Numark D2 director probleempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Numark D2 director probleempje

IK heb een D2 aangeschaft en heb een probleempje als ik met 1 USB stick werk ( kingston data traveller 4 giga )
    Als in deck A een nummer wordt afgespeeld en ik laadt in deck B een ander nummer dan heeft deck A soms een hapering , dit is erg vervelend .
    Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ?
    Ik heb de laatste update geinstalleerd, kan het daar mee te maken hebben ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Had hij het voor de update nog niet dan?

Ik heb ook een Numark Director en in het begin had ik ook wat moeite met de USB stick. Na het opnieuw aanmaken van de library op PC waren die problemen wel weg.

Het probleem wat ik nu heb is dat hij blijft hangen tijdens de boot-up. Ik draai wel nog steeds de fabriekssoftware.
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

sis,

Ik heb me er ook een gekocht, leuk speelgoed.

Steek je de memory stick rechtstreeks in de D2?
      Of via een Hub?? Want als je een Hub gebruikt wordt een "powered" Hub geadviseerd.

Ikzelf gebruik een 2 gig memory stick een 80 Gb portable disk en een 500 GB harddisk, en die geeft zowel rechtstreeks als via Hub GEEN probleem. (De portable sluit ik wel aan via een EXTERNE stroomadapter).

Ik merkte alleen dat als ik door 35 Gig aan nummers scroll en (extreem overdreven) snel nummers naar de crate stuur (met de intensie om te proberen het systeem over de zeik te krijgen) soms het afspelende nummer iets hapert, maar bij "normaal" scrollen en naar de crate sturen heb ik daarvan geen last.

Ook kun je 1 nummer vanaf 1 bron op beide decks spelen (en loopen/scratchen) zonder problemen.

Ik heb soms wel problemen met LIBRARIAN, als ik mijn 5 GB "stick" of portable 80 Gb wil "runnen" om een library aan te maken, krijgen deze niet voldoende stroom en vallen stil.

Wellicht is dat ook het probleem bij jou, dat de 4 Gb stick meer stroom vraagt dan hij via usb krijgt.

vraagje:
      kun je op de PC een "playlist" maken, of kan dat alleen op de D2?

Al met al ben ik bijzonder tevreden over het apparaat.

Groet John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Alles gaat zoals de beschrijving van numark , via librarian dus ...

De usb stick steek ik op 1 vooraan dus , rechtstreeks zonder hub
        Nu heb ik dit simpel opgelost ondertussen ( 2 x USB sticks van 4 giga kingston data traveller )
        Dus de ene USB stick stoort de andere niet bij inladen, dit gaat nu prima .
        Blijkbaar nog een bugje ???
        Ik ga eens een externe HD proberen , gepowerd dus .
        sis

Comment

• amigo
          • May 2004
          • 64

even beschrijven hoe ik het gedaan heb:

Numark D2 Director
          - softwareversie 1.08(5164)
          - Librarian versie 1.33, TIP maak eerst je "prullenbak" leeg alvorens Librarian te runnen

gepowerde Usb harddisk (my book van western digital)
          - 500GB opgedeelt in 4 partities geformateerd onder fat32
          - 2 Partitie's in gebruik met elk ongv. 3500 nummers BELANGERIJK is dat je mappen aanmaakt per 1000 nummers
          - nummers zijn geript bij 256 kbps , 44 khz en zijn gemideld 5 Mb groot

Gepowerde Usb Hub van Logitec
          - Versie 2 voor hogere snelheden
          - Hierin "steekt" het keyboard en de usb harddisk
          - zodat ik met 1 usb kabel vanuit de flichtcase
          naar de numark d2 ga

Problemen die ik heb:

- een ipod laad niet op waneer deze aangesloten is
          op de numark, dus ben je snel uitgezongen op deze manier

- Als een nummer lang in pause (of cue) staat valt de hardeschijf in "slaap"
          en speelt het nummer +-10 sec waarna het na +- 20sec weer doorloopt...

Ps, Playlist maakt ge aan in het formaat "m3u" of "pls" ik doe dat via Winamp, wel de m3u file mee door de Librarian halen

Mvg Luc.
          Last edited by amigo; 13-12-07, 23:13.

Comment

• w00Dy
            • May 2006
            • 257

Dat je HD in "slaap" valt hangt van het model af denk ik.

Ik heb sinds vorige week een WD Elements 500 GB in gebruik en heb hier totaal geen last van. Ik ben eigenlijk onder de indruk van de schijf en de werking met de Director, een nummer is sneller gebufferd dan in een ordinaire CD speler.

Komende vrijdag gaat het geheel voor het eerst mee in een live situatie, ik ben benieuwd
            Alles begint bij Neutrik

Comment

• tididi
              • Aug 2001
              • 352

ik heb ook een 500 gig die ik in 4 partities fat 32 heb gemaakt er aan hangen
              dit gaat prima geen stotteringen ,ik maak gebruik van librarian

wel duurt soms het verschijnen van het nummer in het display wat langer.

dan staat de display stil

ik vindt ook dat het zoeken naar een artist of nummer wat lang duurt

maarja zoek zelf maar eens snel tussen duizenden nummers.
              dit zou wel iets sneller mogen
              misschien komt dit nog met een nieuwe firmware
              ik wacht af
              p.j

Comment

• w00Dy
                • May 2006
                • 257

Wel gisteren dus voor de eerste keer een feestje gedaan met de Director.

Jammer genoeg heb ik een paar fouten ontdekt

Zo had ik de laatste nieuwe librarian gedownload voor de files te indexeren, toen bleek op locatie mijn firmware de nieuw aangemaakte database niet te ondersteunen. Alles dus moeten zoeken tussen de files.

Ook heb ik 2 vastlopers gehad op 5u tijd. Geen gehele vastlopers maar ik kon geen tracks meer toewijzen aan de A of B deck.

Van het weekend de nieuwe firmware maar eens downloaden.
                Alles begint bij Neutrik

Comment

• tididi
                  • Aug 2001
                  • 352

als je de laatste libririan heb geladen zal je nog eerst je album met al je nummers weer moeten laten scannen door libririan
                  dan pas ondersteund libririan alles pas
                  .
                  daarom ook je vastlopen gehads denk ik

ik vindt dit ook wel lastig maar het werkt wel
                  duurt even om een 500g schijf weer te lezen maar wat doe je eraan?
                  p.j

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Ik heb eens serieus zitten zoeken en vloeken op die D2 en ik ben eruit
                    De librarian gebruik ik niet meer, gewoon folders maken ( drag en drop systeem ) .
                    Verschillende harddisc's geprobeerd en deze was de beste :
                    Heb er nu 2 toshiba's van 500 gig aanhangen en dit gaat als de brandweer

Toshiba - Opties & Accessoires

sis

Comment

• w00Dy
                      • May 2006
                      • 257

Ik heb de laatste nieuwe librarian en de laatste nieuwe firmware op het ding staan.
                      Het geheel werkt nu ook prima. Alleen merk ik een hapering in de tijdsaanduiding, het geluid is wel gewoon goed.

Zonder zoektabellen is doenbaar, maar met toetsenbord vind ik toch ook leuk. Zeker als je het nummer kent maar niet de uitvoerder.
                      Alles begint bij Neutrik

Comment

• tididi
                        • Aug 2001
                        • 352

Originally posted by sis
                        Ik heb eens serieus zitten zoeken en vloeken op die D2 en ik ben eruit
                        De librarian gebruik ik niet meer, gewoon folders maken ( drag en drop systeem ) .
                        Verschillende harddisc's geprobeerd en deze was de beste :
                        Heb er nu 2 toshiba's van 500 gig aanhangen en dit gaat als de brandweer

Toshiba - Opties & Accessoires

sis
                        in welk format heb je deze hd?
                        wat werkt het snelst?
                        zelf zoeken als je weet wat waar staat of toch via librarian?
                        p.j

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by tididi
                          in welk format heb je deze hd?
                          wat werkt het snelst?
                          zelf zoeken als je weet wat waar staat of toch via librarian?
                          Formaat is FAT 32
                          Ik maak nu dus folders ( gele icoontjes dus ) en ik benoem die met bvb: disco, dance, rock, slows enz...
                          dan sleep ik de mp3' naar de desbetreffende folder en klaar
                          Ik gebruik wel audacitie om mijn mp3's te bewerken , dit vraagt veel tijd en uuuuuuuuren werk, maar dan heb je ook wat en het werkt beter dan de librarian, althans bij mij met deze genoemde HD
                          Audacity: Free Audio Editor and Recorder
                          En de deze encoder heb je ook nodig om te saven lame enc.dll
                          zie hier de beschrijving.

sis
                          Last edited by sis; 29-12-07, 07:29.

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Bij deze, vanavond met 1 HD gewerkt , geen enkele hapering, uitval en dergelijke
                            Gaat als een trein ...
                            Dus een goede HD is werkelijk belangrijk !!!!!!!!
                            Voor mij dus een externe HD van Toshiba ...
                            Straks terug met hetzelfde , morgen en overmorgen,
                            Tja , sis heeft het druk
                            sisken

Comment

• nolsmit
                              • Oct 2007
                              • 87

hapering

hoi mannen,
                              ik heb in een crematorium twee d 2 directors geinstalleerd en die werken perfect:
                              zij kozen voor dit systeem om de volgende redenen:
                              de d2 stopt na elk nummer
                              je hebt twee spelers waar je een nummer naar toe breng en dus zo controleerd of je het goede nummer hebt
                              er kan gewerkt worden met usb sticks waardoor iedere plechtigheid zijn eigen stick krijgt waar de muziek staat van die betreffende overledene.

we hebben dit systeem nu een maand in gebruik in twee aularuimten en het werken ermee is geheel volgens wens.
                              nu doet zich het volgende voor:

vorige week kregen ze een cd aangeleverd die erg bekrast was waardoor na het omzetten naar mp3 de mp3 bleef hangen.
                              we hebben toen de muziek gewoon via de cd drive van een laptop gedraaid.
                              nu hebben we erop gelet dat we alleen goede cd s kregen maar na het omzetten naar mp3 horen we bij enkele nummers een tik in de muziek

ligt het aan de langzame laptop die via het programma mediamonkey de cd
                              moet omzetten naar mp3 in 320 kwaliteit of is er een andere reden.
                              ik heb wel nog de firmware erop staan uit de fabriek.

tips en aanwijzingen zijn welkom.
                              let wel er worden allleen 2 gig sticks gebruikt die via de usb aan de voorkant worden aangesloten en voor de rest niets
                              ik hoor graag van jullie gebruikers

Comment

Working...