu nog het type de sl1210 mk2,mk5 of m5g.
    watr is nou het verschil behalfe dat de mk5 duurder is en de m5g nog duurder is.
    Ik kan namelijk niet veel er over vinden en weet dus ook niet welke ''beter'' is

graag jullie hulp

groeten dick
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by stoeten
    Hallo

Ik ben van plan om 2 nieuwe platen spelers aan te schaffen over het merk ben ik al uit Technics.
    Maar nu nog het type de sl1210 mk2,mk5 of m5g.
    watr is nou het verschil behalfe dat de mk5 duurder is en de m5g nog duurder is.
    Ik kan namelijk niet veel er over vinden en weet dus ook niet welke ''beter'' is

graag jullie hulp

groeten dick
    als ik je een raad mag geven: denk nog even na over het merk en koop n SYNQ!
    zijn evenwaardig, hebben hogere pitch en kosten minder!
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• stoeten
      • Aug 2003
      • 22

Bedankt voor de tip maar nu weet ik nog niks over de technixen.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

mk2 ...die zijn al poosje vervangen door de mk5 volgens mij...althans, of er moet iemand nog een paar mk2 op voorraad hebben staan, maar daar heb ik natuurlijk geen inzage in!

Voor de werking maakt het geen drol uit, als je vaak te maken krijgt met riders waarop nog sl1200's worden vermeld dan is de aanschaf van een goede OEM geen optie...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• tha_dj
          • Jan 2004
          • 375

Originally posted by DJ_matthias
          als ik je een raad mag geven: denk nog even na over het merk en koop n SYNQ!
          zijn evenwaardig, hebben hogere pitch en kosten minder!
          Kijk toch weer iemand die denkt dat meer pitch beter is.....en SYNQ beter als technics SYNQ bestaat nog maar 3 jaar denk en de draaitafels doen het goed maar zijn toch echt nog niet bestand tegen 30 jaar on the road zoals technics al bewezen heeft !
          Heeft volgens eigen zeggen een hogere torque...maar goed....draai er eens op.
          ( alleen de aansluitingen middels losse snoeren is wel een betere oplossing )

Verders heeft de MK 2 nog steeds de voorkeur voor de meeste verhuur bedrijven vanwege de lagere aanschaf prijs, echter bij andere bedrijven die meer met dance feesten te maken hebben is de MK 5 aardig in trek en zelfs de M5G.
          Ikzelf heb de MK5 omdat ik zelf draai en verhuur, deze keuze heb ik gemaakt omdat ik de klik die in de MK2 zit lastig vond en de M5G te duur,zit verders weinig verschil

Mk2 = standaard draaitafel met klik op het nulpunt
          Mk5 = luxere draaitafel zonder klik op het nulpunt en drukknop om direct op 0 te draaien i.p.v met pitch
          M5g = topmodel zonder klik en met de mogelijk heid om hogere pitch waarde in te stellen tot + en - 16.
          your light !

Comment

• stoeten
            • Aug 2003
            • 22

Ook bedankt voor de info Tha DJ

En dan zijn er nog de naalden zat zelf te denken aan
            Tonar banana,
            Ortofon concorde Q.bert,
            Ortofon concorde nightclub mk2
            of nog wat anders?

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Is de Mk5 (en ook -g?)versie niet de productie-uitvoering van de legendarische 'Gouden Editie' van ergens eind jaren '90?

Comment

• tha_dj
                • Jan 2004
                • 375

Originally posted by stoeten
                Ook bedankt voor de info Tha DJ

En dan zijn er nog de naalden zat zelf te denken aan
                Tonar banana,
                Ortofon concorde Q.bert,
                Ortofon concorde nightclub mk2
                of nog wat anders?

Was ik weer, wij hebben namelijk lekker standaard de stanton 500 mk2 elementen eronder voor de verhuur, omdat deze hufter proof zijn en zeker ook bij ruig gebruik 2 jaar meegaan.

Als ik ergens draai en met mij vele andere DJ's met vinyl heb ik de concorde pro bij me omdat deze MEER druk op de LP geeft en dus minder overslaat ( draai overigens HARDCORE ) Is wel een kwestie van eigen smaak en daarom moet je je eerst afvragen wat je wil.

Heb mijn draaitafels door vele bekende DJ's laten aanraken, en heb eigenlijk ook NOOIT klachten van : Catscan, Buzz Fuzz, Lucien Foort,Hip Hoppers met scratch acts, enz, enz gehad...omdat we zorgen voor de juiste afstelling ( draaitafels waterpas ) en de goede druk op de naald.
                your light !

Comment

• dj_jr
                  • Dec 2006
                  • 16

The Dj even een update

Mk2 = standaard draaitafel met klik op het nulpunt, de lampen zijn gloeilampen ( gaat snel kapot)
                  Mk5 = luxere draaitafel zonder klik op het nulpunt en reset knop om direct op 0 te draaien i.p.v met pitch, de lampen zijn led (gaat langer mee)
                  M5g = topmodel zonder klik op het nulpunt en reset knop om direct op 0 te draaien i.p.v met pitch, en met de mogelijkheid om te kiezen tussen +8/-8 & +16/-16.

Verschil tussen de 1200 & 1210 is de kleur, de 1200 is zilver en de 1210 is zwart!

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

Ik las onlangs ergens dat Technics de Sl1200's niet meer zou fabriceren!? Klopt dat??

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

En waar blijft de 'Gouden Editie' in dit verhaal?

Comment

• tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

Originally posted by Outline
                        En waar blijft de 'Gouden Editie' in dit verhaal?

Helemaal vergeten GEINTJE..... nou goed...is dus ook een goude versie van de sl....is gelimiteerd opgeleverd met een max. van geloof 1000 stuks....ziet er rete gaaf uit maar kan je alleen nog 2 de hands kopen...
                        your light !

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Ja, dat wist ik al. Wat ik bedoelde is dat (van horen zeggen dan) de gouden editie een voorloper was van de vernieuwde serie die daarna uitgekomen is. Maar welke serie is dat dan?

Enne..... Heb er heel lang 2 onder handen gehad in een disco waar ik indertijd werkte. Ze kwamen alleen voor grote namen uit de kast, als soort van 'verwennerij'.

Comment

Working...