Fullrange kast PV 215 combineren met een hoorngeladen kast.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wsx
    • Feb 2007
    • 6

Fullrange kast PV 215 combineren met een hoorngeladen kast.

Hallo,

Ik heb op het moment 2 x de pv 215 van Peavey( http://www.peavey.com/assets//litera...00572170_3.pdf ) welke een fullrange kast is. En nou wil ik om wat meer laag te krijgen 2 subs erbij aanschaffen. Omdat deze set ook buiten gebruikt gaat worden op bv. een carnavalswagen zat ik te denken aan 2 w-bins elk geladen met 2 x 15 inch emenince speakers.

Is dit te combineren met mijn fullrange kasten en hoe stuur ik dit aan met de crossover? Geef ik de fullrange kasten het volledige spectrum of pas van het moment dat de w-bin eindigt?

Hoop dat iemand mij hier wat over kan uitleggen.

Alvast bedankt.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Volgens de specs gaan ze vanaf 58 Hz.
    Vraag me af of een w-bin die vanaf ca 50hz werkt wel veel toevoegt? Aan de andere kant, ze halen maar 123 dB max, dus daar kun je met je w-binnetjes wel overheen natuurlijk.

Rare speaker trouwens. Een dubbel 15 en een 1,4 driver gecrossed op 2,6 kHz????
    Hoe beroerd klinkt dat?

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• wsx
      • Feb 2007
      • 6

Originally posted by SPS
      Volgens de specs gaan ze vanaf 58 Hz.
      Vraag me af of een w-bin die vanaf ca 50hz werkt wel veel toevoegt? Aan de andere kant, ze halen maar 123 dB max, dus daar kun je met je w-binnetjes wel overheen natuurlijk.

Rare speaker trouwens. Een dubbel 15 en een 1,4 driver gecrossed op 2,6 kHz????
      Hoe beroerd klinkt dat?

Paul

Haha nou echt super klinken ze niet. Zijn me toch wat tegengevallen maargoed het is hobby dus eerst eens 2 laagkasten en deze langzaam aan gaan vervangen.

Maar heb jij enig idee hoe ik dit aan moet sturen ongeacht of het een w-bin word of bv. een punisher.

Moet ik ze gewoon een full range signaal geven?

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Een W-Bin zal zéker wel wat toevoegen. Ik heb meerdere mogen horen en een w-bin zal inderdaad niet zorgen voor de echte lage klanken maar wel voor een échte bass-punch. Als ik jou was zou ik gewoon intensief rond gaan snuffelen op de tweedehands markt op het internet. Op marktplaats is tegenwoordig zo veel te vinden! Je zou ook gerust kunnen gaan voor een simpel dubbel 18" BR kastje.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...